April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۵۲۴
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
0
در این مطلب به ارائه دلایلی پرداخته شده که می‌تواند شما را متقاعد کند که گاهی بهتر است قابلیت اینترنت نسل پنجم را نادیده بگیرید.

چند دلیل برای اینکه بتوانید قید ۵G را بزنید

۵ G سرانجام آمد، با اتصال نسل بعدی که حداکثر سرعت دانلود حدود ۱ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. این می‌تواند تا هشت برابر سریع‌تر از ۴ G LTE باشد، بسته به عواملی مانند میزان شلوغی شبکه یا فاصله شما از دکل تلفن. یک مزیت کلیدی دیگر برای ۵ G وجود دارد و آن پهنای باند است. این فناوری می‌تواند هزاران برابر بیشتر از ۴ G LTE داده را در یک زمان مدیریت کند. این بدان معناست که کاربران بیشتری می‌توانند به طور همزمان روی آن باشند، بنابراین اگر در یک استادیوم ورزشی مملو از جمعیت یا در یک کنسرت موسیقی هستید، نباید سیگنال را از دست بدهید.

این پلتفرم جدید ارتقاء قابل توجهی از ۴ G LTE است، اما از آنجایی که هیچ چیز از آن زمان کامل نیست، ۵ G نیز جنبه‌های منفی خود را دارد. برد آن به خوبی ۴ G LTE نیست، بنابراین برای پوشش همان منطقه به دکل‌های تلفن همراه بیشتری نیاز داریم؛ همچنین رادیو‌های ۵ G نسبت به معادل‌های ۴ G LTE خود قدرتمندتر و تشنه داده‌تر هستند که می‌تواند باتری گوشی‌های شما را سریع‌تر تخلیه کند. این چیزی است که طبق گزارش‌ها اپل قبل از معرفی ۵ G با آیفون ۱۲ نگران آن بود.

با توجه به اینکه شبکه‌های ۵ G هنوز در حال گسترش هستند، ممکن است بخواهید گاهی اوقات سریع‌ترین امکان تلفن همراه خود را خاموش کنید. این امر اتصال پایدار و عمر باتری طولانی مدت را تضمین می‌کند. به هر حال یک اتصال خوب ۴ G LTE هنوز برای اکثر وظایف، از جمله پخش ویدیو و موسیقی، به اندازه کافی سریع است.

چگونه بفهمیم گوشی ما با ۵ G سازگار است؟

قبل از اینکه بتوانید ۵ G را خاموش کنید، باید بتوانید آن را دریافت کنید. به غیر از حضور در یک نقطه با پوشش ۵ G، به یک دستگاه و یک طرح داده نیز نیاز دارید که از شبکه پشتیبانی کند. اگر مطمئن نیستید که آنچه لازم است دارید، یک جستجوی سریع برای مشخصات گوشی خود در وب یا تماس با شرکت مخابراتی خود می‌تواند معما را حل کند.

گجت‌های جدید و برنامه‌های داده جدید به صورت هفتگی ظاهر می‌شوند، اما در حال حاضر تنها دستگاه‌های اپل که از ۵ G پشتیبانی می‌کنند، آخرین مدل‌های آیفون هستند: آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو. حداکثر اگر از iPhone SE یا iPhone ۱۱ استفاده می‌کنید، گزینه‌های مشابه ۵ G را در دستگاه خود نخواهید یافت.

وقتی صحبت از ۵ G می‌شود، گزینه‌های بیشتری در بخش اندروید وجود دارد. اکثر گوشی‌های رده بالای عرضه‌شده در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ می‌توانند به شبکه متصل شوند و بسیاری از گوشی‌های میان‌رده و حتی ارزان‌قیمت نیز می‌توانند به شبکه متصل شوند. گوشی‌هایی مانند Samsung Galaxy S ۲۱، OnePlus ۹ و Google Pixel ۵ همگی دارای ۵ G هستند.
به عنوان مثال سیم کارت‌ها را در نظر بگیرید. اگر تراشه خود را با طرح ۴ G LTE فعال کرده باشید، ممکن است با ارتقای قرارداد خود، تراشه به‌طور یکپارچه به ۵ G منتقل شود یا ممکن است نباشد. در این صورت، باید سیم کارت خود را با نسخه جدیدتر تعویض کنید. همه چیز به شرکت مخابراتی شما بستگی دارد، بنابراین اگر سؤالی دارید با آن‌ها تماس بگیرید.

سه نوع ۵ G برای سه باند فرکانسی مختلف وجود دارد، اما دو نوع رایج‌ترین آن‌ها هستند: اولین موج، موج میلی متری است که به عنوان mmWave، باند فوق العاده یا باند بالا نیز شناخته می‌شود، این سریع‌ترین است. دومین باند زیر ۶ گیگاهرتز یا باند پایین است که نسبت به ۴ G LTE کمتر ارتقاء یافته است، اما به طور گسترده در دسترس است. همه شرکت‌های بزرگ هر دو این گزینه‌ها را با نام‌های مختلف و با قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از ثبت‌نام، چه چیزی دریافت می‌کنید.

اینترنت نسل ۵

چگونه ۵ G را خاموش کنیم؟

مهم نیست که چه نوع تلفنی دارید یا با کدام شرکت مخابراتی همکاری می‌کنید، زمانی که به شبکه متصل می‌شوید باید یک نماد ۵ G را در نوار وضعیت دستگاه مشاهده کنید، اگرچه ظاهر دقیق آن بسته به تنظیمات شما متفاوت است. به عنوان مثال در آیفون، زمانی که به سریع‌ترین نوع شبکه mmWave متصل هستید، یک UW کوچک (برای باند فوق‌العاده) در کنار نماد ۵ G خواهید دید.

برای خاموش کردن ۵ G در آیفون، تنظیمات را باز کنید، روی Cellular و سپس Cellular Data Options ضربه بزنید. روی Voice & Data سه گزینه خواهید داشت: ۵ G Auto آیفون شما بسته به سرعت و در دسترس بودن بین ۵ G و ۴ G LTE جابه جا می‌شود، ۵ G روشن (۵ G همیشه در صورت در دسترس بودن روشن خواهد بود، حتی اگر اتصال کندتر از ۴ G LTE موجود) و LTE (آیفون شما حتی اگر ۵ G در دسترس باشد به ۴ G LTE می‌چسبد).

در اندروید بسته به نوع و مدل گوشی خود، تغییرات بسیار کمی را مشاهده خواهید کرد. برای مثال، در پیکسل ۵، می‌توانید با باز کردن تنظیمات و سپس انتخاب شبکه و اینترنت، شبکه تلفن همراه و نوع شبکه ترجیحی، ۵ G را خاموش کنید. شما باید هر دو ۵ G و ۴ G LTE را به‌عنوان گزینه‌هایی که می‌توانید بین آن‌ها جابه‌جا شوید ببینید، حتی ممکن است متوجه شوید که ۳ G و ۲ G نیز وجود دارند.

در گوشی Samsung Galaxy، از تنظیمات به Connections، Mobile Networks و سپس Network mode بروید. مجددا فهرستی از گزینه‌های اتصال را دریافت خواهید کرد که باید شامل ۵ G و ۴ G LTE باشد، بنابراین اگر می‌خواهید به ۴ G LTE پایبند باشید، می‌توانید این کار را در اینجا انجام دهید.

علاوه بر تلفن و سیستم عاملی که در حال اجراست، شرکت مخابراتی‌تان ممکن است در مورد میزان کنترل شما بر روی شبکه‌ای که استفاده می‌کنید، نظر داشته باشد. همه آن‌ها به شما اجازه نمی‌دهند بین سرعت‌های مختلف سلولی سوئیچ کنید. اگر گزینه‌هایی را که در بالا توضیح دادیم در تلفن هوشمند خود نمی‌بینید، با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید تا ببینید آیا واقعا در دسترس هستند یا خیر.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: