April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۴۶۰
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
0
حجت الاسلام رئیسی وزیر راه و شهرسازی را موظف به تعیین تکلیف ۱۲ کیلومتر دوبانده نشده جاده بیرجند - قاین کرد.

۱۲ کیلومتر باقیمانده جاده بیرجند - قاین دوبانده شود/ با ثروت‌های عظیم ایران می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در نشست طلایه داران پیشرفت ایران ویژه فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در ایران ثروت‌های عظیمی داریم و اگر از این منابع استفاده کنیم می‌توانیم مشکلات زیادی را رفع کنیم.

او افزود: به دلیل شرایط جوی و کاهش نزولات جوی باید روی محصولات موجود کشاورزی از جمله زرشک، عناب و زعفران برنامه ریزی شود تا ارزش افزوده ایجاد شود و این محصولات به جایگاه اصلی خود برسند.

حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: اقتصاد معدن یکی از حوزه‌های اقتصادی مورد توجه است که هم در داخل کشور و هم در خارج به آن نیازمند هستیم و کار بسیاری را می‌توان برای آن انجام داد.

او ادامه داد: در زمان‌های قدیم امکانات زیادی وجود نداشت، اما مشکلات زیاد بودند، ولی اتکا به توان داخلی، سبب حل مشکلات شد و امروز هم می‌توان با اتکا به توان داخل مسائل مختلف از جمله معدن را که در خراسان جنوبی مهم است حل کنیم.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: معلوم شده است که باید بخش خصوصی فعال شود و باید به آن میدان داده شود و بخش خصوصی هم قابلیت کار دارد و تعاونی‌ها نیز باید با آمادگی خود، پا به میدان بگذارند تا نیاز‌ها برطرف شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید شورای معادن استان ایجاد شود تا مشکلات قانونی رفع شود بیان کرد: کار‌های تولیدی همه باعث قدرت افزایی می‌شود و اینکه در کویر تایر از تولید محصولات به سمت تولید دستگاه‌ها و ماشین آلات حرکت شده است، نشان دهنده افتخار و پیشرفت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه یک واحد تولیدی نیازمند سرمایه در گردش است و می‌تواند سبب رشد اشتغال شود، اظهار کرد: در حوزه گمرک نیازمند ایکس ری هستیم و ضرورت است که از این محصول که می‌تواند در کشور هم تولید شود، استفاده کرد.

او گفت: تأکید شده است که دستگاه‌های اجرایی از محصولات داخلی استفاده کنند و نیازمند واردات نباشند و تنها در صورتی می‌توان این واردات را انجام داد که محصول ایرانی وجود نداشته باشد یا استاندارد نداشته و یا تعداد آن کافی نباشد.

حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: ما هیچ گاه به ضرر تولیدکننده و اجحاف در حق مشتریان راضی نیستیم و باید تعادل قیمت حفظ شود تا حقی ضایع نشود.
جاده بیرجند – قاین دوبانده شود

رئیس جمهور گفت: خانواده‌های زیادی در تصادفات جاده بیرجند – قاین داغدار شده اند و تنها ۱۲ کیلومتر از باند دوم این جاده باقی مانده است که باید نقاط حادثه خیز آن نیز رفع شود و خسارات به حداقل برسد.

او اظهار کرد: باید علاوه بر رفع نقاط حادثه خیز، به سمت آموزش موارد ایمنی نیز حرکت کنیم تا مشکلات این حوزه به صفر برسد و وزیر راه و شهرسازی باید به این موضوع توجه کنند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز نیازمند کار جهادی برای حل مشکلات اقتصادی هستیم و این کار از سمت دولت مورد حمایت است و باید مسئولین دولتی، مشکلات فعالان اقتصادی را حل کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کار‌های بزرگی به دست جوانان ایرانی انجام شده است، تصریح کرد: نگاه و عقیده به پیشرفت می‌تواند به خوبی در عمل کارساز باشد.

او گفت: امیدواریم روزی برسد که بگویند در خراسان جنوبی بیکار نداریم و مشکلات اشتغال حل شود و این امر شدنی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: