April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۰۲۰
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
0
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با امضای اسناد همکاری بین ایران و روسیه، مناسبات دوجانبه در حوزه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» توسعه پیدا می‌کند و شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند ایرانی از این به بعد حضور فعالی در بازار روسیه خواهند داشت.
شرکت‌‎های دانش بنیان ایرانی از این پس حضور فعالی در روسیه خواهند داشت
عیسی زارع‌پور روز پنجشنبه پس از مذاکره و رایزنی با همتای روسی و امضای چند سند همکاری در زمینه فناوری ارتباطات و مخابرات با بیان اینکه نشست‌های مجازی بین شرکت‌های ایرانی و روسی، به منظور شناسایی نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور، از دو ماه پیش آغاز شده بود، افزود: ۱۸ شرکت توانمند ایرانی از سه روز پیش در مسکو حضور دارند و در نشست‌های رو در رو با شرکت‌های متناظر روسی، به تفاهم‌های بسیار خوبی دست پیدا کردند.

زارع‌پور تصریح کرد: در حاشیه مذاکره با وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه ۴ سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی و یک سند نیز بین دو وزارتخانه به امضا رسید.

وی گفت: با امضا این اسناد، زمینه برای تعمیق و توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های بین دو کشور در حوزه ارتباطات، مخابرات، نرم‌افزار، سخت‌افزار و توسعه خدمات دیجیتال فراهم شد و از این پس شرکت‌های ایرانی حضور موثری در بازار‌های روسیه خواهند داشت.

وزیر ارتباطات تاکید کرد که بازارسازی برای محصولات و تجهیزات ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از راهبرد‌های مهم وزارت ارتباطات است که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۲۸ تیرماه هیات ۲۰ نفره از فعالان و مدیران شرکت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به روسیه سفر کرد. این هیات با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و بازارسازی برای محصولات فناورانه ایرانی وارد مسکو شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز امروز به این هیات پیوست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: