کد خبر: ۳۸۷۱۴۵
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
0

افراد بسیاری هستند که به دلایل مختلف قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای توسعه یافته را دارند. بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی بسته به تمکن مالی، شرایط، اهداف و انتظارات و... هر فرد متفاوت است. با این حال دانشجویان بین‌المللی همواره به دنبال بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور خودشان هستند. خوشبختانه، مجموعه‌‌ای از مقاصد فوق ‌العاده پیش روی این افراد قرار دارد. در ادامه لیستی شامل پنج مقصد مهاجرت تحصیلی برتر جهان ارائه می‌شود. اگر چه انتخاب پنج مقصد از بین مقاصد پرطرفدار جهان کار ساده‌ای نیست در این مقاله سعی شده اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کانادا مهاجر پذیرترین کشور جهان تا ایالات متحده و انگلستان بهترین مقاصد علمی جهان و استرالیا گران ترین مقصد تحصیلی دنیا ارائه شود.

 

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی

 کانادا

کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان، و دارای اقتصاد قوی و با ثبات و کشوری پیشرو در زمینه علم و فناوری است. آغوش گشوده این کشور به روی مهاجران سراسر جهان امکان آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و تحصیل در محیطی چند ملیتی را فراهم کرده است. کانادا دارای یک سیستم آموزش عالی چشمگیر و  دانشگاه‌های بسیاری است که در رتبه‌بندی جهانی در جایگاه خوبی قرار دارند. با این وجود بدیهی است که بسیاری از دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در کانادا باشند. این کشور همواره به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی در نظر گرفته می‌شود. کانادا با آمار ایمنی عالی، جوامع دوستانه، مراقبت‌های بهداشتی فوق العاده و بازار کار پر رونق همه ساله دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می‌کند. از نظر شرایط اخذ ویزای تحصیلی، شرایط زبان و نیز شهریه‌ها و هزینه‌های زندگی مهاجرت به کانادا برای تحصیل بسیار مقرون به صرفه‌تر از بعضی کشورهای اروپایی مانند انگلستان است.

انگلستان

انگلستان خانه بهترین دانشگاه‌های جهان و دارای سیستم آموزشی بسیار با کیفیت است، زیرا بریتانیا امنیت شخصی، مشاغل، خدمات بهداشتی ملی و مراقبت‌های بهداشتی رایگان و درآمد بالایی دارد و بهترین دانشگاه‌های آموزش عالی مانند کمبریج و آکسفورد را در خود جای داده است. این کشور تاریخ غنی در زمینه آموزش عالی دارد و بسیاری از قدیمی‌ترین و تحسین برانگیزترین دانشگاه‌های جهان در این کشور واقع شده‌اند. یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در انگلستان برای تحصیل، ارتقا مهارت‌های زبانی است. چراکه انگلیسی یک زبان جهانی و حیاتی است که مسلط شدن به آن بسیاری از چشم ‌اندازهای شغلی بین ‌المللی را پیش روی افراد قرار می‌دهد. با این تفاسیر دانشجویان بین المللی بسیاری وجود دارند که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی انگلستان باشند اما با وجود هزینه‌های تحصیل و زندگی بالا در این کشور و پذیرش سخت گیرانه دانشگاه‌های برتر آن ، مهاجرت به انگلستان برای تحصیل کار ساده‌ای نیست و تنها افرادی که دارای رزومه قوی علمی و تمکن مالی فوق العاده هستند می‌توانند موفق به اخذ ویزای تحصیلی انگلستان شوند. البته برنامه‌های بورسیه تحصیلی برای نخبگان علمی همواره در این کشور در دسترس هستند ولی تنها تعداد معدودی از نخبگان برجسته جهانی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی

استرالیا

استرالیا نیز جزو یکی از بهترین کشورهای جهان و دارای کیفیت زندگی بالا، ثبات اقتصادی و مالی، محیط امن، شهروندی قوی است. این کشور بالاترین درصد دانشجویان بین المللی را نسبت به کل دانشجویان خود دارد. استرالیا علاوه بر وجود سواحل طلایی و آفتاب تضمینی، دارای دانشگاه‌ها و کالج‌های درجه یک است. همچنین شهریه‌ها در استرالیا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان کمتر است و بدیهی است که متقاضیان زیادی را برای تحصیل درپی داشته باشد. این کشور از جمله کشورهایی است که همیشه اولویت دانشجوهای بین المللی برای مهاجرت تحصیلی بوده است. در کنار طبیعت زیبا و بکر این کشور، استرالیا دانشگاه‌‌ها و کالج ‌های بسیاری دارد که در رتبه بندی جهانی، از جایگاه خوبی برخوردارند.  به دلیل اینکه استرالیا کشوری چند فرهنگی است، این امر باعث می ‌شود دانشجویان بین المللی خیلی راحت خودشان را با جامعه استرالیایی وفق دهند. از مزایای تحصیل در استرالیا می‌توان به بورسیه‌‌های تحصیلی متنوع، دریافت مدرک معتبر در سطح جهانی و... اشاره کرد.

 ایالات متحده آمریکا

آمریکا نیز یکی از بزرگ ترین اقتصادها را از نظر تولید ناخالص داخلی دارد و از نظر فناوری نیز قدرتمندترین کشور در جهان است. این کشور یکی از دانشگاه‌های برتر در سراسر جهان از جمله دانشگاه هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست را در خود جای داده است. آمریکا از جمله محبوب‌ترین مقصد تحصیل در خارج از کشور است و با بیش از 5500 دانشگاه و کالج دانشجویانی را از سراسر جهان جذب می‌کند که میل به تعالی علمی دارند. با وجود تعداد زیاد و سطح علمی کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور و وجود برنامه‌های بورسیه اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بسیاری از کشورهای جهان دشوار است.

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی

آلمان

کشور آلمان به دلیل برخورداری از امنیت، اقتصاد پایدار و رفاه عالی برای مهاجران و دانشجویان بین المللی به مناسب ترین و بهترین کشور برای مهاجرت تبدیل شده است. این کشور به علت کیفیت بالای سیستم آموزشی خود در جهان شناخته شده است. نرخ بیکاری در این کشور پایین است و امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های دولتی آلمان نیز فراهم است. همچنین از دیگر مزایای تحصیل در این کشور می‌توان به ایجاد شرایط کار همزمان با تحصیل نیز اشاره کرد. زبان این کشور به نسبت به انگلستان کمی سخت تر است اما به محض مسلط شدن به آن آینده شغلی و تحصیلی خوبی در انتظار دانشجویان بین‌المللی است.

 سخن آخر

تمامی کشورهایی که در این نوشتار معرفی و بررسی شد، مقاصد بسیار ایده آل و مطلوبی برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌روند. از لحاظ استاندارد و کیفیت بالای زندگی گرفته تا رفاه اجتماعی، ثبات اقتصادی، بازار کار فعال، مزایا و خدمات دولتی و اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر، همگی این کشور‌ها جزو بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت تحصیلی موفق محسوب می‌شوند. با این وجود، افراد می‌بایست با توجه به میزان سازگاری با شرایط هر کشور، اهداف، انتظارات و... خود تصمیم بگیرد که کدام یک از این موارد می‌تواند مهاجرت خوبی را برای او رقم بزند.

برگرفته از وب سایت https://fa.penstudents.com/

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: