May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۵۹۱
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
0

چه رنگی مناسب جدول است.

چه رنگی مناسب رنگامیزی جدول است؟

رنگی که برای جدول های خیابانی استفاده می شود چیست؟ رنگ جدولی خوب چه مشخصاتی دارد؟

شاید شما هم به این فکر کرده باشید که رنگهایی که برای رنگامیزی جداول خیابان ها استفاده می شود از چه نوع جنس رنگی باشد، در این مقاله به این مورد می پردازیم و کیفیت، نوع و جنس این رنگها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد، پس این مقاله را تا انتها مطالعه نمائید.

رنگ کردن جدول ها یکی از صدها کاری است که معمولا شهرداری ها و راهداری ها در دو نوبت در سال انجام میدهند، یکی زمانی که نزدیک به عید نوروز است و یکی هم شش ماه بعد از آن، که اغلب در خیابان ها و زمانی که مدارس میخواهند باز شوند میبینید که رنگ آنها تغییر پیدا میکند و همچنین علائم و خط کشی خیابانها نو می شوند و یکی هم همین کارها در زمان نزدیکی عید نوروز اتفاق می افتد تا شهرها و اتوبانها و جاده ها جان تازه ای بگیرند.

رنگ جدولی که از سالیان پیش مرسوم بوده است از نوع آلکید لانگ هوا خشک می باشد، این نام برگرفته شده از نوع رزینی است که در آن استفاده شده است، که بر پایه تینر روغنی بوده و پس از رقیق کردن با تینر روغنی بر روی جداول استفاده می نمایند. این نوع رنگ در واقع هم خانواده با رنگهای روغنی ساختمانی است اما تفاوت هایی دارد که شرح مفصل آن در این بحث نمی گنجد، اما مهم ترین تفاوت آنها میزان براقیت، سرعت خشک شدن و میزان پوشش دهی آنها بر متر مربع می باشد.

روش اجرا بدین صورت است که ابتدا سطح کار را شسته و چربی و روغن آن را تا حدی از بین می برند و سپس شروع به رنگامیزی می نمایند، اما از آنجا که رنگهای روغنی بدلیل داشتن مواد سمی و ضرراتی که برای محیط زیست دارند و اغلب در کشورهای پیشرفته دیگر از این نوع رنگ استفاده نمی کنند، در کشور ما نیز در برخی از شهرها، رنگ پایه آب جدولی را جایگزین رنگهای روغنی جدولی نموده اند.

به نقل از بخش فنی مجموعه رنگ و ابزار دات کام که متعلق به هولدینگ بارنگ سفیر نیلی است و در زمینه فروش گسترده انواع رنگ و ابزار نقاشی ساختمانی، هنری، صنعتی، چوب، پتینه و... فعالیت می نماید، در سالهای گذشته استفاده از رنگهای پایه آب بجای رنگهای روغنی آلکیدی برای رنگامیزی جدول ها بیشتر شده اما هنوز خیلی جای کار وجود دارد تا در این زمینه فرهنگ سازی مناسب انجام شود، زیرا رنگهای پایه آب که بر پایه رزین های اکریلیک استایرن هستند، فاقد مواد سمی، بر پایه آب، سریع خشک و دوستدار محیط زیست هستند و علاوه بر آن در انواع با کیفیت آنها که معمولاً بر پایه رزین های سیلیکونی و سیلیکونی فعال هستند از مقاومت و ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به مشابه روغنی برخوردارند.

پس اگر بخواهیم از نظر صرفه اقتصادی هم به این موضوع نگاهی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که در طول مدت زمان رنگهای نوع پایه آب نسبت به رنگهای روغنی جدولی از صرفه اقتصادی بسیار بالاتری برخوردار هستند.

در پایان می توان مجموعه رنگ و ابزار دات کام را برای خرید رنگ جدولی معرفی نمود زیرا علاوه بر هزاران محصول دیگری که برای فروش دارد، مستقیماً از تولیدکنندگان امکان تهیه این محصول را برای شما فراهم آورده و با کیفیت و قیمتی بی نظیر تمامی محصولات را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: