May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۹۵۳
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
یک شرکت خودروساز از طرح خودروی برقی ۲ نفره رونمایی کرده که هر بار شارژ آن برای طی ۱۴۰ کیلیومتر کافی است.

تولید خودروی برقی ۲نفره با قابلیت طی ۱۴۰ کیلومتر در هر شارژ

رنو به عنوان بخشی از برنامه Z.E. در سال۲۰۰۹ میلادی یک وسیله نقلیه برقی کوچک ۲ نفره برای تردد شهری را طراحی کرده بود اکنون «موبالایز» (Mobilize)، زیر مجموعه این شرکت در «پاریس موتورشو۲۰۲۲» مدل آپدیت شده این خودرو را نمایش می‌دهد.

مدل آپدیت شده «دو» (Duo) نام دارد و یک خودروی برقی است که احتمالا تا پایان ۲۰۲۳ میلادی در بازار ارائه می‌شود. بیشترین سرعت آن ۴۵ کیلومتر برساعت است و در برخی کشور‌ها می‌توان بدون گواهینامه رانندگی و از سن ۱۴ سالگی استفاده کرده است. نسخه دیگری از این خودرو با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر برساعت نیز ساخته می‌شود که البته استفاده از آن نیازمند گواهینامه است.

بدنه این خودروی چهار چرخ از پنل‌های پلی پروپیلن است. همچنین شرکت تصمیم دارد بیش از ۵۰ درصد موادی که برای ساخت خودرو به کار می‌برد را از مواد بازیافتی تامین کند. علاوه بر آن خودرو طوری طراحی شده تا ۹۵ درصد آن پس از ساخت بازیافت شود.

طول خودروی مذکور ۲.۴۳، عرض آن ۱.۳ و ارتفاع آن ۱.۴۶ متر است؛ بنابراین می‌تواند به راحتی در فضا‌های کوچک آن را پارک کرد. در کنار این موارد خودرو دو در بزرگ دارد که به سمت بالا باز می‌شوند.

هربار شارژ این خودرو برای طی مسافت ۱۴۰ کیلومتر کافی است.

اتومبیل برقی «دو» به عنوان یک تاکسی اشتراکی طراحی شده، اما رانندگان به طور شخصی می‌توانند آن را کرایه کنند. همچنین مدیران ناوگان‌هایی از این خودرو می‌توانند از راه دور به داده‌های وسیله‌های نقلیه دسترسی داده باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: