ایده «هدیه دادن با حق انتخاب» مدتهاست که در جامعه ما رواج مناسبی پیدا کرده است، به طوری که هدیه گیرنده میتواند از میان چند محصول یا کالای موجود، هر کدام را که متناسب نیاز یا سلیقه اوست، انتخاب کند.
کارتهای هدیه بانکی به مثابه پول غیرفیزیکی، این امکان را به گیرنده کارت میدهند که علاوه بر فروشگاههای فیزیکی، از فروشگاههای مجازی نیز خرید کنند، اما در چنین مواقعی، خرید بیمه نامه به عنوان یک کالای ضروری برای خانواده، کمتر مورد استقبال قرار میگیرد.
تولید و عرضه کارت هدیه خرید بیمه نامه، نه تنها میتواند نوعی فرهنگ سازی برای توجه به خرید خدمتی با عنوان «بیمه» باشد، بلکه قدرت انتخاب دریافت کننده آن را نیز حفظ کرده و عین حال، نقدینگی را به سوی یک کالای غیرمصرفی هدایت میکند.
شرکت بیمه تعاون، کارت هدیه خرید بیمه نامه را از ابتدای سال ۱۴۰۱ و با هدف ارائه یک محصول جدید و نوآورانه و مبتنی بر ترغیب بیشتر مردم به بهره مندی از خدمات بیمهای ارائه کرده است. عرضه این کارت هدیه سبب شد تا شرکت بیمه تعاون نیز به جای خرید و هدیه دادن کالاهایی که ارزش مقطعی دارند، به نمایش محصولات خود اقدام کرده و زمینه توسعه فرهنگ خرید بیمه نامه را نیز فراهم آورد.
پیش از این، دو شرکت بیمهای دیگر نیز اقدام به صدور کارت هدیه خرید بیمه نامه کرده بودند که البته مکانیسم فعالیت آنها به صورت کامل با اقدامی که توسط شرکت بیمه تعاون صورت پذیرفت، متفاوت است. کارتهای هدیه خرید بیمه نامه شرکت بیمه تعاون این قابلیت را دارند که با مبالغ متفاوت و بدون هیچ گونه محدودیتی برای تمام رشتههای بیمهای مورد استفاده قرار بگیرند.
این کارتها تا کنون با مبالغ ۲۰۰ هزار تومان، ۴۰۰ هزار تومان، ۵۰۰ هزار تومان، یک میلیون تومان و ۲ میلیون تومان تولید شده است.
استراتژی بیمه تعاون این است که بتواند از کارتهای هدیه به عنوان یک محصول بیمهای قابل ارائه همچون کارتهای هدیه بانکی استفاده کرده و این فرهنگ را در میان عموم مردم جای بیاندازد که میتوانند به عنوان هدیه، از کارتهای خرید بیمه نامه استفاده کنند.
شرکت بیمه تعاون تا کنون برای گسترش فرهنگ بهره مندی از کارتهای خرید بیمه نامه، در مناسبتهایی نظیر عید نوروز و روز خبرنگار از آنها استفاده کرده و بنا دارد در مناسبتهای آتی همچون روز بیمه و شب یلدا نیز با اهدای این کارتها به عنوان هدیه، در مسیر گسترش فرهنگ بهره مندی از محصولات بیمهای گام بردارد.
این محصول به صورت ویژه به سازمانها و نهادها توصیه شده و آنها میتوانند در مناسبتهای گوناگون برای هدیه دادن به کارکنان و ذی نفعان خود؛ از کارتهای خرید بیمه نامه استفاده کنند. اهدای کارتهای خرید بیمه نامه بیمه تعاون سبب شده است تا خانوادهها بیش از پیش با خدمات بیمهای آشنا شده و دریافت کنندگان این کارت ها، به منظور استفاده از مزایای کارت، با نظام بیمه ای، خارج از چارچوب بیمه نامه شخص ثالث اجباری، آشنا شوند.