کد خبر: ۳۸۷۰۹۲
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
0
قیمت ارز، سکه و طلا در هفته دوم آبان ماه رکورد‌های جدیدی را ثبت کرد و سکه به ۱۶ میلیون تومان، ارز ۳۵ هزار تومان رسید و برای اولین بار حباب سکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

شکستن مکرر رکورد قیمت طلا و دلار در هفته دوم آبان

این هفته قیمت انس جهانی طلا به یک هزار و ۶۲۲ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته ۲۴ دلار کاهش قیمت را داشت.

روز گذشته نرخ ارز به بالاترین رقم خود قرار گرفت و به رقم ۳۵ هزار تومان افزایش یافت، اما امروز با تعدیل قیمت به ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشت. بررسی روند قیمت ارز در هفته جاری نشان می‌دهد که نرخ ارز روند صعودی داشته است و این وضعیت بر رشد قیمت سکه و طلا نیز تاثیر گذاشت و قیمت سکه به بالاترین رقم خود در چند ماه اخیر رسید و با مبلغ ۱۶ میلیون تومان داد و ستد شد. سکه طرح قدیم امروز با ۹۰۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی ۱۵ میلیون تومان داد و ستد شد و سکه طرح جدید نیز امروز ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و ۷۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی بها داشت.

همچنین نیم سکه و ربع سکه ۴۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی داشت. هر مثقال طلای آب شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ترتیب ۲۰۰ هزار تومان و ۴۶ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشت.

حباب سکه نیز در هفته دوم آبان ماه افزایشی بود و به طور متوسط ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت و امروز (پنجشنبه) در آخرین معاملات در محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

در مجموع هفته دوم آبان ماه قیمت ارز، طلا و سکه رکورد جدیدی را ثبت کرد و حباب سکه نیز تا کنون به رقم ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان نرسیده بود و این رقم هم قابل توجه بود.

پیش از این و در دولت قبل قیمت سکه در دوره قبل برای یک تا دو روز به مبلغ ۱۶ میلیون تومان رسید، اما دوباره به قیمت ۱۲ میلیون تومان رسید و سال گذشته در همین ایام سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان بود و امسال چهار میلیون تومان افزایش داشت.

امروز ریس کل بانک مرکزی از انتشار اوراق سکه و طلا برای کنترل و ثبات بازار خبر داد و محمد کشتی آرای فعال بازار طلا در پاسخ به خبرنگار درباره این اقدام گفت: انتشار اوراقی از این دست نمی‌تواند برقیمت طلا به صورت فیزیکی تاثیر بگذارد.

وی افزود: این اوراق شاید بر معاملات بورس تاثیر داشته باشد، اما بهای سکه و طلا تحت تاثیر نرخ ارز است و قیمت دلار نیز متاثر از عوامل اقتصادی و سیاسی کشور است و برای مثال انتشار خبر آزادسازی دلار بلوکه شده در کره موجب افت قیمت نرخ ارز شد و در نتیجه قیمت‌ها در بازار طلا نیز نزولی شد.

برچسب ها: طلا ، دلار ، ارز ، سکه ، قیمت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: