May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۵۲۸
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
0
ظاهراً گوگل هیچ اقدامی برای حذف برخی از برنامه‌های مخرب و البته بسیار محبوب منتشر شده در فروشگاه خود انجام نمی‌دهد و بهتر است خودتان نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید.
اپلیکیشن‌های مخرب در فروشگاه گوگل‌پلی بیش از ۱۰ میلیون کاربر را مورد حمله قرار داده‌اند
فروشگاه گوگل‌پلی همچنان میزبان تعداد زیادی اپلیکیشن محبوب است که همه‌ی آن‌ها با وجود ارائه‌ی ظاهری منطقی و عادی، کد‌های مخربی در دل خود دارند که باید به‌هر نحوممکن نسبت به استفاده از آن‌ها خودداری کنید.

شایان‌ذکر است تعداد کاربرانی که تحت تأثیر اپلیکیشن‌های مخرب گوگل‌پلی قرار گرفته‌اند اکنون درمرز هشت رقمی شدن است. دروواقع ما درمورد بیش از ۱۰ میلیون کاربر اندروید صحبت می‌کنیم که با نصب این نوع برنامه‌ها آن‌هم از فروشگاه اپلیکیشن رسمی گوگل، مورد حمله‌ی گرو‌های هکری، بدافزاری و ... قرار گرفته‌اند. نکته‌ی مهم‌تر این‌که تعداد قربانیان این اپلیکیشن‌ها می‌تواند همچنان به‌رشد خود ادامه دهد.

در ادامه فهرست اپلیکیشن‌های جدیدی که باید از آن‌ها اجتناب کنید آورده شده است. اگر قبلاً این برنامه‌ها را روی گوشی خود نصب کرده‌اید، بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید.

Photo Editor: Beauty Filter
Photo Editor: Retouch and Cutout
Photo Editor: Art Filters
Photo Editor - Design Maker
Photo Editor & Background Eraser
Photo & Exif Editor
Photo Editor - Filters Effects
Photo Filters & Effects
Photo Editor: Blur Image
Photo Editor: Cut, Paste
Emoji Keyboard: Stickers & GIF
Neon Theme Keyboard
Neon Theme - Android Keyboard
Cashe Cleaner
Fancy Charging
FastCleaner: Cashe Cleaner
Call Skins - Caller Themes
Funny Caller
CallMe Phone Themes
InCall: Contact Background
MyCall - Call Personalization
Caller Theme (با شناسه com.caller.theme.slow)
Caller Theme (با شناسه com.callertheme.firstref)
Funny Wallpapers - Live Screen
۴K Wallpapers Auto Changer
NewScrean: ۴D Wallpapers
Stock Wallpapers & Backgrounds
Notes - reminders and lists
Poco Launcher
۴K Pro Camera
YouToon - AI Cartoon Effect
Pista - Cartoon Photo Effect
Water Reminder- Tracker & Reminder
Yoga- For Beginner to Advanced
Chat Online

همان‌طور که فون‌آرنا اشاره می‌کند، ابزار‌هایی مثل برنامه‌های ویرایش عکس یا کیبورد‌هایی که طرح‌های رنگارنگ دراختیار کاربر قرار می‌دهند، امکان دسترسی همه‌جانبه به بیشتر کارکرد‌های گوشی‌های هوشمند را دراختیار توسعه‌دهندگان آن‌ها قرار می‌دهد. پس بهتر است قبل از نصب این‌نوع برنامه‌ها، ابتدا از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

افزایش حساسیت برای نصب اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند به افزایش امنیت و جلوگیری از هجوم بدافزار‌های مختلف روی دستگاه شما کمک کند. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها حتی می‌توانند اطلاعاتی مثل آدرس‌های ایمیل، شماره تلفن و موارد دیگر را به‌سرقت ببرند و با بهره گرفتن از روش‌های کلاه‌برداری مختلف دردسر‌هایی برای قربانیان ایجاد کنند.

متأسفانه تجربه نشان می‌دهد سخت‌گیری‌های گوگل نمی‌تواند آن‌طور که باید، جلوی انتشار اپلیکیشن‌های مخرب را در فروشگاه پلی بگیرد. دربسیاری از موارد، توسعه‌دهندگان از ترفند‌های مختلف برای دورزدن موانع امنیتی فروشگاه گوگل بهره می‌برند. در این شرایط پس از گسترش بدافزار‌ها و شناسایی احتمالی آن ازطرف کاربران و درمرحله‌ی بعد ارسال گزارش مشکوک بودن این اپلیکیشن‌ها، شاید گوگل نسبت به حذف آن‌ها اقدام کند. نکته‌ی مهم این است که چنین برنامه‌هایی حتی درصورتی‌که برای مدتی کوتاه ازطریق گوگل‌پلی دردسترس قرار گیرند، گوشی هزاران یا حتی میلیون‌ها کاربر را آلوده خواهند کرد.

مطمئناً بسیاری از این برنامه‌های مخرب پس از مدتی به فعالیت خود خاتمه می‌دهند، اما درموارد دیگر، شاهد بازگشت آن‌ها با نام‌ها و کارکرد‌های جدید هستیم. جالب این‌که نسخه‌های جدید این اپلیکیشن‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی، سخت‌تر قابل شناسایی خواهند بود.

با توجه به آن‌چه گفته شد، متأسفانه مشکل اپلیکیشن‌های مخرب و آلوده به بدافزار یک مسئله‌ی دائمی است که فعلاً راهکار کاملی برای رهایی از آن وجود ندارد. بدین‌ترتیب بهترین گزینه این است که همیشه قبل از نصب برنامه‌های جدیدی که با آن آشنایی ندارید، تحقیقات لازم را برای اطمینان از سالم بودن آن انجام دهید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: