April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر شرکت دانش بنیان پارس تیوان از کم لطفی‌ها گلایه کرد
کد خبر: ۳۸۹۵۹۳
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت ابزار پارس تیوان با تاکید بر اینکه مانند بسیاری از کارآفرینان، آنقدر از کم لطفی‌ها و کارشکنی‌ها خسته شده ام که به دنبال ترک ایران هستم گفت: به محض آنکه شرایط مهیا شود، از ایران میروم.

در خارج قدر کارآفرین را می‌دانند؛ می‌رویم

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت ابزار پارس تیوان با انتقاد شدید از عملکرد مسئولان و بی توجهی به تولیدکننده داخلی گفت: توانسته ایم یکی از مهمترین قطعات مورد نیاز بخش حفاری صنعت نفت را تولید کنیم، اما همچنان قطعات چینی با قیمت بالا و کیفیت پایین وارد میشود.

علیرضا سلیمانی نسب در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز  در حاشیه اولین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش بنیان در صنعت نفت ایران با اشاره به اینکه تجهیزات درون چاهی در حوزه مغزه گیری و حفاری تولید می‌کند گفت: کار این قطعه نمونه گیری از سنگ‌هایی است که نفت دارد و می‌تواند در بخش نفت بسیار موثر باشد.

وی با اعلام اینکه بنا بر درخواست شرکت ملی حفاری، بر اساس نمونه هالیبرتون آمریکایی این قطعه را تولید کردیم گفت: اکنون کیفیت تولیدات پار تیوان به اندازه‌ای بالاست که به نمونه آمریکایی تعنه نمی‌زند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت ابزار پارس تیوان با اعلام اینکه قیمت هر قطعه خارجی دو هزار دلار است گفت: این قطعه یک تکه فلز با تکنولوژی بالاست که امروزه به قیممت ۶۰۰ دلار آن را تولید می‌کنیم و هر قطعه ۱۴۰۰ دلار صرفه جویی ارزی برای کشور دارد.

وی با اعلام اینکه مصرف صنعت نفت از این قطع ۱۰۰ عدد در سال است گفت: اکنون بسیاری از میادین نفتی و دکل‌های شرکت ملی حفاری تعطیل است که اگر آن‌ها نیز فعال شود، در سال ۲۰۰ قطعه نیاز داریم.

سلیمانی نسب با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر همین قطعه با کیفیت بسیار پایین از چین وارد می‌شود گفت: نمونه‌های چینی ۶ ماه هم کار نمیکند و زیر فشار کار حفاری می‌شکند، اما متاسفانه همچنان آن‌ها را خریداری و استفاده می‌کنند و معلوم نیست با چه انگیزه‌ای خریداری می‌شود.

وی با اعلام اینکه قطعه ایرانی ساخت شرکت دانش بنیان پارس تیوان تا یک سال کار کرده و هنوز هیچ مشکلی برایش پیش نیامده است گفت: معلوم نیست در وزارت نفت چه خبر است که قطعات چینی بی کیفیت را وارد میکنند، اما قطعه‌ای که ما با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید می‌کنیم، خریداری نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت ابزار پارس تیوان با اعلام اینکه تولید ۱۰۰ قطعه حدود ۶ ماه زمان می‌برد گفت: به دلیل آنکه نمونه گران و نامرغوب چینی وارد می‌شود، تنها ۲۰ تا ۳۰ قطعه تولید میکنیم.

وی با اعلام اینکه همین قطعه بی کیفیت چینی که معلوم نیست باچه رانتی خریداری و وارد میشود، به قیمت نمونه هالیبرتون و اصل آمریکایی وارد کشور می‌شود گفت: قطعه بی کیفیت چینی به همان قیمت دو هزار دلار وارد می‌کنند و معلوم نیست بخش‌های نظارتی وزارت نفت چه کار می‌کنند.

سلیمانی نسب با هشدار نسبت به ضعف نظارت در وزارت نفت گفت: جای سوال دارد که چرا آقایان قطعه ایرانی که یک سال تضمین دارد، به قیمت ۶۰۰ دلار نمی‌خرند، اما قطعه چینی که ۶ ماه هم دوام ندارد، به قیمت ۲۰۰۰ دلار خریداری می‌شود؟

وی با اعلام اینکه تولید ۳۰ قطعه حدود چهار ماه زمان می‌برد گفت: متاسفانه برای باقیمانده سال به کار‌های جزیی و پیش پا افتاده اقدام می‌کنیم که به اندازه یک حقوق وزارت کاری برای ما باقی می‌ماند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت ابزار پارس تیوان با انتقاد از نحوه پرداخت پول قطعات تولید شده گفت: در حالی که برای خرید قطعه چینی دلار می‌پردازند، نقد هم پرداخت میشود و مشکلات نقل و انتقال پول را هم دارند، پول تولیدات پارس تیوان را بیش از ۷ ماه طول می‌کشد تا بپردازند، با این حال حاضر به انجام کار هستیم، اما باز هم آقایان تولید ۱۰۰ قطعه را به ما سفارش نمیدهند.

وی با اعلام اینکه برای توسعه کار، در خواست وام یک میلیارد تومانی از صندوق شکوفایی کرده‌ایم گفت: دو سال است مدارک داده ایم و دائم پیگیر هستیم، اما هنوز در نوبت پرداخت هم قرار نداریم.

سلیمانی نسب با اعلام اینکه از کمیته امداد هم درخواست وام اشتغالزایی کرده ایم گفت: کمیته امداد اعلام کرده که برای هر ۱۰۰ میلیون تومان باید یک نفر جذب شرکت شود، این در حالی است که برای خرید یک دستگاه تراش باید حداقل ۷۰۰ میلیون تومان بپردازیم.

وی افزود: بار‌ها به کمیته امداد گفته ایم مگر میشود برای یک دستگاه تراش ۷ تراشکار استخدام کرد، اما به گوش آقایان فرو نمی‌رود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت ابزار پارس تیوان با تاکید بر اینکه از کار کردن در این مملکت خسته شده ایم گفت: این‌ها تنها بخشی از مشکلات تولید کننده ایرانی و امثال من است. مانند بسیاری از کارآفرینان، آنقدر از کم لطفی‌ها و کارشکنی‌ها خسته شده ام که به دنبال ترک ایران هستم و به محض آنکه شرایط مهیا شود، از ایران میروم.

وی در پاسخ به اینکه آیا بازار کار در کشور‌های دیگر وجود دارد گفت: همین قطعه را در هر کشوری که تولید کنیم، به ما احترام می‌گذارند که البته رایزنی‌ها برای رفتن و ایجاد کارخانه صورت گرفته و نه تنها تسهیلات بدون بهره به ما میدهند، بلکه بازار فروش را نیز برای ما تامین می‌کنند. در این شرایط هیچ انگیزه‌ای برای ماندن در ایران و تحمل سختی‌ها وجود ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: