April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۴۸۴
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
0

با سرمایه خود چه کنیم؟

یک سرمایه گذاری مطمئن و پرسود در شرایط این روزهای ایران، به یکی از نیازهای اساسی مردم تبدیل شده است. نیازی که تنها افرادی که از دانش اقتصادی برخوردار هستند می توانند به بهترین نحو ممکن آن را برآورده سازند.

فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا، دلار، بورس، فارکس، ارزهای دیجیتال، املاک و بسیاری از گزینه های دیگر در ایران وجود دارد اما این که کدام یک از این سرمایه گذاری ها را می توان انتخاب کرد، سوال مهمی است که هر کس می تواند با توجه به میزان دانش اقتصادی خود به شکل متفاوتی به آن پاسخ دهد.

دانش اقتصادی؛ راهی مطمئن برای انتخاب نوع سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از موضوعاتی است که حتما پیش از ورود به عرصه آن باید آموزشهای لازم را ببینید. تمام سرمایه گذاران بزرگ دنیا از دانش اقتصادی برخوردار بوده اند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که مسیر موفقیت در سرمایه گذاری به آموزش اقتصاد بستگی دارد. یادگیری دانش اقتصادی برای عموم مردم حتی آنهایی که سرمایه اندکی دارند الزامی است.

بسیاری از مردم گمان می کنند که با سرمایه کم نمی توانند به ثروت برسند. در حالی که این قضیه اصلا درست نیست. اگر ترکیبی از دانش و زمان را در اختیار داشته باشید می توانید بهترین سرمایه گذاری را متناسب با سرمایه خود انتخاب کرده و به تدریج در طول زمان سرمایه خود را چندین برابر کنید.

با یادگیری اصول اقتصاد می توانید سرمایه تان را از تورم محافظت کرده و در هر زمان بهترین سرمایه گذاری را در داخل و یا خارج از کشور پیدا کنید. سرمایه گذاری در خارج از کشور از طریق بازارهای بین المللی مثل فارکس به راحتی و به دور از مشکلات تحریمی ایران امکان پذیر است.

فارکس؛ بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم

بازار جفت ارزهای خارجی یا فارکس (Forex) بزرگترین بازار مالی از نظر حجم معاملات در دنیاست اما فارکس چیست و چطور می توان با سرمایه کم در آن به سود رسید؟

فارکس جایی است که ارزهای خارجی مثل دلار و یورو با یکدیگر مبادله می شوند و چون ارزش این ارزها در طول زمان متغیر است، سرمایه گذاران می توانند از این تفاوت قیمت ها سود کنند. یکی از مزیت های مهم سرمایه گذاری در معتبرترین بازار مالی در دنیا یعنی فارکس کسب درآمد دلاری است. روشهای مختلفی برای به دست آوردن درآمد دلاری در ایران وجود دارد که هر کس می تواند متناسب با دانش، وقت، علاقه و سرمایه خود یکی از آنها را انتخاب کند. از بین این روشهای مختلف، فارکس در صورت یادگیری اصولی آن می تواند بیشترین سود و درآمد دلاری را نصیب افراد کند.

از دیگر روشهای مختلف درآمد دلاری می توان به سهام دلاری در بورس ایران، یوتیوب، فریلنسری، سایت آمازون، تبلیغات و ... اشاره کرد. ما در این قسمت به فارکس که مهمترین نوع این روشها است، می پردازیم.

فارکس بازاری دوطرفه است یعنی اگر دانش تحلیل و پیشبینی قیمت را یاد بگیرید می توانید با پیش بینی افزایش قیمت ها وارد معاملات خرید شده و سود کنید و با پیشبینی کاهش قیمت ها و ورود به معاملات فروش هم می توانید سود و درآمد دلاری به دست بیاورید.

یکی دیگر از مزیت های بازار فارکس، وجود ابزاری به نام لوریج یا ضریب اهرمی (Leverage) است. همین ابزار است که به سرمایه گذاران این بازار اجازه می دهد تا با سرمایه ای حتی در حد یک دلار وارد بازار شوند اما سود بیشتری نسبت به سرمایه اولیه خود (با توجه به میزان ضریب اهرمی) به دست بیاورند. البته استفاده از این ضریب اهرمی به دانش معامله گری نیاز دارد. دانشی که باید از طریق منابع معتبر آموزشی آن را به دست بیاورید.

منابع معتبر آموزش رایگان فارکس

وجود آموزش رایگان فارکس برای شروع فعالیت در این بازار الزامی است. با استفاده از آموزشهای رایگان می توانید از ابتدا به شکل صحیح و کاربردی با مفاهیم پایه فارکس آشنا شوید. درآمد دلاری حاصل از فارکس به شرطی می تواند زیاد شود که افراد خود را به سلاح دانش معامله گری مجهز کرده باشند. در تمام حوزه ها و موضوعات مربوط به فارکس می توانید از آموزش رایگان فارکس به زبان فارسی و با توضیحات ساده و روشن استفاده کنید. بنابراین می توانید اولین قدم ها به سمت کسب سود در این بازار را با آموزش رایگان و تمرین کردن شروع کنید و زمانی که به حد کافی آمادگی پیدا کردید، با یک سرمایه کم، خرید و فروش در بازار تبادل ارزهای خارجی را شروع کنید.

برای انتخاب یک سرمایه گذاری پرسود و مطمئن باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

اولین نکته ای که به هنگام انتخاب سرمایه گذاری باید به آن دقت کنید میزان دانش فعلی شما از آن بازار و میزان وقت آزاد شما برای سرمایه گذاری در آن بازار است. برای مثال اگر بازار بورس را انتخاب می کنید باید از دانش اقتصادی مربوط به آن و همچنین دانش تکنیکال مربوط به معامله کردن در بورس برخوردار باشید. اگر هم قصد دارید بازار ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید باید بدانید که این نوع سرمایه گذاری ریسک بسیار بالایی دارد و ممکن است کل سرمایه خود را در طی کمتر از چند روز از دست بدهید.

دومین نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که آیا می خواهید سرمایه گذاری شما از نوع ریالی باشد یا دلاری. اگر سرمایه گذاری ریالی را انتخاب کنید نمی توانید با اثرات تورم مقابله کنید اما اگر سرمایه گذاری دلاری را انتخاب کنید، می توانید با سودی که به دست می آورید با اثرات تورم مقابله کرده و حتی سود بیشتر نیز به دست بیاورید.

سومین نکته ای که باید به آن دقت کنید میزان نقدشوندگی بازار هدف برای سرمایه گذاری است. برای مثال اگر قصد سرمایه گذاری در املاک را دارید باید بدانید روند تبدیل شدن ملک شما به پول نقد به سرعت اتفاق نمی افتد اما در عوض در بازار فارکس می توانید در کسری از ثانیه دارایی های خود را به پول نقد تبدیل کنید.

در مجموع می توان گفت امنیت، میزان ریسک کمتر، نقدشوندگی بالا و میزان سود بیشتر آن هم از نوع دلاری ویژگی های یک سرمایه گذاری مطمئن است. ویژگی هایی که می توان در بازارهایی مثل فارکس به راحتی آنها را پیدا کرد.

چطور می توان سرمایه گذاری در فارکس را شروع کرد؟

برای سرمایه گذاری در فارکس ابتدا باید افق سرمایه گذاری خود را بدانید. آیا قصد دارید ظرف مدت زمان کمی سود به دست بیاورید یا ترجیح می دهید در بازه های زمانی بلند مدت سودهای بزرگتری از بازار بگیرید.

علاوه بر این باید میزان سرمایه اولیه خود در فارکس را هم مشخص کنید. اکثر استادان خبره فارکس عقیده دارند که حتی اگر سرمایه زیادی دارید بهتر است در ابتدای شروع کار در بازار تبادل ارزهای خارجی از پول کم شروع کنید و به تدریج با کسب تجربه میزان سرمایه خود را بیشتر کنید چون فارکس همچون سایر بازارهای مالی در ایران و جهان با ریسک هایی همراه است. البته دانشی به نام مدیریت ریسک در فارکس وجود دارد که به وسیله آن می توان میزان ریسک را در کمترین حد خود نگه داشت و در عوض میزان سود را بیشتر کرد.

منبع:  amoozesh-boors

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: