کد خبر: ۳۸۴۹۷۹
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
شرکت فناوری دفاعی ترکیه از مذاکره با ابوظبی و ریاض برای خرید پهپاد «بیرقدار» خبر داد.
تمایل عربستان و امارات برای خرید پهپاد «بیرقدار» ترکیه
شرکت فناوری دفاعی ترکیه «بایکار» اوایل ماه جاری ۲۰ فروند پهپاد نظامی «بیرقدار» را به امارات تحویل داد و در حال مطالعه درخواستی برای تاسیس کارخانه در عربستان سعودی است.

به گفته یک منبع آگاه، ابوظبی و ریاض در حال مذاکره برای خرید پهپاد «بیرقدار تی بی ۲» از آنکارا هستند او خاطرنشان کرد: «پیشتر، در جریان مذاکرات با امارات تصمیم گرفته شده بود ۲۰ پهپاد نظامی بیرقدار زودتر از موعد مقرر به امارات داده شود.»

در همین حال، یک مقام ارشد ترکیه تایید کرد که کشورش تعدادی پهپاد به عنوان نمونه به امارات متحده عربی تحویل داده است و در حال حاضر ابوظبی درخواست پهپاد بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی نیز خواهان خرید پهپاد‌های مسلح و ایجاد کارخانه خط تولید برای آن‌ها است، خاطرنشان کرد: شرکت «بایکار» در حال بررسی درخواست عربستان برای تاسیس کارخانه است، اما تصمیم نهایی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور است. مسائل دیگری مانند سرمایه گذاری عربستان سعودی در ترکیه است که در اسرع وقت صورت نمی‌گیرد.

این مقام ترک گفت بسیاری از کشور‌ها خواهان خرید پهپاد‌های نظامی ترکیه هستند. برخی از کشور‌هایی که این پهپاد‌ها را خریداری کرده‌اند در حال ثبت سفارش‌های اضافی هستند و از نتایج بسیار راضی هستند. اما از نظر فنی، نمی‌توان تمام تقاضا‌ها را برآورده کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اخیرا با رئیس شرکت دفاعی «بایکار» ترکیه دیدار کرد و گفت که این شرکت کارخانه‌ای در اوکراین برای ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین راه‌اندازی خواهد کرد.

روسیه پیشتر به دلیل فروش پهپاد‌های این کشور به اوکراین از ترکیه شکایت کرده بود. چندی پیش از این دولت اوکراین از تصویب پیش‌نویس قانونی برای توافق با ترکیه به منظور تولید و نگهداری پهپاد‌های «بیرقدار» در اوکراین خبر داده بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: