کد خبر: ۳۸۰۸۳۰
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
0

ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

ایمپلنت بدون جراحی، همانطور که از اسمش پیداست یک روش غیرتهاجمی است که بدون بخیه انجام می‌شود. اینکه روش ایمپلنت بدون جراحی چگونه انجام می‌شود و معایب ایمپلنت بدون جراحی چیست مطالبی است که در این مطلب به آن اشاره می‌شود. پس اگر به دنبال دانستن اطلاعاتی پیرامون ایمپلنت بدون جراحی یا ایمپلنت پانچی هستید کافی است تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان، امروزه به یکی از بهترین روش‌ها برای حل معضل بی دندانی، تبدیل شده است. استفاده از روش کاشت ایمپلنت دندان علاوه بر جبران دندان ازدست‌رفته به زیبایی لبخند، بهبود جویدن غذا و همچنین به اصلاح تکلم نیز کمک می‌کند.

انواع سرویس‌های جراحی و کاشت ایمپلنت دندان:
۱. ایمپنت تک دندان
۲.ایمپلنت دندان فوری
۳. ایمپلنت دندان بر مبنای پونتیک
۴. جراحی‌های لیفت سینوس
۵. جراحی بازسازی استخوان فک در ایمپلنت دندان

به‌طورکلی، ایمپلنت دندان پایه‌ای تیتانیومی است که برای قراردادن دندان دائمی یا قابل جابه‌جایی داخل لثه مورداستفاده قرار می‌گیرد. امروزه استفاده از این فرایند باعث شده تا بسیاری از افرادی که از مشکلاتی در دندان‌های خود رنج می‌برند، بتوانند از دندان‌های ثابت و مناسبی استفاده نمایند.

در ابتدای امر تنها روشی که برای استفاده و قراردادن ایمپلنت داخل لثه فرد مورداستفاده قرار می‌گرفت، جراحی بود اما امروزه باتوجه‌به پیشرفت فناوری‌ها، امکان قراردادن ایمپلنت بدون جراحی نیز ممکن شده است. شما عزیزان می‌توانید از خدمات ایمپلنت بدون جراحی استفاده کنید و بدون دوران نقاهت و جراحی، درمان دندان‌های خود را انجام دهید.

ویژگی‌های ایمپلنت بدون جراحی

باتوجه‌به پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی و استفاده از سیستم‌های کامپیوتری، دیگر نیازی نیست برای کارگذاشتن ایمپلنت دندان، جراحی انجام شود. دندان‌پزشکان و جراحان امروزه پیش از اینکه فرایند جراحی را آغاز کنند، طراحی رایانه‌ای را مشاهده می‌کنند و بدون نیاز به برش یا بخیه، ایمپلنت را در لثه فرد کار می‌گذارند!

  • ایمپلنت بدون جراحی باعث می‌شود تا دوران نقاهت خاصی برای فرد لازم نباشد.
  • فرایند قراردادن ایمپلنت بدون جراحی در دهان فرد با کم‌ترین درد و ناراحتی ممکن صورت پذیرد.
  • استفاده از این سیستم جدید باعث شده تا زمان لازم برای درمان دندان فرد کاهش یابد، کاشت دندان در دهان فرد سریع‌تر صورت پذیرد.
  • فرایند قراردادن ایمپلنت بدون جراحی با کمترین تهاجم به لثه انجام می‌شود.

ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

کاشت دندان در عرض یک ساعت

فناوری‌های جدید این امکان را به وجود آورده است که درمان دندان با روش ایمپلنت بدون جراحی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد. در طی این فرایند درمانی شما برای آماده‌سازی ایمپلنت‌های دندان به ۲ الی ۴ هفته زمان نیاز دارید اما قراردادن آنها در دهان، تنها به یک ساعت زمان نیاز دارد.

همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از کامپیوترها و تکنیک‌های رادیوگرافی باعث شده تا پزشکان تمامی اطلاعات در مورد ساختار استخوان و ایمپلنت را ارزیابی کنند و حتی بتوانند پیش از جراحی، پروتز دائمی مخصوص را بسازند و فرایند قرار‌دهی ایمپلنت دندان را پیش‌بینی کنند.

  • باتوجه ‌به اینکه این ایمپلنت‌ها، دقیقاً در مکان پیش‌بینی‌شده قرار می‌گیرند، مدت‌زمان بهبودی بسیار کاهش می‌یابد و فرایند انجام قرار‌دهی ایمپلنت‌ها نیز در مدت زمانی در حدود یک ساعت به پایان می‌رسد.
  • تکنیک دندان در یک ساعت را می‌توان برای یک یا چند دندان استفاده کرد و محدودیتی از این بابت برای ما وجود نخواهد داشت. در کل، می‌توان این تکنیک برای قرار‌دهی ایمپلنت‌های درمانی را سریع‌ترین و برترین انتخاب ممکن دانست. با استفاده از این فرایند طی یک ساعت درمان دندان به پایان می‌رسد و در ۲۴ ساعت زندگی فرد، به زندگی عادی و بدون درد تبدیل خواهد شد.

ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

فرایند انجام ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

  • در این بخش به بررسی فرایند انجام کار ایمپلنت بدون جراحی می‌پردازیم تا شما عزیزان با مراحل و شرایط این فرایند بیشتر آشنا شوید.
  • ویزیت و تشخیص نوع درمان
  • در این بخش، فرایند ویزیت و تشخیص بالینی صورت می‌پذیرد و متخصص ایمپلنت بااستفاده از مدل‌های مطالعاتی و راهنمایی‌های رادیولوژی فرد را ویزیت می‌کند. در فرایند تشخیص بالینی، دندانپزشک متخصص با بهره‌گیری از آزمایشات تشخیصی خاص و پروتکل‌های تعریف‌شده، بهترین راه‌حل و فرایند قراردهی ایمپلنت بدون جراحی تشخیص می‌دهد و فرایند درمان آغاز می‌شود.
  • TC اسکن (CB)
  • پس از اینکه تشخیص به طور کامل صورت پذیرفت و شرایط برای استفاده از فرایند درمانی ایمپلنت بدون جراحی فراهم بود، برای دستیابی به اطلاعات لازم ایمپلنتولوژیست، پزشکان متخصص از دستگاه TC اسکن یا همان اسکنر دندان بهره می‌گیرند. پس از استفاده از اسکنر دندان و دریافت اطلاعات تکمیلی، شبیه‌سازی‌های لازم توسط کامپیوتر انجام می‌شود و ایمپلنت راهنمایی‌های لازم در مورد مته و پروتز را دریافت می‌کند. تمامی اطلاعات به‌دست‌آمده در راستای تهیه آتل جراحی مناسب به کار می‌رود.
  • شرایط درمان
  • ایمپلنت‌ها پیش از اینکه در مرحله درمان به کار گرفته شوند، با استفاده از الگوی جراحی موقت، آماده‌سازی‌های لازم را دریافت می‌کنند. ضمناً باتوجه‌ به شرایط استفاده از این ایمپلنت‌ها، نیازی به بخیه‌زدن نیز وجود نخواهد داشت.
  • در ادامه این مرحله، دندان‌پزشک متخصص با تسلط بر اطلاعاتی که در مراحل گذشته به‌دست‌آمده، ایمپلنت‌های دندانی را طبق اصول درمان ایمپلنت بدون جراحی، در بهترین موقعیت ممکن قرار می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ایمپلنت بدون جراحی وارد شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک(mikhakdental.com) شوید.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: