کد خبر: ۳۸۳۱۱۵
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
0
عضو هیئت امنای مجمع جهانی شهر‌های جاده ابریشم گفت: ما باید زودتر به فکر هوشمندسازی پایتخت می‌ افتادیم، چراکه بستر شهر‌های هوشمند در بسیاری از کشور‌ها چندین سال پیش فراهم شده است.
جلوگیری از فساد با هوشمندسازی شهرها/ مدیریت شهری هوشمند چگونه می‌تواند به رشد جمعیت کمک کند؟
محمد صادق سرافراز گفت: امروزه نیاز شهر‌ها با دهه‌های گذشته بسیار متفاوت است، باتوجه به لزوم هوشمندسازی شهرها، شهرداری‌ها به عنوان نهادی که نقش جدی در مدیریت شهری و ارتباط مستقیم با مردم دارند، در عرصه مدیریت دانش و استفاده از دانش بنیان‌ها سهم به سزایی می‌توانند داشته باشند.

وی افزود: با رشد جمعیت در کشور، تعداد نفرات زیادی به شهر‌ها به ویژه کلانشهر‌ها اضافه می‌شوند، در همین راستا پایداری زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی از جمله نکات ضروری است که باید مدنظر قرار گیرد.

سرافراز ادامه داد: با رشد تکنولوژی و روی کار آمدن افراد خلاق و دانش بنیان، بیش از پیش ضرورت ایجاد شهر هوشمند را حس می‌کنیم، البته ما باید زودتر به فکر هوشمندسازی پایتخت می‌افتادیم، چراکه بستر شهر‌های هوشمند در بسیاری از کشور‌ها چندین سال پیش فراهم شده است.

عضو هیئت امنای مجمع جهانی شهر‌های جاده ابریشم بیان کرد: با هوشمندسازی شهرها؛ عدالت، شفافیت، قانونمندی، تسهیل خدمات، ثبات سیاسی، مبارزه با فساد و… توسعه پیدا می‌کند و دانش بومی می‌تواند تاثیرگذاری خود را در این برحه از زمان به نمایش گذاشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: