April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۹۱۰
۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
آمار‌ها نشان می‌دهند که افزایش قیمت و کاهش فروش خودرو به دلیل کمبود تراشه نیمه هادی در جهان است.
کمبود تراشه باعث افزایش قیمت و کاهش فروش خودرو شد
بر اساس آمار‌های دریافتی فروش خودرو‌های جدیدآمریکا در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است. گفته شده، کاهش فروش خودرو به دلیل کمبود جهانی تراشه نیمه هادی است.

به گزارش wspa، موسسه خدماتی آماری جی دی پاور تخمین می‌زند که میانگین قیمت فروش خودرو برای شش ماه اول سال به ۴۵هزار دلار نزدیک خواهد شد، که این افزایش قیمت، ۱۷.۵ درصد بیشتر سال گذشته است.

شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز (General Motors) کاهش فروش ۱۵ درصدی خورو‌های خود را گزارش کرد. کاهش فروش خودرو که به دلیل کمبود تراشه و سایر قطعات است، این شرکت را مجبور به ساخت ۹۵هزار وسیله نقلیه بدون یک قطعه یا چندین قطعه کرده است. با توجه به اطلاعات در دسترس پیش بینی شده است، خودرو‌های ناقص تا پایان سال تکمیل و فروخته خواهند شد.

کمبود تراشه

جک هالیس، رئیس فروش تویوتا در آمریکای شمالی، می‌گوید: آنطور که شرکت پیش‌بینی کرده بود کمبود تراشه در نیمه اول سال بهبود پیدا نکرده، از این رو این مشکل تا اواخر تابستان برطرف نخواهد شد.

با توجه به اطلاعات دریافتی، شرکت خودروسازی Stellantis N.V با کاهش ۱۶ درصدی فروش خودرو همراه بوده، هوندا در سه ماهه دوم سال کاهش فروش بیش از ۵۰ درصدی داشت، فروش نیسان نزدیک به ۳۹ درصد کاهش یافت و هیوندای نیز با کاهش فروش ۲۳ درصدی همراه بود. جسیکا کالدول، تحلیلگر ادموندز، می‌گوید اکثر مصرف کنندگانی که در این شرایط وسایل نقلیه می‌خرند، وضعیت مالی مناسبی دارند یا از روی ضرورت اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

تراشه نیمه هادی

رندی پارکر، رئیس بخش فروش هیوندای موتور آمریکا، می‌گوید: انتظار دارد کمبود تراشه به تدریج در سال جاری بهتر و تولیدات خودرو نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یابد. به گفته پارکر، خودروی برقی Ioniq ۵ این شرکت، با فروش نزدیک به ۷۵۰۰ دستگاه در سه ماهه دوم به بازار عرضه شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: