کد خبر: ۳۸۹۴۷۴
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
سازمان اطلاعات ملی ترکیه از کشته شدن دو عضو ارشد حزب کارگران کردستان در شمال سوریه خبر داد.

کشته شدن دو عضو ارشد پ ک ک در شمال سوریه

سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) عثمان موتلو عضو فعال و از رهبران پ. ک. ک (حزب کارگران کردستان) که حملات خمپاره‌ای علیه نیرو‌های امنیتی ترکیه را سازماندهی می‌کرد و نیز سونگل تارینجی افسر به اصطلاح تبلیغاتی پ. ک. ک در شمال سوریه و عراق را کشت.

به نقل از آناتولی، طبق اعلام نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی ترکیه، سونگل تارینجی تروریست با نام مستعار "رزا" که در سال ۲۰۱۰ میلادی نقش‌های مختلفی را در فعالیت‌های شهری سازمان تروریستی پ ک ک بر عهده داشت و در سال ۲۰۱۳ میلادی به کادر عملیاتی مناطق روستایی و کوهستان این سازمان در دیاربکر پیوست، درنتیجه عملیات اطلاعاتی میت کشته شد..

سونگل تارینجی که در حملات علیه عملیات نیرو‌های امنیتی ترکیه در سوریه شرکت کرده بود و به تروریست‌ها در منطقه گارا در آکادمی‌های موسوم به "آپولو" به نیرو‌های پ ک ک آموزش‌های مسلحانه و ایدئولوژیک می‌داد، در عملیات میت به همراه دو تن از محافظانش در شمال عراق کشته شدند.

عثمان موتلو، با نام مستعار دلخواز آگیر، یکی از اعضای پ ک ک و یگان‌های مدافع خلق که حملات خمپاره‌ای را علیه نیرو‌های امنیتی ترکیه درخط مرزی ماردین ترکیه با سوریه سازماندهی می‌کرد و مسئولیت حمل و نقل مواد منفجره و بمب و سلاح را برعهده داشت و به فعالیت‌های تروریستی ادامه می‌داد، در خودرو حامل مواد منفجره با حملات میت در بخش آموده سوریه کشته شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: