April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

 آیا به دلیل مشغله زیاد نمی‌توانید بازار کریپتو را به شکل مداوم دنبال کنید؟ در این صورت، استراتژی 24 ساعته گرید تریدینگ در صرافی راستین برای شما طراحی شده است.

با استراتژی گرید تریدینگ صرافی راستین به صورت 24 ساعته در بازار فعال باشید!

گرید تریدینگ در صرافی راستین

قیمت ارزهای دیجیتال گهگاه در عرض چند دقیقه با نوسانات گسترده روبرو می‌شود. چرا که بازارها به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته باز هستند. بنابراین برای معامله‌گران دشوار و ناممکن است که همیشه در بازار فعال باشند. درواقع معامله‌گران نمی‌توانند تمام بازارهای جهانی را به صورت شبانه‌روزی نظارت کنند تا به نتایج معاملاتی مطلوب دست یابند. اما خوشبختانه در عصر اتوماسیون قرار داریم. در این مقاله به ربات گرید تریدینگ یا استراتژی تجارت شبکه‌ای می‌پردازیم و نحوه کار و مزایای آن را در صرافی راستین بررسی می‌کنیم.

استراتژی معاملاتی گرید تریدینگ چیست؟

گرید تریدینگ (Grid Trading) یک استراتژی معاملاتی است که با ثبت سفارش‌های بالاتر و پایین‌تر از قیمت تعیین‌شده و با استفاده از ربات معاملاتی انجام می‌شود. گرید قیمت شامل تعیین سفارش‌هایی با قیمت‌های افزایشی و کاهشی است. با این استراتژی معاملاتی می‌توانید هر زمان که قیمت یک دارایی تغییر می‌کند، درآمد کسب کند.

برای مثال، فرض کنید در حال تجارت و خرید رمز ارز اتریوم هستید. در این حالت، می‌توانید سفارش خرید اتریوم را 50 دلار کمتر از قیمت فعلی آن در بازار تنظیم کنید و زمان رسیدن آن به 50 دلار بالاتر از قیمت فعلی بفروشید. ربات تجارت گرید نیز زمانی که قیمت به سطح از پیش تعیین‌شده سقوط کرد و 50 دلار کاهش یابد، به طور خودکار خرید می‌کند. زمانی هم که قیمت اتریوم شروع به بالا رفتن کردن و 50 دلار افزایش یافت، به طور خودکار دست به فروش میزند.

درواقع با استراتژی گرید تریدینگ می‌توانید یک کوین را با قیمت از پیش تعیین‌شده بخرید و زمانی که قیمت آن از سطح دلخواه بالاتر رفت، دست به فروش خودکار بزنید. همچنین می‌توانید کوین را در یک نقطه قیمت از پیش تعیین‌شده بفروشید و منتظر بمانید تا قیمت به سطح تعیین‌شده کاهش یابد و سپس خرید کنید.

مزایای گرید تریدینگ

در اینجا مشخص می‌کنیم که مزایای grid trading چیست.

1. تعیین نقطه ورودی خودکار

با استفاده از یک ربات معاملاتی گرید تریدینگ، می‌توانید در سطوحی وارد موقعیت شوید که دستیابی به آن‌ها با معاملات دستی بسیار دشوار است. شما می‌توانید سفارش ورود خود را بدون نیاز به نظارت مداوم بر نوسانات قیمت و در چندین نقطه ثبت کنید.

تعیین نقطه ورود در گرید تریدینگ

2. استفاده آسان و قابل تنظیم

استفاده از ربات مبادله گرید بسیار ساده و به راحتی قابل تنظیم است. شما پس از ثبت‌نام در صرافی راستین می‌توانید پارامترها را به دلخواه خود پیکربندی کنید. به‌طورکلی، تعیین حد بالا و پایین محدوده قیمت به دلخواه شماست. همچنین تعداد سفارش‌هایی را که ربات می‌تواند در این محدوده قیمت انجام دهد و محدوده زمانی بین هر سفارش نیز قابل تنظیم است.

کاربران صرافی راستین نیازی به دانستن یا محاسبه معیارها و اندازه‌گیری‌های پیچیده یا مطالعه شاخص‌های بازار را ندارند. بنابراین هرکسی که تجربه زیادی در تجارت کریپتو نداشته باشد هم می‌تواند در عرض چند دقیقه یک ربات گرید تریدینگ راه‌اندازی کند.

3. سطح اتوماسیون بالا

ربات‌های تجارت گرید خود را با سطوح بالایی از اتوماسیون وفق می‌دهند. چرا که استراتژی معاملاتی آن‌ها اساسا بسیار منطقی است. ربات‌ها برای انجام وظایف از پیش تعیین‌شده و غیر مرتبط با احساسات و روند بازار طراحی شده‌اند.

این ربات‌ها به شکلی از استراتژی تجارت شبکه‌ای استفاده می‌کنند که اجرای آن با تجارت دستی بسیار پیچیده است. این یک نقطه شروع عالی برای معامله‌گرانی است که قصد و توان نظارت مداوم بر بازار را ندارند.

4. سودآوری در بازارهای آرام

ربات‌های تجارت گرید از مزیت منحصربه‌فرد کسب سود در زمان رکود بازار هم برخوردار هستند. ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات، شهرت پیدا کرده‌اند. اما این بازار گهگاه وارد نوسانات با محدوده بسیار کم می‌شود.

اگرچه ممکن است همچنان در همان محدوده کم قیمت نیز به شدت نوسان داشته باشند. با گرید تریدینگ به جای اینکه دارایی‌های کریپتو شما همراه با بازار به حالت خواب زمستانی بروند، می‌توانید از نوسانات کم هم سود کسب کنید.

5. بهبود مدیریت ریسک

یک ربات تجارت گرید به شما کمک می‌کند تا توانایی‌های مدیریت ریسک خود را افزایش دهید. زیرا تنظیمات پیکربندی ربات‌ها مستقیما بر سودآوری شما تاثیر می‌گذارد. مهم‌تر از همه، توانایی کنترل سطح ریسک-پاداش را به شما می‌دهد. ربات‌های معاملاتی گرید مطابق با اشتها و ریسک‌پذیری شما حرکت می‌کنند و ابزاری عالی برای تقویت مهارت‌های مدیریت ریسک هستند.

مدیریت ریسک با گرید تریدینگ

6. به کارگیری استراتژی مارتینگل

استراتژی مارتینگل در ارز دیجیتال زمانی استفاده می‌شود که یک سرمایه‌گذار معتقد است که قیمت یک کوین بالا می‌رود یا کاهش می‌یابد. او بر این اساس مقداری پول را سرمایه‌گذاری می‌کند. اگر این پول را از دست بدهد، مبلغ سرمایه‌گذاری خود را دو برابر می‌کند و دوباره تلاش خواهد کرد.

طبق تئوری احتمال، او می‌تواند تمام باخت خود را جبران کند تا این استراتژی را تا زمان برد ادامه دهد. هنگامی که درنهایت برنده شد، تمام پولی که از دست داده است را به‌علاوه پول اضافی کسب می‌کند. استراتژی Martingale زمانی بهترین کار را انجام می‌دهد که شانس بالا یا پایین رفتن قیمت یک ارز دیجیتال 50/50 باشد. اما تا زمانی که به راه خود ادامه دهید، حتی در موقعیت‌هایی با شانس بسیار نامتعادل نیز جواب می‌دهد.

این استراتژی معاملاتی را با گرید تریدینگ می‌توان به صورت خودکار پیاده‌سازی کرد. البته چالش اصلی این استراتژی در آن است که فرد باید اساسا بودجه زیاد یا نامحدودی داشته باشد.

گرید تریدینگ در صرافی راستین

صرافی ارز دیجیتال راستین برنامه‌های خود را برای معرفی یک ربات معاملاتی گرید تریدینگ در شبکه داخلی نهایی کرده است. کاربران به راحتی می‌توانند با سفارشی کردن محدودیت‌های سفارش (بالا و پایین) سفارش‌های خرید و فروش در فواصل از پیش تعیین‌شده را خودکارسازی کنند. پس از تکمیل راه‌اندازی، سیستم به‌طور خودکار سفارش‌ها را با قیمت‌های از پیش تعیین‌شده شما می‌خرد و می‌فروشد.

تجارت کریپتو می‌تواند زمان‌بر و پر از ریسک باشد. با این حال، زمانی که ربات‌ها به درستی مستقر شوند، می‌توانند برخی از دردسرهای سودآوری شما را از بین ببرند. شما فقط به یک ربات معاملاتی گرید نیاز دارید تا بتوانید در بازارهای اسپات و فیوچرز صرافی راستین سود ببرید.

در این صرافی شما 200 ارز دیجیتال برتر را پیدا خواهید کرد که قابل معامله با استراتژی گرید تریدینگ هستند. تمام سوالات و ابهامات خود را هم می‌توانید در 7 روز هفته با پشتیبانی 24 ساعته صرافی راستین مطرح کنید.

جمع‌بندی

ربات‌های معاملاتی گرید تریدینگ ابزارهای معاملاتی خودکاری هستند که استراتژی تجارت شبکه‌ای را اتخاذ می‌کنند. با این سیستم معاملاتی می‌توانید از طریق سفارش‌های خرید یا فروش در فواصل زمانی و با قیمت از پیش تعیین‌شده سود کسب کنید. این ربات‌ها به خاطر استفاده و راه‌اندازی آسان خود می‌توانند به شما در انجام معاملات سودآور و کارآمد کمک کنند. همچنین در هزینه، زمان و استرس شما صرفه‌جویی کنند. پس همین امروز در صرافی راستین ثبت‌نام کرده و سرمایه‌گذاری سودآور خود در ارزهای دیجیتال را شروع کنید.

منابع

  1. https://learn.bybit.com/trading/reasons-to-use-grid-trading-bot/

  2. https://learn.bybit.com/trading/what-is-martingale-strategy/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: