کد خبر: ۳۸۰۱۷۰
۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
0
سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی در شهر «تاشکند» دیدار و گسترش همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.
همکاری‌های دوجانبه محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان همکاری اقتصادی
در تاشکند، «ولادیمیر ناراف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و «خسرو ناظری» دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی در شهر «تاشکند» دیدار و گسترش همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند.

دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی برای حضور در هفتمین نشست وزرای کشاورزی کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی وارد شهر «تاشکند» شده است.

ناظری بر نقش روزافزون ازبکستان در توسعه مداوم سازمان، تشدید همکاری سازنده در چارچوب «اکو»، اجرای موثر اهداف و وظایف آن تاکید کرد و گفت: حمایت همه جانبه تمام کشور‌های عضو «اکو» از پیشنهاد «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان در مورد اعلام سال ۲۰۲۲ میلادی در سازمان «اکو» به عنوان «سال تحکیم به هم پیوستگی» نشانه اعتراف اهمیت این جمهوری است.

دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی آمادگی خود را برای مشارکت فعال در اجرای تمامی ابتکارات اعلام شده توسط «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان در جریان اجلاس سازمان در نوامبر ماه سال ۲۰۲۱ میلادی در «عشق آباد» اعلام کرد.

در این دیدار ابعاد سازمانی تمهیدات مراسم‌های قریب الوقوع از جمله نشست شورای وزیران امور خارجه کشور‌های عضو «اکو» در شهر «تاشکند» مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار پیشنهاداتی برای گسترش همکاری‌های متقابل در چارچوب «اکو» در زمینه‌های تجارت، سرمایه گذاری، امنیت غذایی، کشاورزی، کریدور‌های حمل و نقل و دیگر بررسی شد.

طرفین همچنین در مورد مسائل سیاست بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند. به خصوص اوضاع افغانستان، تشدید مشارکت این کشور در فعالیت «اکو» و همگرایی آن در فرآیند‌های اقتصادی بین منطقه‌ای توجه خاص شد.

در همین راستا ناظری مشارکت خود را در نشست بین المللی افغانستان که روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئیه سال ۲۰۲۲ میلادی در شهر «تاشکند» برگزار می‌شود، تایید کرد.

دبیرکل اکو همچنین تاکید کرد که دبیرخانه این سازمان از اقدامات دولت ازبکستان برای تامین صلح، امنیت و پیشرفت پایدار در قره قلپاقستان و روند اصلاحات در دست انجام در این کشور به طور کامل حمایت می‌کند.

سازمان همکاری اقتصادی یک سازمان منطقه‌ای بین دولتی اقتصادی است و در سال ۱۹۸۵ میلادی ایجاد شده است. ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای این سازمان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: