April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
احمدی از اجرا نشدن قانون الزام انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۵۶۹۹
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد شدید از وضعیت نامناسب درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: به دلیل اجرا نشدن قانون الزام، بیمه شدگان و خانواده هایشان در نامناسب‌ترین شرایط درمانی بسر می‌برند.

تبعات خطرناک بحران سازی برای تامین اجتماعی

پرویز احمدی پنجکی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان ارائه دهنده خدمات بیمه‌ای و درمانی در کشور است گفت: بیش از ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، اما با کمال تاسف دولت قدر این سازمان را نمی‌داند.

وی با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی با ارائه خدمات درمانی برای بیش از نیمی از جمعیت کشور، بسیاری از چالش‌ها را مدیریت کرده است گفت: اگر دولت به تامین اجتماعی نگاه مناسبی نداشته باشد، همچنان به بحران سازی برای این سازمان ارائه دهد و بخش درمان سازمان را تقویت نکند، نیمی از جمعیت کشور به سوی مراکز درمانی دولتی هجوم خواهند برد.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با اعلام اینکه دولت بر مبنای قانون اساسی وظیفه دارد به تمامی آحاد جمعیت کشور خدمات درمانی مناسب ارائه دهد گفت: در حالی که دولت باید در قالب بودجه سالانه به تمامی آحاد جامعه سرانه درمان اختصاص دهد، اما شاهد هستیم که هیچ یک از بیمه شدگان تامین اجتماعی سرانه درمان دریافت نمی‌کنند.

وی با اعلام اینکه می‌بایست دولت مبلغ قابل توجهی بابت سرانه درمان به سازمان تامین اجتماعی بپردازد گفت: نه تنها دولت سرانه درمان را پرداخت نمیکند، بلکه به بهانه‌های مختلف دست در جیب سازمان تامین اجتماعی کرده و از دارایی و درآمد سازمان ارتزاق می‌کند.

احمدی پنجکی با اشاره به بدهی ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی گفت: اکنون که دولت سرانه درمان را نمی‌پردازد، حداقل بخشی از این بدهی کلان را بپردازد تا سازمان بتواند به بیمه‌شدگان خدمات مناسبی ارائه دهد.

 

بیشتر بخوانید:بی حرمتی به بازنشستگان در اوج


وی با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی به بهانه کسری بودجه بسیاری از خدمات را به بیمه شدگان ارائه نمی‌دهد گفت: ریشه کسری بودجه تامین اجتماعی در عملکرد دولت است. دولت بر اساس ۲۶ قانون مصوب باید ماهانه حدود ۷ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بپردازد، اما نه تنها این مبلغ را به صورت ماهانه نمی‌پردازد، بلکه اقدامی برای تسویه بدهی‌های گذشته نیز به عمل نمی‌آورد.

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با اشاره به مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی گفت: کارگران و بازنشستگان بر اساس قانون الزام می‌بایست تمامی خدمات درمانی را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند، اما به دلیل مشکلات مالی سازمان، شاهد هستیم که بیمه تکمیلی راه اندازی شده است.

وی با اعلام اینکه کارگران و بازنشستگان از بیمه تکمیلی رضایت ندارند گفت: اگرچه بیمه تکمیلی کمک هزینه‌های قابل توجهی به بازنشستگان می‌پردازد، اما با هزینه‌هایی که سایر بیمه‌ها می‌پردازند، تفاوت بسیاری دارد.

احمدی پنجکی خطاب به دولت گفت: بهتر است بدهی سازمان تامین اجتماعی را بپردازید و سهم دولت در مورد سرانه درمان اجرایی شود.

وی با اعلام اینکه دولت، کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را جزو آحاد ملت نمی‌داند گفت: کارگران در تمامی سال‌هایی که مشغول به کار هستند، حق بیمه ماهانه می‌پردازند و بابت همان حق بیمه ها، مزایایی همچون درمان و مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند، اما در این چرخه دولت هیچ نقشی ندارد؛ بنابراین اگر کارگران و بازنشستگان انتقاد کنند که دولت آن را رها کرده، حرفی کاملاً درست و منطقی است، ادعایی که دولت دفاعی در برابر آن ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: