کد خبر: ۳۸۷۰۸۹
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
دولت در روز‌های اخیر به رغم وجود بحران‌های اقتصادی تصمیم گرفته است که حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزایش دهد و این در حالی است که منابع لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد.

خبر بد از حقوق کارکنان دولت

پیش از این نیز مطرح شده بود که دولت توانایی پوشش هزینه‌های طرح افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را ندارد، از این رو اکنون این موضوع مطرح شده که ممکن است دولت برای تامین اعتبار این طرح، از صندوق توسعه ملی و یا بودجه عمرانی کشور برداشت کند.

در این راستا، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجوز کاهش ۱۰ درصدی سهم صندوق توسعه ملی از درآمد‌های نفتی صادر شد، گفت: قرار است دولت منابع افزایش حقوق را از محل مازاد درآمد‌ها و صرفه‌جویی محقق کند، اما اگر این اتفاق رخ ندهد از بودجه عمرانی استفاده خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص محل تامین منابع حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان لازم برای اجرای لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به خبرنگاران گفت: براساس برآوردی که دولت در شش ماهه انجام داده است، ۷۰ درصد منابع بودجه قطعا محقق خواهد شد؛ بنابراین مصارف نیز بر روی ۷۰ درصد تنظیم شده است تا دولت با کسری بودجه و در نهایت استقراض از بانک مرکزی و فروش اوراق مواجه نشود.

در این بین به نظر می‌رسد که برخی منابع بیش از ۷۰ درصد محقق خواهد شد. به طور مثال در حوزه مالیات احتمالا تا ۱۱۰ درصد تحقق درآمد‌ها را تا پایان سال می‌توانیم تجربه کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: