May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده ارومیه بر ایجاد نهضت قرض الحسنه در کشور تاکید کرد
کد خبر: ۳۸۸۴۸۵
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت قرض الحسنه گفت: در بانکداری اسلامی توجه ویژه‌ای به قرض الحسنه شده، زیرا قرض الحسنه در قرآن آمده و پیام قرآن است.

نظام بانکی نیازمند انقلاب قرض الحسنه

سیدسلمان ذاکر در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز بر پرداخت وام قرض الحسنه تاکید کرد و گفت: نظام بانکی باید به نوعی باشد که به اقشار کم درآمد تسهیلاتی بدهند، بدون آنکه سود ویژه‌ای داشته باشد یا بهره کمر شکن شامل آن شود.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات قرض الحسنه برای حل مشکلات طبقات محروم و دهک‌های پایین جامعه است گفت: بی توجهی به قرض الحسنه مصداق بی توجهی به دهک‌های پایین جامعه، محرومان و مستضعفان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس باتاکید بر اینکه سیاست‌های کلی نظام بر محور فقرزدایی قرار گرفته گفت: بی توجهی به قرض الحسنه در راستای نادیده محرومان است، زیرا حمایتی از دهک‌های پایین جامعه صورت نمی‌گیرد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرض الحسنه باید در تمامی بانک‌ها همه گیر شود گفت: قرض الحسنه نباید مختص به دو بانک یا بانک‌های دولتی باشد، بلکه باید بانک‌های خصوصی و صندوق‌ها نیز در یک اقدام فراگیر، به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ویژه برای محرومان روی بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه باید یک نهضت قرض الحسنه در کشور ایجاد شود گفت: امروزه افرادی از دهک‌های محروم جامعه برای آن که ۱۰ میلیون تومان برای رفع مشکلات خود بگیرند، باید سرگردان باشند و گاهی کارشان و گذرشان به نزول خواران می‌افتد که گناه ان متوجه بانکهاست.

ذاکر با انتقاد از اینکه یک نیازمند بخواهد برای گرفتن وام التماس کند گفت: نباید شخصیت دهک‌های پایین جامعه هنگامی که برای گرفتن یک کمک هزینه یا وام سراغ هر کسی می‌روند تخریب شود و زیر سوال برود.

وی با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی درست نیست که محرومان و مستضعفان با حالت التماس درخواست تسهیلات کنند گفت: باید عزت محرومان و مستضعفان حفظ شوند که پرداخت وام قرض الحسنه می‌تواند این عزت را به آنان بازگرداند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت بانک‌هایی که با رویکرد قرض الحسنه فعالیت می‌کنند تاکید کرد و گفت: بانک‌های قرض الحسنه ثابت کرده اند که هیچ مشکلی با رویکرد قرض الحسنه وجود ندارد و میتوان بانک را با قرض الحسنه به بهترین نحو ممکن اداره کرد.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌های قرض الحسنه باید الگویی برای نظام بانکی کشور شوند گفت: بانک‌های قرض الحسنه پاسخ به بهانه تراشی‌های بانک‌هایی است که تسهیلات را با بهره‌های سنگین می‌پردازند.

ذاکر با اعلام اینکه بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ برای گرفتن یک وام باید بهره‌های سنگین بپردازند گفت: اگر نظام قرض الحسنه نهادینه شود، تولید رونق می‌گیرد و می‌توان سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی را تامین کرد، بنابراین بهتر است نظام بانکی را بر مبنای قرض الحسنه برنامه ریزی کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: