کد خبر: ۳۸۱۰۰۱
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
0
شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی ماند و افت کمتر از دو درصدی را تجربه کرد.
تحلیل روند هفتگی بورس
در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۱٫۲۸ درصدی به سطح یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز این هفته افت یک درصدی را تجربه کرد.

در هفته اخیر پربازده‌ترین صنایع، گروه محصولات چوبی با رشد ۲٫۵ درصدی و پس از آن فرآورده‌های نفتی با رشد ۲٫۳ درصدی بود.

صنایع برتر هفته را می‌توان صنعت محصولات چوبی با ۷.۱۶ درصد بازدهی و مواد دارویی با ۳.۴۹ درصد بازدهی دانست. همچنین صندوق‌های با درآمد ثابت نیز بیشترین میزان ورود پول را داشتند.

نکته مهم اینجاست که در این هفته تقربیا روزانه ۱۷ میلیارد تومان فروش اوراق در بازار سرمایه داشته‌ایم.

ارزش معاملات بورس چقدر شد؟
ارزش معاملات در این هفته کاری برابر بود با شنبه ۴۵۶۱ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۳۹۷۷ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳۲۱۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۳۵۷۳ میلیارد تومان که در کل ۱۵ هزار و ۳۲۴ میلیارد ارزش معاملات این هفته بود.

همچنین شنبه ۴۱۵ میلیارد، یکشنبه ۳۷۴ میلیارد، سه‌شنبه ۳۱۲ میلیارد خروج پول حقیقی را در بازار شاهد بودیم. روز چهارشنبه بازار ۱۹۷ میلیارد تومان ورود پول افراد حقیقی را تجربه کرد و در کل ۹۰۴ میلیاردتومان خروج پول افراد حقیقی را از بازار داشته‌ایم. (باشگاه خبرنگاران)

علت این روند بازار نیز بحث داغ واگذاری بلوک خودرویی‌ها، متوقف شدن اُفت بازار‌های جهانی، افزایش نرخ بهره بین بانکی (که موجب رکود وحشتناک در بازار شده)، انتشار گزارش‌های فوق‌العاده از گروه پالایشی، افزایش نرخ در گروه دارویی و تاثیر آن بر سودآوری شرکت‌ها و در آخر سفر رئیس جمهوری روسیه و ترکیه و صحبت‌هایی مبنی بر خارج شدن دلار از مبادلات همگی از جمله موارد اثرگذار بر روند بازار در هفته گذشته بودند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: