کد خبر: ۳۸۷۵۷۹
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
0

شرکت کوشا سازان پرگاس خلیج فارس ( پرشین گلف) از سال 1381 با هدف تامین و تجهیز کالاهای مورد نیاز در بخش تاسیسات فعالیت خود را در قالب فروشگاه آغاز کرده است.

محصولات این شرکت برای پروژه های ساختمانی، بیمارستانی، صنعتی، پتروشیمی و… مناسب است و در بهترین کیفیت و از برندهای معتبر عرضه می شود.

فروش انواع لوله مانیسمان رده  40 ، 80 و 160

لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده ۴۰  لوله ای است بدون درز و بدون جوش خوردگی که هیچ گونه خراش یا درزی در آن نیست. برای ساخت لوله مانیسمان ضد زنگ، شمش های استوانه ای فولاد را در دمای بسیار بالا حرارت میدهند و سپس با فشار وارد کردن یا بیرون کشیدن مواد درون شمش استوانه ای، بدنه اولیه لوله ساخته میشود.

بدنه لوله از دستگاهی با غلتک های مختلف عبور میکند تا قطر بیرونی آن کاهش یافته و قطر درونی هم به اندازه مورد نیاز مشتری افزایش پیدا کند.

لوله رده ۴۰ نمونه ای از لوله مانیسمان است که در صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی و سیستم های ساختمانی کاربرد زیادی دارند. این نوع لوله فشار زیادی را تحمل میکنند به همین دلیل در لوله کشی گاز و آتش نشانی از آن ها استفاده میشود. سایز این لوله ها از ۱/۲ تا ۳۴ اینچ متغیر است و طول لوله ها ۶ متر می باشد.

به طور کلی لوله های مانیسمان در هفت رده : لوله مانیسمان سبک (مانیسمان رده ۱۰، لوله مانیسمان رده ۲۰، مانیسمان رده ۳۰)، رده ۴۰، رده ۸۰، رده ۱۲۰ و لوله مانیسمان رده ۱۶۰ تولید می شوند.

ویژگی های لوله مانیسمان رده 40

لوله‌ مانیسمان رده 40 به دلیل این که درزی ندارد، دارای مقاومت نسبتاً بالایی است و به همین دلیل از این رده لوله، برای لوله کشی برج ها و یا خطوط آتش ‌نشانی استفاده می ‌شود. رده ها‌ی 40 و 80  برای تاسیسات ساختمانی مناسب تر هستند اما استفاده از لوله‌ مانیسمان رده 40 رایج ‌تر از رده 80 است. در حالت کلی لوله مانیسمان رده 40، برای مکان هایی که با فشار کمتری رو به رو می شوند، گزینه خوبی است.

برای جمع بندی می توان مهم ‌ترین ویژگی‎‌ هایی که لوله‌ مانیسمان رده 40 را از سایر رده ها متمایز می کند، این گونه نام برد:

  • به علت مقاومت در برابر فشار، در کشتی سازی، ساختمان ها، پالایشگاه‌ ها و .. کاربردی اند
  • قابلیت تولید در قطرهای 1.8 تا 20، 24 و 32 تا 36 اینچ
  • وزن بیشتر نسبت به لوله ‌های درزدار

یکی دیگر از نقاط قوت لوله مانیسمان رده 40 این است که مانند دیگر رده های لوله مانیسمان، در صورت لزوم می توان این لوله را گالوانیزه کرد که در این صورت از تمامی مزایای  لوله گالوانیزه نیز برخوردار خواهد شد.

مزایای لوله های مانسیمان رده 40

  • دقت ابعادی بالا برای قطرهای داخلی و خارجی
  • تحمل ضخامت دیوار بسیار محدود است
  • کاهش گریز از مرکز
  • سطح کشیده صاف
  • افزایش مقادیر مقاومت به دلیل شکل دهی سرد
  • عملیات حرارتی سفارشی

فروش انواع لوله مانیسمان رده  40 ، 80 و 160

تفاوت لوله مانیسمان رده ۸۰ و رده ۴۰

لوله مانیسمان رده ۸۰ و رده ۴۰ از لحاظ اندازه قطر خارجی بسیار به هم شبیه هستند ولی از لحاظ قطر داخلی دیواره های داخلی لوله مانیسمان رده ۸۰ و رده ۴۰ با یکدیگر متفاوتند.

ضخامت مانیسمان رده ۸۰ از  رده ۴۰ بیشتر می باشد که باعث میشود استحکام و مقاومت بالاتری نسب به لوله رده  ۴۰ داشته باشد.اگر نیاز به لوله بسیار قوی و محکمی در ساختمان ها یا پالایشگاه ها باشد استفاده از مانیسمان رده ۸۰ توصیه میشود .

اما اگر به استحکام آنچنانی نیاز نیست استفاده از لوله رده ۴۰ مرسوم تر است و توصیه میشود.به طور کلی مانیسمان رده ۴۰ برای جاهایی که فشار کمتری تحمل میکند مناسب تر می باشد.در حالی که رده ۸۰ میتواند به خاطر دیواره اش فشار بالاتری را تحمل کند و در پالایشگاه ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

از روی رنگ لوله هم میتوان لوله رده ۸۰ و رده ۴۰ را تشخیص داد.لوله هایی که به رنگ خاکستری هستند لوله های رده ۸۰ می باشند در حالی که لوله هایی که مایل به رنگ سفید هستند  رده ۴۰ می باشند.

مانیسمان رده ۴۰ از محبوب ترین و پرفروشترین لوله های صنعتی مانیسمان در ایران است ، لوله مانیسمان رده ۸۰ عموما در روی سطوح به کار برده میشوند در حالی که رده ۴۰ میتواند در زیر سطح نیز به کار برده شوند.

کاربردهای لوله مانیسمان رده 40

لوله های مانیسمان در رده های مختلفی که شامل 20 ، 40 ، 60، 80 ، 120 و 160 تولید می شود اما لوله مانیسمان رده 40 نسبت به دیگر رده ها از کاربرد بیشتری برخوردار است و در صنایعی مانند کشتی سازی، صنایع نفت و گاز، برج سازی و غیره استفاده می شود. لوله های مانیسمان رده 40 به علت طراحی خاص اجازه می دهند سیالات بیشتر و راحت تر از درون آن ها عبور کند. از دیگر مزایای این لوله این بوده که چندان سنگین نیست و حمل آن نسبتا آسان است.

نکته دیگر در رابطه با خرید لوله مانیسمان رده 40 این است که لوله مانیسمان رده 40 می تواند گزینه مناسبی برای پروژه هایی نظیر سیستم آبیاری و تعمیر خانه ها دارند. این مدل لوله از مقاومت بالایی در برابر فشار برخوردار است به همین دلیل اگرچه نسبت به لوله های درزدار از قیمت بالاتری برخوردار است ولی بیش از دیگر رده ها در امور ساختمان سازی کاربرد دارد.

فروش انواع لوله مانیسمان رده  40 ، 80 و 160

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰

از جمله مواردی که بر قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ تاثیر می گذارد می توان موارد زیر را نام برد:

  • سایز و ضخامت لوله مانیسمان
  • تولید کننده لوله مانیسمان و مارک آن
  • روش تولید
  • کیفیت و تست محصول
  • متراژ و تعداد شاخه خریداری شده

امروزه به دلیل تورم و دیگر عواملا داخلی و خارجی، قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ ممکن است در لحظه تغییر نماید. این تغییرات عموما افزایش قیمت می باشد تا کاهش قیمت. همچنین با افزایش قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰، قیمت اتصالات گازی رده ۴۰ نیز دچار تغییر خواهند شد.

برای اطلاع از قیمت به روز لوله مانیسمان رده 40 می توانید با کارشناسان فروش ما در پرشین پایپ تماس حاصل نمایید.

مشخصات فنی لوله ‌های مانیسمان رده 40

در حال حاضر تهیه برخی از رده های لوله ‌های مانیسمان در داخل کشور از کارخانه‌ های داخلی و خارجی صورت می‌ گیرد.

اما همه آن ‌ها مشخصات فنی یکسانی دارند که از استاندارد ساخت ASME B36.10 برای لوله‌ های فولادی و استاندارد ساخت ASME     B36.19 برای لوله‌ های استیل بهره می ‌برند.

طبق این استانداردها برای هرکدام از ویژگی‌ ها و مشخصات لوله‌ مانیسمان رده 40 بازه‌ ای تعریف شده که محصول نهایی باید از آن تبعیت کند.

یکی از این ویژگی ‌ها فشار کاری لوله است.

فشار کاری لوله ‌های مانیسمان با توجه به سایز، ضخامت و دمای کاری آن تعریف می‌شود.

که با توجه به اینکه در یک دما و سایز خاص قرار میگیرند این فشار برای تمام لوله ‌ها به مقدار یکسان می باشد که می ‌توان این مشخصه را بررسی کرد.

همچنین استاندارد آلیاژی لوله های مانیسمان بدون درز مطابق با ASTM A106 و ASTM A53 و API 5L  و استاندارد ابعادی آنها برطبق ASME B36.10 , ASME B36.19 می باشد.

برخی از برندهای معتبر لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان  دقیق کاوه

لوله  مانیسمان اهواز

لوله مانیسمان چینی

با توجه به سابقه درخشان این مجموعه در ارائه محصولات با کیفیت و مرغوب طی سال های متمادی، شرایط برای تامین و تجهیز پروژه ها و اجرای تاسیسات در کمترین زمان و بهترین قیمت برای کارفرمایان فراهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فروش و دریافت قیمت انواع محصولات لوله و اتصالات فلزی و پلیمری و تاسیسات ساختمان به آدرس وب سایت  www.persianpipe.com مراجعه کرده  یا از طریق شماره های 91005757-021 و 91005252-021  با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: