April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بسیاری از فرصت‌های شغلی در حال نابودی است
کد خبر: ۳۸۵۸۲۱
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
رئیس اتحادیه گرمابه داران، سونای خشک و بخار با اشاره به چالش‌های گرمابه داران گفت: متاسفانه بعد از هدفمندی یارانه‌ها در سال ۸۹ و روند گرانی حامل های انرژی، تاکنون قیمت آب مصرفی گرمابه‌ها ۳۰ برابر و قیمت گاز ۱۰ برابر گران شده، در حالی که هیچ حمایتی از این صنف صورت نگرفته است.

بی توجهی به گرمابه‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی آن

سیدمهدی سجادی نیری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه اکثریت قریب به اتفاق گرمابه‌های تهران تعطیل شده است گفت: در حال حاضر فقط ۵۰ گرمابه فعال در تهران وجود دارد که آن‌ها نیز با مشکلات مالی بسیاری دست به گریبان هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا دوره گرمابه‌های عمومی به سر نیامده است گفت: اگرچه به ظاهر رونق دوران گرمابه‌ها به سرآمده، اما در باطن خدمت‌رسان هستند و به کسانی سرویس می‌دهند که بیش از همه نیاز به گرمابه دارند.

رئیس اتحادیه گرمابه داران، سونای خشک و بخار با اعلام اینکه امروزه کسانی که در منزل حمام ندارند، محروم‌ترین اقشار جامعه هستند گفت: بهداشت فردی کسانی که به هر دلیل در خانه حمام ندارند، بسیار مهم است و نباید آنان را از گرمابه و بهداشت حمام کردن محروم کرد.

وی با اعلام اینکه گرمابه ارتباط مستقیم با بهداشت فردی دارد گفت: امروزه اگر بیماری‌ها رواج پیدا می‌کند، به دلیل ضعف بهداشت عمومی است که دسترسی نداشتن به حمام در این مورد نقش آفرین است.

سجادی نیری با اعلام اینکه کارگران فصلی، کارگران میادین میوه و تره بار، مسافران و اقشار آسیب پذیر از گرمابه‌های عمومی استفاده می‌کنند گفت: اگرچه شاید این افراد درصد قابل توجهی را شامل نمی‌شوند، اما به خاطر داشته باشیم که حتی اگر یک نفر از آنان بیمار شود، می‌تواند جامعه را به بیماری و بحران بهداشتی بکشاند که نمونه آن را در دوران کرونا شاهد بودیم.

وی با یادآوری اینکه پس از هدفمندی یارانه‌ها قیمت آب و گاز مصرفی گرمابه‌ها رشد سرسام آوری پیدا کرد گفت: در مقایسه با قیمت سال ۸۹ و قبل از هدفمندی یارانه ها، امروزه قیمت آب گرمابه‌ها نسبت به قبل از سال ۸۹ بیش از۳۰ برابر و قیمت گاز ۱۰ برابر گران شده است.

 

بیشتر بخوانید:بحران سازی اعتراض‌های خیابانی برای تالار‌های پذیرایی



رئیس اتحادیه گرمابه داران، سونای خشک و بخار با ابراز تاسف از اینکه هیچ یارانه‌ای به گرمابه‌ها تعلق نمی‌گیرد گفت: در حالی که می‌توان از گرمابه‌ها استفاده‌های کاربردی بسیاری به عمل آورد، اما در عمل ملاحظه می‌کنیم که گرمابه‌ها با بی توجهی جدی مسئولان روبرو شده اند.

وی با یادآوری اینکه در گذشته سرقفلی گرمابه بسیار ارزشمند بود گفت: در سال ۱۳۳۹ سرقفلی یک گرمابه ۹۲ هزار تومان بود، در حالی که با این مبلغ می‌شد یک دهم زمین‌های پونک را خرید.

سجادی با اعلام اینکه در حال حاضر سرقفلی گرمابه‌ها بسیار بی ارزش شده است گفت: قیمت سرقفلی گرمابه، جدا از ملک است به همین دلیل شاهد هستیم که تمامی گرمابه‌ها را تغییر کاربری داده و زمین آن‌ها تبدیل به برج‌های مسکونی یا تجاری شده اند.

وی با تاکید بر اینکه باید گرمابه‌ها را ساماندهی کنیم گفت: این که گمان می‌شود گرمابه‌ها جایگاهی ندارند، درست نیست و با نگاهی به گذشته مشاهده می‌کنیم که گرمابه‌ها ظرفیت‌های بسیاری در عرصه اشتغالزایی، فرهنگ سازی و خدمات رسانی‌های دیگر داشتند.

رئیس اتحادیه گرمابه داران، سونای خشک و بخار با یادآوری اقداماتی که دلاک‌ها در گذشته انجام می‌دادند گفت: کیسه کش، مشت مال چی و مشاغل بسیاری در گرمابه‌ها فعال بود که متاسفانه با تعطیلی گرمابه ها، این مشاغل نیز رو به نابودی رفته است.
وی با هشدار نسبت به اینکه بی توجهی به گرمابه‌ها تبعات بدی دارد گفت: اگر گرمابه‌ها به درستی ساماندهی شود، حتی افرادی که در خانه حمام‌های آنچنانی دارند، به گرمابه مراجعه می‌کنند به شرط آنکه بار دیگر اعتبار را به گرمابه‌ها بازگردانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: