May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
بخش خصوصی تنها راه مقابله با سومدیریتهاست
کد خبر: ۳۸۹۶۱۶
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از بنا‌های تاریخی بدلیل سومدیریت رها شده و در حال ویرانی است گفت: بسیاری از بنا‌های تاریخی بیشتر به ویرانه می‌ماند در حالی که می‌توان به فرصت شغلی تبدیل کرد.

تبدیل بنا‌های تاریخی فرسوده به مراکز تجاری سودآور

حسن لطفی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با ابراز تاسف از اینکه نسبت به میراث فرهنگی و بنا‌های تاریخی توجه لازم صورت نمی‌گیرد گفت: در شرایطی که بنای تاریخی می‌تواند در قالب آثار باستانی ماندگار و حفظ شود، نه تنها برای ماندگاری آن‌ها اقدام مثبتی صورت نمی‌گیرد، بلکه به اشکال مختلف ویران می‌شوند.


وی با هشدار نسبت به اینکه تخریب بنا‌های تاریخی در دستور کار فرصت طلبان و بساز و بفروشان قرار گرفته است گفت: بسیاری از فرصت طلبان بر بنا‌های تاریخی و خانه‌هایی که از بزرگان برجای مانده، تمرکز می‌کنند و با اشکال مختلف سعی در ویران کردن بخش‌هایی از آن دارند تا به ویرانه تبدیل شود و آنگاه از شهرداری‌ها مجوز ساخت وساز بگیرند ویک بنای تاریخی را به برج مسکونی یا تجاری تبدیل کنند.


نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توان از توان بخش خصوصی برای رونق در حوزه گردشگری استفاده کرد گفت: این یک واقعیت است که بخش خصوصی توان وانگیزه لازم را دارد، اما باید بخش خصوصی را شناسایی و بنا‌های تاریخی را به آن‌ها واگذار کرد.


وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی می‌تواند بافت‌های فرهنگی و تاریخی کشور را احیا کند گفت: دولت باید فرایند واگذاری بنا‌های فرهنگی و تاریخی را به بخش خصوصی فراهم کند.


سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسری بودجه دولت گفت: امروزه کسری بودجه به اندازه‌ای جدی است که دولت از بودجه عمرانی برداشت میکند تا اعتبار لازم برای هزینه‌های جاری کشور تامین شود، بنابر این انتظار نمی‌رود که دولت بتواند برای بنا‌های تاریخی اعتبار تخصیص دهد.


وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دولت نمی‌تواند زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری را تامین کند گفت: دولت به ویژه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند از طریق منابع غیر دولتی، زیر ساخت‌های فرهنگی و حوزه گردشگری را آماده کند و به جلب گردشگران بپردازد.


لطفی با اشاره به بنا‌های تاریخی واگذار شده به بخش خصوصی گفت: بنا‌های تاریخی بسیاری که در حال تخریب بود، در قالب قرارداد مرمت به بخش خصوصی واگذار شده و بخش خصوصی این بنا‌ها را به صورت سنتی بازسازی و به رستوران تبدیل کرده است.


وی با اشاره به مزایای همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با بخش خصوصی گفت: مهم اینکه بنا‌های در حال تخریب که چهره شهر را خراب کرده بود، بازسازی می‌شود و جذابیت ایجاد می‌کند و نکته مهمتر درآمد زایی این مراکز برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: