برای تعاملات فناورانه در حوزه گیاهان دارویی؛
کد خبر: ۳۸۷۰۹۹
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
نشست دانش بنیان‌های ایرانی با هیاتی از ونزوئلایی‌ها در حوزه گیاهان دارویی در راستای تعاملات فناورانه برگزار شد.

نشست دانش بنیان‌های ایرانی با ونزوئلایی‌ها برگزار شد

نشست فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی در ونزوئلا با حضور آلبرتو کوئینترو مدیر موسسه تحقیقات علمی ونزوئلا و کارولینا اسر معاون معاون علم و فناوری رئیس جمهور ونزوئلا به همراه شرکت‌های ایرانی در پاویون بین المللی ششمین‌دوره نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، برگزار شد.

در این نشست البرتو کوئینترو مدیر موسسه تحقیقات فناوری ونزوئلا درباره فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی این کشور گفت: ونزوئلا به جهت قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی خاص و اتصال جنوب این کشور به بخش شمالی آمازون از گونه‌های مختلف گیاهی زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: از این رو می‌توان با صراحت گفت که امکان‌انجام بسیاری از تحقیقات علمی در حوزه گیاهان دارویی در ونزوئلا وجود دارد.

به گفته وی، در حال حاضر هم بسیاری از تحقیقات در حوزه گیاهان دارویی توسط موسسه علم و تحقیقات فناوری ونزوئلا انجام می‌شود، اما انطور که باید در این زمینه کارنکردیم؛ به همین جهت با توجه به این شرایط اقلیمی، فرصت خوبی برای شرکت‌های ایرانی فراهم است.

کوئینترو افزود: دانش بنیان‌های ایرانی می‌توانند از این فضا بهره ببرند و محصولات خود را در ونزوئلا کشت بدهند.

وی خاطر نشان کرد: لذا برای این منظور می‌توانیم در این خصوص با دانش بنیان‌های ایرانی به توافقاتی برسیم.

گفتنی است در پایان این نشست شرکت‌های دانش بنیان ایرانی مذاکراتی جهت همکاری با ونزوئلا داشتند و تعاملات فناورانه و گفتگو بین شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و طرف ونزوئلایی صورت گرفت.

گفتنی است حضور هیات ونزوئلایی در این‌دوره از نمایشگاه، از طرف دولت این کشور بوده و امکان تبدیل شدن توافقات به قرارداد بسیار زیاد است.

همچنین ششمین دوره از نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران با حضور ۲۴۰ شرکت دانش بنیان تا فردا در محل مصلی تهران در حال برگزاری است.

بازدید برای عموم نیز از این‌نمایشگاه آزاد است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: