May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۵۳۸
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
0

انواع کابل سیلیکونی در بازار عرضه شده است که هر کدام برای مصارف مختلف استفاده می‌شوند و علت بکارگیری مداوم این نوع کابل‌ها، امنیت فوق‌العاده مناسبی است که دارند. همچنین این نوع کابل‌ها در برابر آتش‌سوزی مقاوم بوده و در برابر افزایش ناگهانی شدت جریان عملکرد ایده‌آلی دارند. به طور کلی با توجه به ویژگی‌هایی که کابل‌های سیلیکونی دارند، می‌توان گفت که در حال حاضر از پرکاربردترین انواع کابل محسوب می‌شوند. حال اجازه دهید در این مقاله درباره‌ی کابل سیلیکونی اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهیم تا اگر نیاز به چنین محصولاتی داشتید، بتوانید تصمیم بهتری اتخاذ کنید.

کابل سیلیکونی

منظور از کابل‌ سیلیکونی چیست؟

کابل‌ سیلیکونی سیم‌هایی هستند که از چند رشته سیم تشکیل شده‌اند که پوشش سیلیکون دارند. این پوشش از جنس پلاستیک عایق HTV است که از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع کابل‌ها نیز می‌توان به مقاومت آن‌ها در برابر حرارت اشاره کرد. گفتنی است که عمده استفاده‌های این نوع کابل در کارخانه‌های ذوب شیشه، فولاد و همچنین ریخته‌گری است. به طور کلی انواع کابل سیلیکونی معمولاً در دماهای منفی 60 تا مثبت 250 درجه سانتی‌گراد کاربرد دارد. همچنین طبق آمارهای رسیده، مشخص شده است که این نوع کابل‌ها سال‌ها در برابر نور خورشید و رطوبت بالا مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند که به همین علت در اکثر صنایع کاربردی هستند.

معرفی انواع کابل‌های سیلیکونی

همانطور که حتماً می‌دانید سیم و کابل‌های سیلیکونی دارای انواع مختلف هستند که در طرح‌های گوناگون تولید شده و طبیعتاً کابردهای متفاوتی نیز دارند. حال ما در این بخش قصد داریم به معرفی انواع کابل سیلیکونی نسوز بپردازیم.

کابل جرقه زن: از پرتقاضاترین کابل‌های بازار، کابل جرقه زن است که به منظور انتقال یک ولتاژ به سمت منبع تغذیه استفاده می‌شود. گفتنی است که این ولتاژ حداقل 36000 ولت است و برای اینکه این نوع کابل‌ها به درستی کار کنند باید به طور کامل از آنها مراقبت شود.

کابل قدرت نسوز: این نوع کابل‌ها معمولاً در ولتاژهای بسیار بالا بکار گرفته می‌شوند و عمدتاً برای منتقل کردن انرژی و بخصوص مهار میدان الکتریکی کاربرد دارند. در اکثر موارد، کابل قدرت نسوز در ساختمان‌ سازی بکارگیری می‌شود.

کابل اعلام حریق: اگر بنا به مقاومت در برابر حرارت‌های به شدت بالا باشد، معمولاً از این نوع کابل سیلیکونی استفاده می‌شود چرا که به دلیل سیلیکون بکار رفته شده در این کابل‌ها آسیب آن‌چنانی به سیستم‌ها وارد نخواهد شد. گفتنی است که در حال حاضر، بیشترین استفاده را از این کابل در صنعت ساختمان‌سازی می‌کنند.

در کنار این موارد دو کابل مقاوم به حریق (کابل نسوز) و کابل کنترل نیز در بازار وجود دارند که در موارد خاص کاربردی هستند و به جهت اینکه در طرح و اندازه‌های مختلف عرضه شده‌اند به راحتی در دسترس افراد و مجموعه‌ها قرار دارند.

مزیت‌های استفاده از کابل سیلیکونی

شاید اصلی‌ترین ویژگی این نوع کابل‌ها عدم وجود گاز در آن‌ها باشد. همچنین بر خلاف دیگر کابل‌ها هیچ‌گونه اثری از موادهای شیمیایی نیز در کابل و سیم‌های سیلیکونی نیست. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این کابل‌ها ایمنی افراد را به طور کامل تضمین می‌کنند. حال اجازه دهید به دیگر مزایای کابل‌های سیلیکونی اشاره کنیم:

  • مقاومت عالی در برابر شدت جریان و همچنین ولتاژهای بسیار بالا
  • شکل‌پذیر بودن این کابل‌ها و منعطف بودن‌شان
  • مقاومت در دماهای بسیار بالا
  • استفاده از انواع کابل سیلیکونی در موقعیت‌های مختلف مانند رطوبتی، خشک و...
  • عدم مضر بودن دود ناشی از سوختن این نوع کابل‌ها
  • مقاومت فوق‌العاده عالی سیم‌های سیلیکونی در برابر اشعه‌های مختلف از جمله، مادون قرمز و...
  • ضد باکتری و ضد قارچ بودن کابل‌های سیلیکونی

با توجه به به ویژگی‌هایی که این نوع کابل‌ها دارند، استفاده از آنها در پروژه‌های مختلف قابل درک است اما باید توجه داشته باشید که تهیه سیم و کابل‌های سیلیکونی را باید از بهترین مراکز انجام دهید تا کیفیت آنها به طور کامل ضمانت شده باشد.

موارد استفاده از کابل‌های سیلیکونی

همانطور که متوجه شده‌اید به دلیل ویژگی‌های منحصر بفردی که این نوع سیم و کابل‌ها دارند، به راحتی می‌توان از آن‌ها در پرو‌ژه‌های مختلف استفاده کرد که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • بکارگیری انواع کابل سیلیکونی در پروژه‌های نظامی.

  • استفاده از سیم سیلیکونی در صنایع غذایی، پزشکی و بخصوص دارویی.

  • بهره‌مندی از این نوع کابل‌ها در سیستم‌های اضطراری برق‌رسانی.

  • بکارگیری کابل‌ نوع سیلیکونی در سیستم‌های اطفاءحریق.

  • استفاده از این سیم‌ها در صنعت ساختمان‌سازی.

  • بهره‌مندی از انواع کابل‌هاب سیلیکونی در تولید دستگاه‌های لوازم خانگی.

  • بکارگیری این نوع سیم‌ها در کامپیوترها و دوربین‌های مدار بسته.

با توجه به اهمیت استفاده از این نوع کابل‌ها باید در نظر داشت که کابل‌های استفاده شده حتماً کیفیت فوق‌العاده‌ای داشته باشند چرا که هر صنعت امکان بکارگیری هر نوع کابل سیلیکونی وجود ندارد و باید طبق موقعیت مورد نیاز از بهترین این نوع محصولات استفاده کرد.

نحوه خرید کابل و سیم سیلیکونی

واضح است که برای انتخاب و خرید این نوع کابل‌ها باید به برخی از ویژگی‌ها توجه داشت که ما در این بخش به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم تا در زمان خرید با اطلاعات بیشتری اقدام کنید:

بررسی کیفیت کابل: از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید این نوع محصولات باید در نظر داشت، کیفیت است که برای این منظور توصیه می‌کنیم که از مراکز تخصصی فروش کابل و سیم سیلیکونی بهره‌مند شوید.

بررسی طرح و اندازه: توجه داشته باشید که برای استفاده از این نوع سیم‌ها حتماً نوع کاربری را بررسی کنید و سپس مطابق با آن به خرید محصول دلخواه اقدام نمایید. در واقع ممکن است کابل سیلیکونی مورد استفاده در صنعت پزشکی با کابل در نظر گرفته شده با صنعت ساختمانی متفاوت باشد.

بررسی برند: همانطور که می‌دانید برندهای مختلفی این نوع محصولات را تولید می‌کنند که طبیعتاً باید از یک برند معتبر استفاده کنید. اگر در این خصوص اطلاعات کافی ندارید، حتماً از افراد باتجربه درخواست مشورت کنید.

بررسی قیمت کابل سیلیکونی

اینکه چه عواملی برای تعیین قیمت کابل و سیم‌های سیلیکونی نقش دارند، مسئله‌ای است که در این بخش بررسی می‌شود. به طور کامل چند عامل سبب افزایش یا کاهش قیمت این محصول خواهد شد که عبارتند از:

شیلددار بودن: اگر این نوع کابل‌ها دارای شیلد باشند، به طور معمول با قیمت‌های بیشتری عرضه می‌شوند که برای استعلام کافی است که از مراکز مجاز و معتبر استفاده کنید.

نوع کاربرد: یکی از عواملی که بر قیمت این نوع محصولات اثرگذار است، نوع کاربرد کابل سیلیکونی نسوز است. طبیعتاً این کابل‌ها در پروژه‌های مختلف عملکرد متفاوتی دارند که بر روی قیمت‌شان موثر خواهد بود.

خرید عمده: اگر به خرید عمده این نوع کابل‌ها اقدام شود، مسلماً می‌توان با قیمت‌های پایین‌تری این نوع محصولات پرکاربرد را خریداری کرد که توصیه می‌کنیم حتماً بنا به نیازتان به تهیه کابل و سیم سیلیکونی اقدام نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با کابل سیلیکونی آشنا کنیم و با توجه به اینکه ممکن است در حوزه‌های مختلف بکارگیری از این نوع محصولات به چشم بیاید، توصیه می‌کنیم در صورت نیاز به این نوع کابل‌ها، حتماً از مراکز معتبر استفاده کنید. پیشنهاد ما ، بکارگیری کابل‌های تولیدی شرکت راهدار صنعت کیهان است که با نام تجاری سیل کیبل فعالیت می‌کند.

گفتنی است که از مزیت‌های استفاده از این مجموعه می‌توان به کیفیت عالی محصولات و همچنین قیمت‌های ایده‌آل کابل‌ها اشاره کرد. حال برای اینکه بتوانید با این شرکت در ارتباط باشید، کافی است که از راه‌های ارتباطی زیر با مدیران و کارشناسان فروش شرکت در تماس باشید.

وبسایت: www.rsksilcable.com

تلفن ثابت: 02186086440

تلفن همراه: 09120469727

 

برچسب ها : کابل سیلیکونی,کابل روکش سیلیکونی,کابل نسوز سیلیکونی,سیم سیلیکونی,سیم و کابل سیلیکونی,سیم سیلیکونی نسوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: