May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۴۰۹
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
صد‌ها مهاجر شامگاه سه شنبه در سواحل ایتالیا و داخل کشتی‌های متعلق به سازمان‌های بشردوست برای ورود به خاک این کشور سرگردان شدند.

صد‌ها مهاجر برای ورود به خاک ایتالیا در دریا سرگردان شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه کشتی امدادرسان متعلق به سازمان‌های بشردوست از جمله سازمان غیردولتی "اس او اس مدیترانه SOS Méditerranée " و "اوشن وایکینگ Ocean Viking " بعد از چند روز یا دقیقتر، چند هفته اجرای عملیات نجات مهاجران از دریا، نهایتا مجوز پهلوگیری در بنادر ایتالیا را دریافت کردند. اما دولت ایتالیا فقط به برخی از مهاجران اجازه ورود به خاک خود را داد و این موضوع خشم سازمان‌های بشردوست را برانگیخت.

مسئولان کشتی "رایز اباو Rise Above " متعلق به سازمان غیردولتی آلمانی "لایف لاین Lifeline " بامداد سه شنبه موفق شدند همه ۸۹ مهاجری که در این کشتی بودند را در "رجیو کالابریا" در جنوبی‌ترین نقطه کشور ایتالیا پیاده کنند. شش مهاجر در این کشتی روز یکشنبه به دلایل پزشکی از کشتی پیاده شده بودند.

کشتی "هیومنیتی ۱ Humanity " متعلق به سازمان غیردولتی "اس او اس هیومنیتی" روز یکشنبه مجوز پهلوگیری در کاتانیا در سیسیلی را برای پیاده کردن ۱۴۴ مهاجر که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند دریافت کرد، ولی مقامات ایتالیا اجازه پیاده شدن ۳۵ مرد بزرگسال را نداد.

کشتی "جیو برنتز Geo Barents " متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز که با پرچم نروژ تردد می‌کرد هم شامگاه یکشنبه در کاتانیا پهلو گرفت که ۳۵۷ نفر از آن پیاده شدند، ولی مقامات مانع از پیاده شدن ۲۱۵ نفر دیگر شدند. در میان آنها، دو مرد سوری روز دوشنبه خود را به دریا انداختند و یک نفر هم برای نجات آن‌ها خود را به دریا انداخت که هر سه از آب نجات داده شدند و به گفته یک سناتور ایتالیایی، می‌توانند تقاضای پناهندگی بدهند.

سازمان دیده بان حقوق بشر روز شنبه اعلام کرد امتناع از ورود همه مسافران این کشتی ها، جان این افراد را به خطر می‌اندازد و ناقض تعهدات کشور ایتالیا در زمینه حقوق بشر است. این سازمان افزود قوانین بین المللی و اروپایی، حق درخواست پناهندگی را تضمین و اخراج جمعی را ممنوع کرده اند.

اما کشتی "اوشن وایکنیگ" متعلق به سازمان "اس او اس مدیترانه" که با پرچم نروژ تردید می‌کرد، مجوز پهلوگیری در ایتالیا را دریافت نکرد. به گفته عکاسی که خود در این کشتی است، اوشن وایکینگ سه شنبه صبح در آب‌های بندر سیراکوزا در سیسیلی بود و سازمان اس او اس مدیترانه گفت "در مقابل سکوت کرکننده ایتالیا، از فرانسه درخواست کرده است یک بندر امن برای اوشن وایکینگ فراهم کند. " این کشتی قرار است دهم نوامبر وارد آب‌های بین المللی در نزدیکی جزیره کورس فرانسه شود.

این در حالی است که دولت فرانسه شامگاه سه شنبه آنچه را "رفتار غیرقابل قبول مقامات ایتالیا که مغایر با قانون دریا و روح همبستگی اروپایی است" خواند، به شدت محکوم کرد و افزود: "انتظار ما از کشوری که در حال حاضر نخستین ذینفع سازوکار همبستگی اروپایی است، انتظار بیشتری داریم. "

جورجیا ملونی، نخست وزیر جدید ایتالیا کمی پیشتر، از فرانسه به خاطر پذیرش کشتی اوشن وایکینگ در یکی از بنادرش تشکر کرده بود، ولی وزارت کشور فرانسه تصریح کرد این کشتی فعلا تا دستکم ظهر چهارشنبه در آب‌های ایتالیا حضور دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: