مختاری نسبت به تبعات رفتارهای غلط دولت با بازنشستگان سایر سطوح هشدار داد
کد خبر: ۳۸۲۷۵۲
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
0
مسئول اتحادیه پیشکسوتان شرق استان تهران با انتقاد شدید از رفتارها و رویکرد دولت سیزدهم در خصوص افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان گفت: دولت با این تأخیر و حاشیه هایی که به وجود آورده، انگیزه بیمه پردازی بیشتر را از شاغلان گرفته و سازمان تامین اجتماعی را به سوی مرگ خاموش هدایت کرده است.
رفتار غلط دولت باعث بحران سازمان تامین اجتماعی
عبدالله مختاری در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی می بایست از افزایش حق بیمه ها استقبال کند گفت: اشتباهی که اکنون در تامین اجتماعی مطرح می شود، این است که بر افزایش تعداد بیمه شدگان حداقلی تاکید دارد، در صورتی که می بایست بر افزایش حق بیمه پردازی تاکید داشته باشد.

وی با اعلام اینکه تامین اجتماعی باید بر اساس درآمد و هزینه مدیریت شود گفت: سازمان تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه ها مدیریت می شود، اما می بایست جلوی هزینه های اضافی را بگیرد .

عضو علی البدل کانون بازنشستگان تهران با اعلام اینکه اگر یک نفر حق بیمه بپردازد، به همراه اعضای خانواده خود ۴ نفر از تامین اجتماعی خدمات می‌گیرند گفت: اگر این فرد حداقل پرداز باشد، حق بیمه حداقلی می پردازد، اما برای چهار نفر خدمات می گیرد، در حالی که اگر چهار برابر حق بیمه بپردازد و چهار برابر حقوق بگیرد، تفاوتی که دارد این است که یک نفر معادل چهار نفر حق بیمه پرداخت، اما معادل خانواده یک نفر خدمات از جمله خدمات درمانی دریافت میکند.

وی با اعلام اینکه در زمان بازنشستگی نیز امتیازهای بزرگی برای سازمان وجود دارد گفت: آقایانی که درک درستی از بیمه پردازی ندارند، نگران این هستند که فردی که در دوران اشتغال ۴ برابر حق بیمه پرداخت کرده، در دوران بازنشستگی چهار برابر باید حقوق بگیرد، اما نکته اینجاست که برای یک خانواده خدمات درمانی دریافت می کند، بنابراین اگر حق بیمه ای که پرداخته و حقوقی که می گیرد را با خدماتی که دریافت میکند، مقایسه کنیم، متوجه میشویم که هرچقدر شاغلان حق بیمه بیشتری بپردازند، سازمان تامین اجتماعی هزینه کمتری می پردازد و نفع بیشتری میبرد.
 
 
مختاری به تشریح مزایای دیگر حق بیمه پردازی بالا پرداخت و گفت: هنگامی که یک بازنشسته حداقل بگیر فوت می کند، بازماندگان او برای سال ها مستمری دریافت می کنند، بنابراین فردی که ۴ برابر حق بیمه پرداخته، در صورت فوت، یک بازمانده که همسر اوست، مستمری اش را دریافت میکند، در صورتی که ۴ حداقل پرداز، پس از فوت در دوران بازنشستگی، چهار بازمانده دارند که سال ها مستمری دریافت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت حق بیمه بالا، مزیت های بسیاری برای سازمان تامین اجتماعی دارد گفت: متاسفانه دولتمردان و مدیران ناآگاه، با تبلیغات غلط و تفکرات اشتباه، پرداخت حق بیمه های بالا را زیر سوال می‌برند و انگیزه را از شاغلان برای پرداخت حق بیمه های بالاتر می گیرند.

مسئول اتحادیه پیشکسوتان شرق استان تهران با تاکید بر اینکه دولت و تامین اجتماعی باید نسبت به کسانی که حق بیمه بالاتری می پردازند، توجه بیشتری داشته باشند و خدمات بهتری بدهند گفت: تامین اجتماعی باید به بازنشستگانی که حق بیمه بیشتری می پردازند، به نوعی خدمات بدهد و احترام بگذارد که افراد شاغل تمایل داشته باشند تا سقف تعیین شده، حق بیمه بپردازند و آنها که حقوق های کلانی می گیرند، اما حق بیمه های اندک می پردازند، به خود بیایند.

وی با اعلام اینکه شرایط تامین اجتماعی در صورتی مطلوب است که نسبت بیمه پردازی به بازنشسته و مستمری بگیر 7 به یک باشد گفت: متاسفانه برخی مدیران ناآگاه تامین اجتماعی گمان می کنند هدف این قانون در مورد تعداد بیمه شدگان بحث می کند، در صورتی که اگر یک نفر معادل ۴ نفر حق بیمه بپردازد، بسیار بهتر از آن است که ۴ نفر حداقل بگیر به سازمان اضافه شود.

مختاری خطاب به مدیران و تصمیم گیرندگان دولت گفت: سازمان تامین اجتماعی تنها صندوقی است که در حال حاضر روی پای خود ایستاده و اگر دولت و مدیران تامین اجتماعی هر چه سریعتر در رفتار خود تجدید نظر نکنند، تیر خلاص بر پیکر تامین اجتماعی وارد می شود و در سالهای آتی باید شاهد مرگ این سازمان و تبعاتی باشیم که اقتصاد کشور را درگیر می کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: