کد خبر: ۳۸۶۶۳۲
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
0
راه عبور از قیمت‌گذاری دستوری خودرو چیست؟ آیا این سیاست ادامه می‌یابد یا فرمول دیگری برای تغییر آن وجود دارد؟

راه عبور از قیمت‌گذاری دستوری خودرو

سال‌هاست سیاستگذار خودرویی اصرار دارد که در فرآیند قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های بزرگ خودروسازی حضور داشته باشد و کارشناسان یکی از عوامل اصلی تولید با زیان خودروسازان را این موضوع اعلام می‌کنند.

اطلاعات مالی شرکت‌های خودروساز نشان می‌دهد این شرکت‌ها از مسیر قیمت‌گذاری دستوری زیان انباشته سنگینی را متحمل شده‌اند و به عرضه محصولات تولیدی خود، زیر قیمت تمام شده اقدام کرده‌اند. ارزیابی‌ها حاکی از این است که سیاست قیمت‌گذاری دستوری، علاوه بر دلسردی سرمایه‌گذاران خارجی، بخش مهمی از ظرفیت بخش خصوصی برای رشد تولید خودرو را از بین می‌برد.

داوود دانش‌جعفری، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی در هم‌اندیشی فعالان صنعت خودرو، اساتید دانشگاهی و صاحبنظران با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی، موضوع قیمت‌گذاری خودرو را بررسی کرد. وزیر اسبق اقتصاد، شیوه‌های متفاوت قیمت‌گذاری خودرو برای برند‌های داخلی و خارجی را تشریح کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: