April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۲۶۹
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
کره شمالی امروز دوشنبه وعده داد پاسخ نظامی پایدار، محکم و قاطع به مانور‌های نظامی مشترک بین آمریکا و کره جنوبی خواهد داد.

کره شمالی: پاسخی محکم به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا خواهیم داد

به دنبال مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی، پیونگ یانگ هشداری جدی به این اقدام صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ستاد کل ارتش خلق کره در بیانیه‌ای تأکید کرد که ارتش خلق کره «به تمام رزمایش‌های جنگی دشمن علیه کره شمالی با اقدامات نظامی عملی پایدار، قاطع و قاطع پاسخ خواهد داد».

این بیانیه افزود: آزمایش‌های اخیر موشک‌های بالستیک شمالی «پاسخی روشن» به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی است. هرچه بیشتر تحریکات نظامی دشمن ادامه یابد، ارتش خلق کره جدی‌تر و بیرحمانه‌تر با آن‌ها مقابله خواهد کرد.

صد‌ها هواپیمای جنگی آمریکایی و کره جنوبی - از جمله بمب افکن‌های سنگین B-۱ B - در تمرینات «طوفان هوشیار» از ۳۱ اکتبر تا ۵ نوامبر شرکت کردند.

به گفته ستاد کل کره جنوبی، این مانور‌ها برای نشان دادن توانایی و آمادگی برای پاسخ قاطعانه به هرگونه تحریک کره شمالی انجام شده است.

مانور‌های آمریکا و کره جنوبی مدتهاست که واکنش‌های شدید کره شمالی را برانگیخته است و کره شمالی آن را تمرینی برای تهاجم به خاک خود یا تلاشی برای سرنگونی رژیم خود میداند.

در جریان رزمایش «طوفان هوشیار»، کره شمالی ده‌ها موشک بالستیک را به دریا شلیک کرد که یکی از آن‌ها در نزدیکی آب‌های سرزمینی جنوبی سقوط کرد. یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی تهاجم ارضی بالفعل را محکوم کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: