April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۴۲۴
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان: سمپوزیوم فولاد سالانه نشان داده است که می‌تواند بهتر از سال قبل باشد و برای صنعتی شدن دانشگاه‌ها فرصت خوبی است.

سمپوزیوم فولاد فرصتی برای اداغام صنعت و دانشگاه

شرکت فولاد خوزستان در راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی در رسیدن به خودکفایی و رهایی از وابستگی اقتصادی با استفاده از ماشین‌های ریخته گری، فولاد مذاب را به تختال و شمش تبدیل می‌نماید.


بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور میباشد و یکی از بنگاه‌های پیشرو اقتصادی که در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای صنعت فولاد حضوری فعال دارد.


این شرکت با وسعت ۳/۸ کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان درجنوب غربی کشور، واقع شده است.

فولاد خوزستان اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی است.

طی بیست و هفت سال تلاش کارکنان و متخصصین زبردست این صنعت، فولاد خوزستان طرح‌های توسعه را در فاز اول تا ۲/۴ و در فاز دوم تا ۳/۲ میلیون تن و هم اکنون بالای سه میلیون و هشتصد هزارتن محقق ساخته است. در پایان فاز چهارم توسعه، ظرفیت تولید این شرکت به ۵/۲ میلیون تن در سال خواهد رسید.

 

بیشتر بخوانید: حضور پررنگ فولاد خوزستان در سمپوزیوم فولاد کیش1401+فیلم


محمود لندی، معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان در گفتگو با پول نیوز اعلام کرد: گروه فولاد خوزستان در واقع دومین تولیدکننده فولاد و اولین صادرکننده شمش در کشور است. این شرکت به ۲۷ کشور دنیا محصولات خود را صادر می‌کند در واقع فولاد خوزستان مزایایی که برای صادرات دارد نزدیک بودن به آب و کاهش هزینه صادرات را دارا است. ماموریت این شرکت پس از تامین فولاد داخل کشور فعالیت در زمینه صادرات است و تقریباً در سال گذشته حدود ۳ درصد ارز نفتی کشور را تامین کرد که تمام این ارز تحویل سامانه بانک کشور شده است.

وی ادامه داد: در شش ماه اول سال با توجه به مشکلاتی که وجود دارد از جمله تامین انرژی در تابستان که فولاد خوزستان توانست ۲۰ درصد از تولید برق کشور را در سال گذشته تامین کند و اگر محدودیت انرژی اعمال نمی‌شد بالای ۲۰۰ هزار تن توقف محصول برای برق نداشتیم اعداد بهتری را می‌توانستیم به دست بیاوریم.
معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان یکی از مزیت‌های که دارد می‌تواند بازار را در دست داشته باشد و با توجه به اینکه سه محصول اسلب، بلیت، بلوم را تولید می‌کند.

لندی توضیح داد: در ماه‌های پایانی تابستان که محصولات اسلب در بازار کمتر نیاز بوده است و نیاز به سمت منابع طبیعی بوده و فولاد خوزستان تولیدات خود را به سمت تولیدات صادراتی شیفت داده و تولید این محصول در فولاد خوزستان را به ثبت رساند.

وی تاکید کرد: سمپوزیوم فولاد جایگاهی است برای تعامل شرکت‌ها و دانشگاه‌ها و برعکس هم می‌تواند باشد در واقع اینجا یک مجموعه دانش محور با همکاری صنایع مختلف، که صنعت فولاد تشکیل دلده است با توجه به آمار‌های امسال تعداد شرکت کننده‌ها افزایش شایانی داشته است.

معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان در خصوص فرصت این نمایشگاه برای صنعتی شدن دانشگاه‌ها است، گفت: سمپوزیوم فولاد سالانه نشان داده است که می‌تواند بهتر از سال قبل باشد و برای صنعتی شدن دانشگاه‌ها فرصت خوبی است.

در نتیجه؛ در طول این سال‌ها شرکت فولاد خوزستان همواره متعهد به کیفیت و خدمت به مشتری بوده و دریافت گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت موید این واقعیت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: