April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۷۵۰
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
یک کارشناس گفت: مشکلی که پدر و مادرها از گذشته تا امروز با آن مواجه هستند فقدان اسباب بازی های مناسب و باکیفیت برای کودکان است.

جای خالی اسباب بازی‌های مناسب برای کودکان

زینب حیدری، فعال حوزه کودک و نوجوان گفت: مشکلی که پدر و مادر‌ها از گذشته تا امروز با آن مواجه هستند فقدان اسباب بازی‌های مناسب و باکیفیت برای بچه‌ها است که علاوه بر خاصیت سرگرم کنندگی، از جذابیت کافی هم برخوردار باشند.

به گفته حیدری، مشکل دیگری که در گذشته وجود داشت؛ نداشتن دسترسی به امکانات برای تولید اسباب بازی باکیفیت و با ظاهری جذاب که با شرایط فرهنگی و دینی ما در ارتباط باشد بود تا کودکان از همان دوران کودکی با آن انس بگیرند که دیگر فرهنگ‌های غربی روی آن‌ها تاثیری نداشته باشند.

وی افزود: عدم تناسب اسباب بازی‌ها با سنین مختلف بچه‌ها مسئله دیگری است که وجود دارد که خوشبختانه در سال‌های اخیر نگاه تخصصی و کارشناسی به این حوزه بیشتر شده و با تکیه بر اصول روانشناسی؛ نه تنها جنبه‌های سرگرمی و جذابیت در تولید اسباب بازی‌ها مورد توجه قرار گرفته؛ بر نیاز‌های روحی و روانی کودکان در سنین مختلف هم تمرکز شده و در واقع موضوع بازی و سرگرمی بچه‌ها علاوه بر تجارت؛ تبدیل به یک دانش شده است.

این کارشناس ادامه داد: هرچند کماکان باید نگران تأثیرات مخرب فرهنگ غیرایرانی حاکم بر تولید اسباب بازی‌های وارداتی باشیم؛ اما اکنون دیگر می‌توانیم با اطمینان و آسودگی بیشتری از پذیرش و گرایش بچه‌های این سرزمین به اسباب بازی‌های تولید داخل صحبت کنیم. فرهنگ حاکم بر تولید سرگرمی‌های وطنی برای بچه‌ها تا حدودی رنگ و بوی اخلاق و باور‌های ایرانی و اسلامی گرفته است.

حیدری بیان کرد: توجه دقیق به آموزه‌های دینی و کلام آموزندۀ حضرات معصومین علیهم السلام که یادگیری در کودکی را به ماندگاری نقش بر روی سنگ تشبیه کرده اند؛ اهمیت و ظرافت تولید هدفمند اسباب بازی کودکان را صد چندان می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: