April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

امروزه وجود فناوری‌های جدید موجب سهولت کارهای گوناگون در عرصه‌های مختلف شده‌است. یکی از این امور که فناوری نقش بسزایی در آن دارد، معامله ارز دیجیتال است. ارز دیجیتال یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای عموم جامعه است و روزبه‌روز بر سرمایه‌گذاران حوزۀ ارز دیجیتال افزوده می‌شود. همچنین فناوری‌های نوین مختلفی در این زمینه پدید آمده‌اند تا سرعت نقل‌وانتقالات مالی و معاملات افزایش یابند. یکی از فناوری‌های نوینی که در این بازار به وجود آمده‌است، ربات ارز دیجیتال است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از ربات ارز دیجیتال و بهره‌گیری از قوانین ربات تریدر، معاملات خود را انجام دهند. این ربات‌ها به دو نوع رایگان و غیررایگان تقسیم می‌شوند. این بات معامله‌ گر به‌جای کاربر، تبادلات مالی را انجام می‌دهد.

ترید و تریدر

در ابتدا لازم است بدانید ترید یک واژۀ انگلیسی به معنی معامله یا مبادله است. در ارز دیجیتال این واژه به معنی خریدوفروش نیز است. به‌طورکلی به خدمات و کالاهایی که میان فروشنده و خریدار تبادل یا معامله می‌شود، ترید می‌گویند؛ این عمل برای کسب سود در مدت مشخص انجام می‌شود. معمولاً این بازارها را به دلیل فرازونشیبی که دارند، پرریسک خطاب می‌کنند و معامله در آن برای کسب سود، به هوش و آگاهی بالایی بستگی دارد. ربات ارز دیجیتال نیز با دارابودن هوش مصنوعی، برخی از کارهای ترید کردن را انجام می‌دهد.

علاوه‌بر سرمایه‌گذاران، افرادی وجود دارند که در بازارهای مالی فقط به دنبال سرمایه‌گذاری نیستند و تلاش می‌کنند با معامله‌های پی‌درپی و در زمان‌های درست، از روند صعودی و نزولی بازارها نیز کسب سود کنند، این افراد تریدر هستند. تریدر باید فردی هوشمند و ریسک‌پذیر باشد و با دانش و تخصص کامل در این زمینه و همچنین آگاهی از مفاهیم ابتدایی ترید، بتواند در این بازار پرنوسان به سود قابل‌توجهی دست پیدا کند. نکتۀ حائز اهمیت این است که تریدر شغلی است که باید مرتب اطلاعات خود را به‌روزرسانی کند و با پیگیری اخبار مربوطه دربارۀ ترید، بتواند بازار این ارزها را تحلیل و بررسی کند.

به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت تریدرها ارزهای دیجیتال و سهام مختلف را با کمترین قیمت خریداری می‌کنند و با بیشترین قیمت ممکن از آن سود می‌کنند. آنان این کار را براساس الگو و ابزارهای خاصی انجام می‌دهند؛ البته شايان ذکر است که این کار بسیار دشوار است و گاهی ممکن است بزرگ‌ترین تریدرهای جهان نتوانند روند قیمت را پیش‌بینی کنند و دچار ضرروزیان شوند.

ربات ارز دیجیتال

نوسانات ارز دیجیتال زمان مشخصی ندارد و ممکن است در هر زمانی رخ دهد. به همین دلیل تریدرها به‌اجبار باید در تمامی ساعات شبانه‌روز به نوسانات دقت داشته باشند تا بتوانند معاملات خود را مدیریت کنند و در زمان مناسب با انجام معاملات، به بیشترین سود و کمترین ضرر دست یابند. این نکته می‌تواند کمی درگیری ذهنی برای فرد تریدر ایجاد کند و نتواند به مسائل مهم دیگر این بازارهای مالی بپردازد؛ به همین منظور ربات ارز دیجیتال به وجود آمده‌است تا به کمک این ربات، تریدرها در زمانی که دسترسی به بازار و سیستم خود را ندارند، فرصت‌های مناسب معاملاتی را از دست ندهند. همچنین با اطمینان خاطر، ساعاتی را به موضوعات دیگر این بازارها اختصاص دهند. این ربات‌ها می‌توانند به‌جای تریدرها، بیست‌وچهارساعته به خریدوفروش ارز دیجیتال و فرصت‌های استثنایی بپردازند.

ویژگی مثبتی که ربات ارز دیجیتال در مقایسه با انسان‌ها دارد، این است که به‌طور دقیق و به‌دوراز هرگونه احساساتی، به معامله می‌پردازند، بنابراین اگر درک و دید سازندگانشان در این زمینه مناسب باشد، می‌توانند با داشتن الگوریتمی مناسب، به کسب سود سازندگان خود کمک کنند. درمقابل اگر شاخص‌ها برای ربات ارز دیجیتال به‌درستی مشخص نشود، ربات به سازندۀ خود ضرر زیادی وارد می‌کند و این اشتباهات توسط ربات متوقف نخواهد شد. تعیین شاخص در این نرم‌افزارها از اهمیت بالایی برخوردار است و با ضرروزیان شما ارتباط مستقیمی دارد.

توسعه‌دهندگان برای برخی از ربات‌های ارز دیجیتال به‌گونه‌ای کدنویسی می‌کنند تا از قابلیت‌هایی نظیر پیش‌بینی روند بازار و قیمت‌ها برخوردار باشند. این کار با افزودن یک الگوریتم اندیکاتور به نرم‌افزار این ربات‌ها انجام می‌شود و در پی آن ربات ارز دیجیتال مانند تریدرها با بررسی اخبار در نوسانات، به دنبال خریدوفروشی پرسود است.

نکات مهم در انتخاب بهترین ربات ارز دیجیتال

اگرچه این ربات‌ها درزمینۀ خریدوفروش، کار تریدر را به‌خوبی انجام می‌دهند و فرصت‌های استثنایی را برای شما تبدیل به یک موقعیت عالی می‌کنند، اما همۀ ربات‌ها مانند هم نیستند و لازم است هنگام خرید و یا استفاده از این ربات‌ها به نکاتی توجه شود:

1. رابط کاربری

رابط کاربری باید به‌گونه‌ای باشد تا به افراد امکان ارتباط برقرارکردن با ربات را بدهد و بتوانند به‌راحتی از ربات استفاده کنند. در غیر این صورت، ممکن است افراد نتواند از ربات بهرۀ کامل ببرند.

2. سودآور بودن

یک ربات خوب باید بتواند در قبال هزینه زیادی که برای آن انجام شده سودآور باشد؛ بنابراین دقت در مقدار سود برگرفته از ربات ضروری است.

3. نمایش معاملات

ربات باید شما را در جریان همۀ اتفاقات و معاملات بگذارد و به‌صورت مبرهن و دقیق، روند کاری را نشانتان دهد. این موضوع حق کاربر است تا از تمامی فعالیت‌های نرم‌افزار خودآگاهی داشته باشد.

4. تعیین استراتژی

ضروری است ربات ارز دیجیتال دارای قابلیت تعیین استراتژی در هنگام شرایط مختلف بازار باشد. اگر از استراتژی‌های نادرستی در ربات‌ها استفاده شده باشد، ممکن است به سرمایه و اعتبار تریدر آسیب برساند.

5. سازندگان

قبل از خرید ربات، دربارۀ سازندگان و تجربیات آن‌ها در بازار کریپتوکارنسی تحقیقاتی را به عمل‌آورید.

6. کدنویسی درست

در هنگام خرید ربات، حتماً از کدنویسی ربات‌ها سردر بیاورید، زیرا همان‌گونه که اشاره کردیم، وجود اشتباه کوچک در برنامه‌نویسی ربات‌ها و تعیین شاخص آن‌ها می‌تواند ضرروزیان زیادی را به صاحب خود متحمل کند.

7. امنیت

امنیت ربات ارز دیجیتال می‌تواند یکی از مهم‌ترین نکات برای خریداران آن باشد. در طی این سال‌ها، ربات‌هایی مشاهده شده‌اند که رایگان نيستند و دارای ظاهری مورد قبول‌اند، اما به‌مرور مشکلات امنیتی ایجاد می‌کنند و به‌راحتی می‌توانند شما را در دام کلاهبرداران بیندازند.

سخن پایانی

ارز دیجیتال یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمدی است که در سال‌های اخیر، در سراسر جهان به محبوبیتی عظیم دست پیدا کرده‌ و فناوری‌های نوینی در این حوزه پدیدآمده‌است که یکی از این موارد، وجود ربات ارز دیجیتال است. این ربات به‌عنوان تریدرها و با برنامه‌نویسی درست و در زمان مناسب، اقدام به خریدوفروش می‌کند. معمولاً این خریدوفروش در هنگام نوسانات بازار، سود خوبی دارد و لازم است تریدر هر لحظه از این بازار باخبر باشد. اما ربات ارز دیجیتال جایگزین تریدر شده‌است و به‌صورت بیست‌وچهارساعته، به بررسی اخبار بازار و خریدوفروش می‌پردازد.

علاوه‌بر خریدوفروش، این ربات‌ها برخلاف انسان‌ها، معاملات را احساسی انجام نمی‌دهند و با الگوریتمی مناسب و تکنیکالی، به کسب سود بیشتر می‌پردازند. در هنگام خرید این ربات‌ها، حتماً به سازندگان، کدنویسی و موارد دیگر ربات توجه فرمایید و با آگاهی از این موضوعات، به خرید رباتی مناسب اقدام کنید تا با کمترین ضرر، بیشترین سود را از آن خود کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: