April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۶۸۶
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
بر اساس اظهارات معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، ابتدا مرزبانان افغانی به سمت ایران تیراندازی کردند و بعد از یک ساعت درگیری بین مرزبانان دو طرف، موضوع با تسلط و مدیریت ایران پایان یافت.
درگیری مرزی ایران و طالبان یک ساعت طول کشید
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، علت درگیری روز یکشنبه در مرز با افغانستان را توجیه نبودن نیرو‌های افغانستانی به حدود و جغرافیای مرزی با ایران دانست.

سید مجید میراحمدی افزود: برابر گزارش‌های واصله در روز گذشته تعداد محدودی از نیرو‌های مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶و ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیز زدند ومرزبانی جمهوری اسلامی ایران با خویشتنداری و جلوگیری از تشدید تنش، مساله را مدیریت کرد و خاتمه داد.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز در همین منطقه نیرو‌های مرزبانی افغانستان دست به اقدام تحریک‌آمیز دیگری زدند و به سمت نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به تیراندازی اقدام کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اضافه کرد: متقابلا نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی پاسخ تیراندازی را دادند و در ساعت یک و نیم بعداز ظهر و پس از حدود یک ساعت درگیری محدود، این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران خاتمه یافت.

میراحمدی خاطر نشان کرد: لازم است نیرو‌های مرزبانی افغانستان نسبت به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه شوند و این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است تا این اتفاق باعث تنش‌هایی میان دو طرف نشود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: