May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۸۳۶
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
سامانتا کریستوفورتی، اولین راهپیمایی فضایی تاریخی یک زن از آژانس فضایی اروپا را در ۲۱ ژوئیه به پایان رساند.
راهپیمایی فضایی اولین زن در ایستگاه فضایی +تصاویر
احتمالا شما هم دوست دارید ببینید راهپیمایی فضایی و انجام عملیات در فضای بیرونی جو زمین و ایستگاه فضایی چگونه است.

بر اساس گزارش اسپیس، سامانتا کریستوفورتی فضانورد ایتالیایی که از سوی آژانس فضایی اروپا به خدمت گرفته شده است، زمانی که در ۲۱ ژوئیه به همراه اولگ آرتمیف، فضانورد روسی، یک پیاده‌روی فضایی هفت ساعته را در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داد، اولین زن اروپایی لقب گرفت که چنین کاری را انجام داده است.

این راهپیمایی که با یک فضانورد روسی انجام گرفت در ۲۵ سال گذشته نیز برای اولین بار رقم خورده است. این دو نفر ۷ ساعت و ۵ دقیقه را صرف پیکربندی یک بازوی رباتیک جدید برای بخش روسی ایستگاه فضایی و استقرار چندین ماهواره کوچک کردند.

در ادامه می‌توانید اولین تصاویر از انجام عملیات و راهپیمایی این دو نفر در خارج از ایستگاه فضایی را تماشا کنید.

سامانتا کریستوفورتی

در این ماموریت از لباس‌های روسی «اورلان» استفاده شد که بر خلاف لباس‌های فضایی ناسا برای استفاده در فضا بدون بازگشت به زمین طراحی شده اند. این لباس‌های دارای دو خط رنگی در کناره‌ها هستند که امکان تشخیص فضانوردان از یکدیگر را می‌دهد.

لباس فضایی

ماموریت‌های پیاده روی در هر دو آژانس روسی و ناسا به صورت زنده برای اتاق کنترل پخش می‌شود تا حمایت‌هایی به منظور انجام کامل ماموریت صورت بگیرد.

کنترل ماموریت

همه فضانوردان مانند کریستوفورتی، باید در تأسیسات زمینی از جمله آزمایشگاه شناوری خنثی که شرایط ایستگاه فضایی را شبیه‌سازی می‌کنند، آموزش ببینند. این آزمایشگاه دارای یک استخر بزرگ است که دارای مجموعه‌ای از ماژول‌های مشابه ماژول‌های ایستگاه فضایی است که به خدمه اجازه می‌دهد برای وظایف خود در فضا تمرین کنند و همچنین یاد بگیرند که چگونه در ریزگرانش مانور دهند.

ریزگرانش


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: