April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۸۰۱
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
0
مدیر شبکه آموزش گفت: هدف ما از مدرسه تلویزیونی عدالت آموزشی است تا هرکسی که تلویزیون دارد به بهترین محتوای آموزشی دسترسی رایگان داشته باشد.
عدالت آموزشی با مدرسه تلویزیونی ایران
عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش گفت: هدف ما از مدرسه تلویزیونی عدالت آموزشی است و هرکسی که در خانه تلویزیون دارد به بهترین محتوای آموزشی دسترسی رایگان دارد.

به گفته مدیر شبکه آموزش، در کشور بیش از ۶۰ میلیون دستگاه تلویزیونی داریم و حالا اکر تلویزیون یک محتوای قاخر و جذاب تولید کند و همه در خانه‌هایشان می‌توانند این محتوا را ببینند و ما یک قدم خوب برداریم.

او ادامه داد: در مدرسه تلویزیون ایران به دنبال عدالت آمورشی و حرکت به سمت آن تحول آموزشی هستیم. مدرسه تلویزیونی ایران مناطق محروم و افرادی که به تلویزیون دسترسی ندارند را مد نظر قرار داده است.

علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش سیما در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی‌بر اینکه معلم‌هایی که در مدرسه تلویزیونی حضور دارند، معلم بازیگر هستند، آیا قرار است به این معلم‌ها به فن بیان و بازیگری آموزش داده شود یا برعکس این موضوع صادق است، گفت: آیا شما این را قبول دارید که دختر یا پسر کودک و نوجوان امروز نمی‌تواند نیم ساعت پای مدرسه تلویزیونی بنشیند.

وی ادامه داد: به خصوص اینکه در حال عبور از دوران همه‌گیری کرونا هستیم که دانش آموزان خسته شدند که این مدل یادگیری را در پلتفرم و تلویزیون دنبال کنند.

علی عبدالعالی توضیح داد: اپیزود‌های کلاسی ما ۲۰ دقیقه است. یک معلمی با شوخی موضوعی را مطرح می‌کند. به عنوان مثال می‌گوید که بچه‌ها تا به حال دیده‌اید که ریل‌های راه‌آهن منبسط شوند. تا دانش‌آموز بلند می‌شود که سر یخچال برود، پویانمایی می‌بیند؛ بنابراین دوره تدریس منسوخ ناکارآمد گذشته است.

مدیر شبکه آموزش سیما با بیان اینکه امروز معلم تسهیلگر است، افزود: امروز معلم عضوی از بازی با بچه‌هاست. معلم در اپیزود طرح موضوع می‌کند و چند ثانیه بعد دانش‌آموزان پویانمایی می‌بینند. بعد از این پویانمایی و طرح سوال در ذهن دانش‌آموز قصه‌ای مطرح می‌شود. بعد از قصه نمایشی می‌بیند که موضوع را فرابگیرد.

عبدالعالی افزود: آموزش درست دنیای امروز آموزش بدون درد است. این درحالی است که اصولاً کلاس‌های درس ما برای دانش‌آموزان جلوه دردناک دارد. درحالی که کلاس و درس‌های ما علاوه‌بر بازی، قصه و نمایش هم دارد. پایه‌های کلاس هم از پایه اول تا ششم و پایه‌های هفتم، هشتم و نهم است. ان‌شالله به زودی فاز جدید آموزش برای پایه‌های متوسطه دوم در پاییز آغاز می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: