کد خبر: ۳۸۵۹۹۸
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
مطالعات نشان می‌دهد که در سراسر جهان، حدود ۶۳.۲ درصد از جمعیت بیماران مبتلا به کوویدِ طولانی‌مدت را زنان تشکیل می‌دهند.

زنان بیشتر به کووید طولانی مدت مبتلا می‌شوند یا مردان؟

یک مطالعه جهانی جدید تخمین می‌زند که ۶۳.۲ درصد از افراد مبتلا به بیماری کرونا (در حالت علامت‌دار آن) در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ حداقل یکی از این سه گروهِ علامتی را تجربه کرده‌اند: خستگی مداوم همراه با درد بدن یا تغییرات خلقی، مشکلات تنفسی مداوم و اختلالات عملکرد شناختی. از زمان شیوع کرونا تا به امروز، زنان چیزی حدود دو سومِ کل جمعیت بیماران کرونایی را در دنیا تشکیل داده‌اند و تقریباً در ۳۸.۴ درصد از موارد، دو یا هر سه گروه از علائم بالا در طول بیماری باهم همپوشانی داشته‌اند.

همچنین خطر این ویروس برای کسانی که بر اثر عفونت اولیه کووید، نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند بیشتر بود؛ به ویژه افرادی که به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

این یافته‌ها بر اساس یک مطالعه جهانی بر روی ۱.۲ میلیون نفر از ۲۲ کشور است که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به عفونتِ علامت‌دار کووید-۱۹ مبتلا شدند و از مرحله حاد ویروس جان سالم به در بردند.

جزئیات این تحقیقات که در JAMA (مجله انجمن پزشکی امریکا) منتشر شد، بازه سنی ۴ تا ۶۶ سال را در بر می‌گیرد. در طی این مطالعات، علائم طولانی‌مدت کووید در زنانِ دارای ۲۰ سال، با گذشت سه ماه بعد از بهبودی، حدود ۱۰.۶ درصد بیشتر از مردانِ دارای ۲۰ سال است.

نتایج این مطالعه بر اساس داده‌های دقیقی از تحقیقاتِ انجام‌شده بر محور کووید-۱۹ در ایالات متحده، اتریش، جزایر فارو، آلمان، ایران، ایتالیا، هلند، روسیه، سوئد و سوئیس جمع‌آوری شده است که با نتایج منتشرشده از ۴۴ مطالعه و اطلاعات دو پایگاه پزشکی تکمیل شده و به عنوان یک مطالعه اپیدمیولوژیک مشاهده‌ای در سطحی گسترده شناخته می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: