April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۹۲۲
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
0

سرور مجازی اندروید چیست؟

اندروید تقریبا پرطرفدارترین سیستم عامل حال حاضر در بین مردم کره­ی زمین است؛ با توجه به استفاده­ی گسترده­ی عموم از این سیستم عامل طراحان زیادی سمت نوشتن نرم افزار های متفاوت می­روند و همچنین گیمرهای تنوع طلب به دنبال بازی کردن با موس و کیبورد در بازی های اندرویدی هستند. همراه ما باشید تا سرور مجازی اندروید را برای شما باز کنیم و متوجه شویم که چه امکاناتی را ارائه می­دهد.

در این مقاله قصد داریم تا برای شما توضیح خلاصه­ای در رابطه با سرور مجازی ارائه دهیم و هم­چنین شبیه ساز های مختلف اندروید را معرفی کنیم تا در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشید و با چشم باز به سراغ خرید سرور مجازی اندروید بروید.

سرور مجازی چیست؟

برای اینکه راحت­تر بفهمیم سرور مجازی اندروید چیست و چه کاربردی دارد می­بایست در نخست با سرور مجازی و سیستم عامل اندروید آشنا شویم. در این بخش از مقاله تمرکز خود را بر روی آشنایی با سرور مجازی گذاشته و در بخش بعدی سیستم عامل اندروید را برای شما شرح می­دهیم.

یک کامپیوتر را در نظر بگیرید که دائما آنلاین بوده و به اینترنتی پرسرعت متصل است، به این کامپیوتر که در دسترس کاربران (خریداران سرور) قرار می­گیرد سرور اختصاصی می­گویند؛ اگر این کامپیوتر را به چند بخش تقسیم کنیم و هر بخش قسمتی از منابع سرور را از آن خود کند، به آن سرور مجازی گفته می­شود.

سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید پراستفاده­ترین سیستم عامل در موبایل های امروزی شناخته می­شود و از طرفی می­توانیم آن را محبوب­ترین سیستم عامل موبایل بشناسیم (هر چند که ios نیز رقابت تنگاتنگی با آن دارد).

با توجه به گستردگی این سیستم عامل و گسترس روزافزون نرم افزارها و برنامه­های اندرویدی باعث شده است تا این سیستم عامل پای خود را به کامپیوترها و لپ تاپ­ها نیز باز کند؛ بحث اصلی ما بر روی همین موضوع بوده و در ادامه بصورت کامل به آن می­پردازیم.

سرور مجازی اندروید چیست؟

سرور مجازی اندروید

ممکن است شما برنامه­ای را طراحی کرده باشین و نیاز به محیط اندرویدی برای اجرای آن داشته باشید و یا اینکه اهل گیم هستین و دوست دارین تا موس و کیبورد را در بازی های کامپیوتری تجربه کنید و شاهد یه سری تجربه­های متفاوت باشید.

برای اجرای برنامه­های اندرویدی در گذشته شما حتما نیاز به شبیه ساز های اندرویدی داشتین و بدون شبیه ساز امکان انجام این مورد وجود نداشت؛ در حال حاضر اگر نیاز به اجرای اندروید در محیط ویندوز داشته باشید با دو مشکل ممکن است رو به رو بشوید:

  • کامپیوتر شما قدرت کافی نداشته باشد
  • اینترنت متصل به کامپیوتر سرعت مناسب را نداشته باشد

اگر بر روی کامپیوتر شما ویندوز 11 نصب شده باشد که قطعا می­توانید اندروید را با فایل اصلی برنامه یا بازی نصب و استفاده کنید.

اما اگر کامپیوتر شما قدرت مناسبی ندارد و یا مشکلی در اینترنت دارید می­بایست به سراغ راه حل پیشنهادی ما، یعنی موضوع همین مقاله بروید.

سرور مجازی اندروید با استفاده از شبیه­ساز های متفاوت و سرعت اینترنتی مناسب به شما خدمات مناسبی را اهدا می­کند و دغدغه­ی این موضوع را از شما می­کاهد.

خب متوجه شدیم که سرور مجازی اندروید بخشی از یک سرور اختصاصی است که در اختیار ما قرار گرفته و با استفاده از یک شبیه ساز اندروید ما توانایی اجرای برنامه های اندرویدی را در آن داریم.

حالا بریم و با برخی از شبیه ساز های اندرویدی آشنا شویم تا اطلاعات ما در این زمینه کامل تر شود.

شبیه ساز اندروید

با توجه به نوع سرور مجازی که در اختیار شما قرار می­گیرد شبیه ساز های اندرویدی نیز به دو بخش ویندوز و لینوکس تقسیم می­شود و در این بخش از مقاله برخی از برترین شبیه ساز های اندرویدی را برای هر کدام از این نوع سرورها معرفی خواهیم کرد.

شبیه ساز اندروید برای ویندوز

دو شبیه سازی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد تقریبا معروف­ترین بین آن ها بوده و احتمال خیلی زیاد حتما نام این دو به گوش شما رسیده است.

شبیه ساز اندروید بلواستکس

بلواستکس یکی از معروف­ترین شبیه ساز های اندرویدی است و از چندین سال پیش این شبیه ساز توسط کاربران استفاده میشده. گفتنی است که این شبیه ساز آمار خیره کننده­ای را در بین شبیه سازها دارد و اینکه به آن لقب معروف بودن داده­ایم بی­دلیل نبوده و علت آن اعتماد بیش از نیم میلیارد کاربر در سراسر جهان به آن بوده است.

برای استفاده از شبیه ساز بلواستکس در سرور مجازی اندروید نیاز به یک سری حداقل ها برای منابع سرور مجازی خودمان داریم، یکی از حداقل های بلواستکی داشتن رم 4 برای سرور مجازی بوده و در صورت استفاده از رم پایین­تر ممکن است مشکلات زیادی را به آن برخورد کنیم؛ با این تفاسیر کانفیگ و مشخصات سرور مجازی مهم بوده و ممکن است با اینکه هزینه برای خرید سرور کرده باشیم باز هم بازدهی از آن نگیریم.

شبیه ساز اندروید نوکس پلیر

شبیه سازی که یکی از مهم ترین مزایای آن که در هیچ یک از شبیه ساز های دیگر پیدا نمی­شود تبدیل به نقطه قوتی برایش شده و می­توانیم با این نقطه قوت آن را در لیست برترین شبیه ساز های اندرویدی قرار بدهیم.

قابلیتی که در مورد آن صحبت می­کردیم ادغام شدن با گوگل پلی بوده و اگر شما اهل نصب بازی و نرم افزار از گوگل پلی هستین و دسترسی به فایل مجزای آن­ها ندارید می­توانید با خیال راحت از این شبیه ساز بهره ببرید.

با توجه به اینکه ویندوز 11 بصورت پیشفرض از اندروید پشتیبانی می­کند آخرین ویندوزی که باید نوکس پلیر را در آن بررسی کنیم ویندوز 10 بوده؛ این شبیه ساز با ویندوز 10 هیچگونه مشکلی ندارد و با خیال راحت می­توانید آن را استفاده کنید.

شبیه ساز اندروید برای لینوکس

بحث در مورد شبیه ساز های لینوکسی ممکن است مقداری سخت و تخصصی شود، بنابراین ما برای شما صرفا نام چندین شبیه ساز معروف و پراستفاده در لینوکس را معرفی خواهیم کرد و در صورت نیاز می­توانید از پشتیبانی هاستینگ و یا سایت های تخصصی­تر کمک گرفته و در مورد چگونگی نصب آن ها اطلاعات کسب کنید.

  • Bliss OS
  • Genymotion
  • Anbox
  • Android-x86

در بین 4 شبیه ساز نامبرده شده فقط Anbox از گوگل پلی پشتیبانی نمی­کند و اگر شما قصد استفاده از گوگل پلی را دارید بهتر است سراغ این شبیه ساز نروید.

جمع بندی برای انتخاب سرور مجازی اندروید:

شما در هنگام خرید باید به دو موضوع مختلف نگاه کنید و آن ها را مورد بررسی قرار دهید؛ یکی از این دو موضوع مشخصات سرور مجازی  و مورد دیگری نوع شبیه ساز آن است.

شما باید با مشاوره گرفتن از هاستینگ مد نظر یک سرور با مشخصات مناسب را خریداری کنید. البته باید بدانید که در ایران هاستینگ های کمی وجود دارند که بصورت مستقیم سرور مجازی اندروید ارائه دهند؛ یکی از این سایت ها که می­توانیم به آن اشاره کنیم سرودیتا می­باشد و پیشنهاد می­شود که حتما از پشتیبان های این سایت کمک بگیرید.

مورد بعدی که باید مورد بررسی قرار بگیرد شبیه ساز اندروید می­باشد؛ در واقع شما باید با جستجوی نام هر شبیه ساز در اینترنت نقاط ضعف و قوت هر کدام را بررسی کنید و مطابق به نیاز و امکانات مد نظر خودتان بهترین شبیه ساز را انتخاب کنید، یکی از آن مواردی که می­توانید بررسی کنید پشتیبانی و اتصال به گوگل پلی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: