April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۸۰۲
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
رئیس مجمع واردات ایران با بیان این که استفاده از رمزارز در حوزه واردات، درصورت بسترسازی و ایجاد ساختار درست می‌تواند مفید باشد گفت: دغدغه ما این است که این کار منجر به ایجاد رانت جدید برای یک عده خاص نشود.
الزامات استفاده رمزارز در حوزه واردات
علیرضا مناقبی، رئیس هیئت مدیره مجمع عالی واردات ایران درمورد استفاده از رمزارز‌های رسمی در واردات گفت: هر اقدامی در جهت گشایش در مسیر معیشتی مردم قابل پذیرش و مورد استقبال همه فعالان بازرگانی و بخش تولید است.

وی افزود: طبق اعلام ها، استفاده از رمزارز‌های رسمی در واردات از شهریورماه شروع می‌شود، اما این ادعا که با استفاده از رمزارز می‌توان سلطه دلار را از بین برد خیلی واقعی نیست، چون دلار جایگاه خودش را دارد و رمزارز هم جایگاه خودش را.

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی واردات ایران با بیان اینکه همه کشور‌های دنیا از رمزارز استفاده نمی‌کنند اظهارکرد: رمزارز برای همه قابل استحصال و دسترسی نیست، چون برخی کشور‌ها با فیزیکِ پول و مسیر بانکی اقدام می‌کنند و بنابراین همه کشور‌هایی هم که با ما در ارتباطند این کار را نخواهند کرد.

مناقبی تصریح کرد: ما مخالفتی با استفاده از رمز ارز در حوزه واردات نداریم، اما دغدغه ما این است که این کار منجر به ایجاد رانت جدیدی برای یک عده خاص نشود ضمن اینکه اکثریت تجار و تولیدکنندگان و فعالان و سرمایه گذاران حوزه واردات و صادرات آگاهی و آمادگی بالایی از سازوکار این مسئله ندارند.

وی معتقد است که استفاده از رمزارز در حوزه واردات، درصورت بسترسازی و ایجاد ساختار درست می‌تواند مفید باشد، اما در شرایطی که به یکباره مطرح می‌شود ممکن است واردکنندگان را با چالش‌هایی مواجه کند.

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی واردات ایران با طرح سوالی در این خصوص گفت: سوال ما این است که آیا مقررات ثابتی برای رمزارز‌ها تدوین شده که دو ماه دیگر مجدداً دچار تغییر نشود و فعالان این حوزه لطمه نبینند و سوال دیگر اینکه قیمت گذاری رمز ارز به چه صورتی خواهد بود؟

مناقبی با تأکید بر اینکه ما باید خود تحریمی‌ها را کنار بگذاریم و مقررات زدایی کنیم اظهارکرد: آموزش دیدن مردم برای استفاده از این کار در داخل کشور و داشتن قوانین باثبات در این خصوص ضروری است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: