رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر از نبود اراده برای مدیریت بازار خبرداد
کد خبر: ۳۸۸۸۸۴
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با تاکید بر اینکه روند گرانی طلا با سرعت و ادامه دار خواهد بود گفت: تا زمانی که دولت اراده نکند، نه تنها طلا بلکه قیمت هیچ کالایی کنترل نمی‌شود.

حرکت طلا روی ریل گرانی با سرعت بدون توقف

محمد اسدی جوزانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز در پاسخ به اینکه قیمت سکه با عبور از ۱۷ میلیون تومان رکوردزنی کرده، این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت گفت: وضعیت بازار خوب نیست، قیمت‌ها روند صعودی دارد و دولت نیز نسبت به این گرانی‌ها هیچ عکس عملی نشان نمی‌دهد.

وی با اعلام اینکه طلا به دنبال دلار حرکت می‌کند گفت: قیمت اونس جهانی طلا را با دلار می‌سنجند، بنابراین هر چقدر که قیمت دلار بالا برود، طلا نیز به دنبال آن افزایش خواهد یافت و این یک معادله اقتصادی ثابت شده است.

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با اعلام اینکه در گذشته قیمت طلا با قیمت دلار دولتی تعیین می‌شد گفت: اکنون دلار بازار آزاد ملاک تعیین قیمت طلاست، بنابراین می‌بینیم که اعداد و ارقامی که برای دلار دولتی، ارز ترجیحی یا عناوین دیگر تعیین می‌شود، هیچ تأثیری بر قیمت طلا و دیگر کالا‌ها نمی‌گذارد.

وی شرط تعدیل قیمت طلا را اراده دولت دانست و گفت: تا زمانی که دولت نخواهد و اراده نکند، قیمت‌ها پایین نمی‌آید.

اسدی جوزانی با اعلام اینکه همه چیز به دلار گره خورده است گفت: کافیست دولت قیمت دلار را مدیریت کند، آنگاه نه تنها قیمت طلا متعادل می‌شود، بلکه قیمت تمامی کالا‌ها مدیریت می‌شود و بازار به ثبات می‌رسد، اما تا زمانی که دولت اراده‌ای برای مدیریت دلار ندارد، قیمت‌ها روند صعودی دارد.

 

بیشتر بخوانید:حباب سکه کلاه گشادی بر سر خریداران


وی با اعلام اینکه بخشی از گرانی طلا به مباحث روانی و روحی مردم بستگی دارد گفت: مردم صبح که از خواب بیدار می‌شوند، می‌بینند پولی که دیشب در حساب بانکی یا جیبشان داشتند، بی ارزش شده، بنابراین سعی می‌کنند ارزش پول ملی را با خرید هر کالایی حفظ کنند.

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با اعلام اینکه طلا بهترین وسیله برای حفظ ارزش پول ملی است گفت: طلا به سادگی قابلیت نقدشوندگی دارد و به جرات می‌توان از طلا به عنوان پول نقد یاد کرد که برای فروش آن هیچ مشکلی وجود ندارد، مهمتر آنکه مطابق قیمت روز و تورم موجود بالا می‌رود، بنابر این مردم برای خرید طلا هجوم می‌برند.

وی افزود: مردم طلا را می‌خرند و در خانه هایشان به عنوان کالایی که مطابق نرخ روز بالا می‌رود، نگهداری می‌کنند و چنانچه مشکل یا چالشی برایشان پیش بیاید یا بخواهند خودرو یا خانه شان را تبدیل به احسن کنند و نیاز به پول داشته باشند، طلا را به بازار می‌برند و بدون هیچ مشکلی به پول نقد تبدیل می‌کنند.

اسدی جوزانی در اثبات اینکه طلا بهترین کالا برای حفظ ارزش سرمایه زندگی مردم است گفت: سکه تا دو ماه قبل ۹ میلیون تومان بود و اکنون از ۱۷ میلیون تومان عبور کرده و به سمت ۱۸ میلیون تومان می‌رود، این یعنی پول ملی در دو ماه به میزان صددرصد بی ارزش شده و تنها چیزی که می‌تواند این بی ارزش شدن را مدیریت کند، خریدن طلا است.

وی شرط کاهش قیمت طلا را ثبات بازار دانست و گفت: اگر دولت بتواند ثبات را به بازار بازگرداند، قیمت طلا نیز متعادل می‌شود در غیر این صورت روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد داشت و عددی برای توقف آن وجود ندارد.

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر در پاسخ به اینکه آیا قیمت سکه و طلا پایین می‌آید گفت: در این مملکت چه چیزی پایین آمده که انتظار داریم طلا پایین بیاید.

برچسب ها: طلا ، گرانی ، جواهر ، دلار ، ارز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: