کد خبر: ۳۸۴۶۶۵
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه ادعا‌های تصمیم روسیه و چین برای سلطه گری بر جهان را رد کرد.
کرملین: روسیه و چین نمی‌خواهند بر جهان حکومت کنند
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در مصاحبه‌ای که امروز (یکشنبه) پخش شد، گفت: توافقنامه‌های همکاری بین روسیه و چین با هدف تسلط بر جهان نیست.

براساس گزارش اسپوتنیک او در ادامه گفت: روسیه و چین وقتی توافقات دوجانبه خود را اجرا می‌کنند به دنبال این نیستند که بر کل جهان حکومت کنند. اما ما می‌دانیم که سایر کشور‌ها چنین تمایلی دارند.

پسکوف در پایان نیز به سخنان هشدارآمیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ادعای استفاده احتمالی مسکو از سلاح اتمی در اوکراین واکنش نشان داده و خطاب به بایدن گفت: «دکترین (امنیت ملی روسیه) را بخوانید همه چیز در آن نوشته شده است»

در اوایل ماه جاری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی شرق سخنرانی تاکید کرد که تسلط آمریکا در سیاست و اقتصاد در حال کاهش است، در حالی که کشور‌های غیر غربی قدرتمندتر می‌شوند. او تاکید کرد که این روند با وجود لجاجت نخبگان غربی رخ می‌دهد که مایل به دیدن و تشخیص واقعیت عینی نیستند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود دیدار و گفتگو کرد. او در این دیدار تأکید کرد، مسکو کاملا به سیاست «چین واحد» پایبند است و تحریکات آمریکا در تایوان را محکوم می‌کند.

پوتین در ادامه اعلام کرد روسیه و چین حامی شکل گرفتن نظم جهانی مبتنی بر قوانین بین‌المللی و نه قوانین ساختگی چند کشور هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: