کد خبر: ۳۸۷۳۴۵
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
0
به دنبال رکود در بازار لوازم خانگی، کسبه مجبورند برای فروش محصولات بین ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف بدهند.

رکود در بازار لوازم خانگی و تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی محصولات

در طول چندماه اخیر بازار لوازم خانگی با رکود قابل توجهی روبرو شده است و همین امر عاملی شد تا کارخانجات در قالب طرح‌های مختلف اقدام به فروش محصولات کنند با این وجود خریداران رغبتی به خرید لوازم خانگی نداشته و آن را در اولویت چندم خود قرار داده اند.

البته بروز برخی اغتشاشات اخیر در سطح بازار هم تأثیرات خود را بر کاهش مراجعه مردم به خرید لوازم خانگی داشته است و کسبه به ندرت معامله‌ای را انجام می‌دهند.

به اعتقاد فروشندگان، اجناس خریداری شده در ماه‌های خرداد ماه هنوز در انبارشان وجود دارد، اما رکود معاملات و بروز اغتشاشات عاملی شده تا مردم تمایلی به خرید نداشته باشند، از آن طرف کسبه نیز مجبورند برای کسب درامد کالا‌ها را اقساطی و حتی با قیمت پایین‌تر از مصرف کننده عرضه کنند.

برخی از کسبه می‌گویند: ما مجبوریم برای فروش محصولات آن‌ها را چهار تا پنج میلیون تومان (۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف) ارزانتر عرضه کنیم. ولی نکته مهم اینجاست خریداری نیست و انبار‌های ما نیز پر از کالا است. در حال حاضر یخچال سایدبای ساید ۳۴ میلیون تومانی در بازار به قیمت ۲۹ میلیون تومان فروخته می‌شود.

مشاهدات بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد رکود در سطح عرضه تاثیرات خاص خود را بر تولید نیز گذاشته است. از یک طرف تولیدکننده برای چرخه فعالیت خود ملزم به تولید است، اما از آن طرف بازار با کمبود مشتری روبروست. به نظر می‌رسد دولت باید در این رابطه راهکار مناسبی را برای فروش لوازم خانگی و بازگشت رونق به این بازار داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: