April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۲۹۶
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
منابع خبری سوریه اعلام کردند نظامیان اشغالگر آمریکایی به سرقت منابع نفتی این کشور ادامه می‌دهند.
نظامیان اشغالگر آمریکایی به سرقت نفت سوریه ادامه می‌دهند
نظامیان اشغالگر آمریکایی با انتقال تجهیزات و تانکر‌های نفتی به سوریه به سرقت منابع و نفت این کشور می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به سرقت نفت سوریه از میادین الجزیره و مناطق شرقی ادامه می‌دهند.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه آمریکا نفت سوریه را غارت می‌کند، از واشنگتن خواست به این چپاولگری پایان داده و خسارات وارده را جبران کند.

«وانگ ونبین» با اشاره به اینکه اولین بار نیست که نیرو‌های آمریکایی نفت سوریه را به سرقت می‌برند، افزود: اکنون آمریکایی‌ها بی‌پرواتر از گذشته این سرقت را انجام می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گزارش وزارت نفت سوریه را یادآور شد و تصریح کرد: متوسط تولید روزانه نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ هزار و ۳۰۰ بشکه بود، اما نیرو‌های اشغالگر آمریکایی و مزدورانشان ۶۶ هزار بشکه از این نفت را به صورت روزانه سرقت کردند که معادل ۸۲ درصد کل تولید نفت این کشور است.

وانگ ونبین به نقل از یک مقام سوری، میزان خسارت وارده به این کشور به خاطر سرقت نفت را ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در پایان نیمه اول ۲۰۲۲ عنوان کرد و افزود: سرقت نفت سوریه توسط آمریکا شرایط وخیم انسانی در این منطقه را تشدید کرده و بیش از ۱۴ میلیون سوری نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: