کد خبر: ۳۸۴۵۰۸
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
0
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش از روش تدریس معلمان به عنوان امری غیر قابل انکار در سطح یادگیری دانش آموزان یاد کرد و تاثیر آن را انکارناپذیر خواند.
اختصاص امتیاز ویژه به گروه آموزشی معلمان در رتبه‌بندیعباس نجار در هجدهمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس، در اردوگاه شهید باهنر، با اشاره به اهمیت کیفیت آموزش در تدریس، بیان کرد: سازمان‌هایی در سطح کشور حضور دارند که در راستای جذب نیروی انسانی و توزیع اعتبارات تصمیم‌گیرنده هستند و سخن واحد و مشترک آن‎ها این است که کیفیت آموزشی کاهش یافته و نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این گفته صحیح است و کلید حل این مسئله در دستان مسئولان مربوطه است، اتفاقات خوبی نسبت به سال گذشته در حوزه نیروی انسانی و گروه‌های آموزشی در حال اجراست و این نوید را خواهیم داد که نقش گروه‌های آموزشی پررنگ‌تر خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی، یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر را گروه‌های آموزشی در نظر گرفتیم، نقش گروه‌های آموزشی را در تصمیم‌گیری برای معلمان و وضعیت معیشتی معلمان پررنگ کردیم و امتیاز ویژه‌ای در این مورد در مرحله رتبه‌بندی متقاضیان قرار دادیم؛ بنابراین هدایت معلمان توانمند به سمت گروه‌های آموزشی، جزو برنامه‌ها و اهداف مهم ما است.

نجار در ادامه عنوان کرد: آنچه مهم و چشم‎گیر است، نگاه به عملکرد سال‌های گذشته است که طبق محدودیت‌ها و شرایط در نظر گرفته شده عملکرد ضعیفی داشته‌ایم و در صدور ابلاغ به مناطق مربوطه باید توجه ویژه‌ای به عملکرد‌ها شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، درباره نقش تکنولوژی در آموزش، گفت: تکنولوژی آموزش از نگاه افراد مختلف، برداشت‌های مختلفی دارد، به طور مثال شخصی که به تکنولوژی نگاه تخصصی داشته باشد، آن را ابزاری مهم برای پیشرفت می‌داند؛ اما آنچه که از تکنولوژی برای ما مهم است نگاه ویژه به این مهم است؛ زیرا باید در خدمت ما باشد تا بتوانیم برای توسعه آموزشی و تکمیل فرایند‌ها از آن استفاده کنیم، اما به دلیل مقاومت در برخی مدارس و برخی محدودیت‌ها، درصد فراگیری تکنولوژی کم است؛ در دوسال فراگیری ویروس کرونا این فرصت به ما اختصاص داده شد تا بتوانیم از ظرفیت تکنولوژی استفاده کنیم، استفاده از محتوا‌های الکترونیکی به دانش‌آموز این اجازه را می‌دهد تا تفاوتی بین نسل خود و نسل‌های گذشته ببیند، استفاده از تکنولوژی در آموزش به دانش‌آموزان فرصت یادگیری بهتری نسبت به حضور واقعی معلم در کلاس‌های درس می‌دهد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در پایان تأکید کرد: یک معلم نباید خود را محدود به تدریس حضوری کند، بلکه لازم است از راه‌های مختلف، محتوا‌های آموزشی را به دانش‌آموزان برساند، هوش آموزشی خود را تقویت کند و با این کار سطح یادگیری دانش‌آموزان را چند برابر کرده و فعالیت خود را در عرصه آموزش با تکنولوژی افزایش می‌دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: