April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ثقفی از تاسیس شرکت مدیریت صادرات در استصنا خبرداد
کد خبر: ۳۸۹۶۵۴
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
رئیس انجمن تجهیزات صنعت نفت ایران با تاکید بر اینکه باید به سمت صادرات برویم گفت: بازار ایران محدود است و، چون تولید بیش از نیاز داخلی است، بایستی توسعه بازار را در بخش صادرات پیگیری کنیم.

عزم جدی برای صادرات تجهیزات صنعت نفت

احسان ثقفی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با حمایت از تولید داخل به ویژه در بخش دانش بنیان گفت: سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت به ویژه تولید کنندگان دانش بنیان باید به سوی صادرات بروند، زیرا بازار ایران محدود است و بدتر اینکه هر چند وقت یک بار پروژه‌ها متوقف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم کارگاه سازندگان تجهیزات صنعت نفت را تعطیل کنیم گفت: هنگامی که شرکت‌های تجهیزات صنعت نفت تولید دارند، اما بازار داخل مصرف ندارد، باید توسعه بازار را در بخش صادرات دنبال کنیم تا از بحران تولیدکننده داخلی جلوگیری شود.

رئیس انجمن تجهیزات صنعت نفت ایران با انتقاد از اینکه دولت نتوانسته در امر صادرات نقش موثری داشته باشد گفت: توسعه صادرات را باید در بخش خصوصی دنبال کرد، زیرا دولت نتوانسته بازار‌های صادراتی را به نحو مطلوب فعال نگه دارد.

وی با اشاره به انتظار بخش خصوصی از وزارت امور خارجه گفت: انتظار داشتیم دیپلماسی اقتصادی از سوی وزارت امور خارجه با جدیت دنبال شود تا در شرایط تحریم بتوانیم تولیدات مورد نیاز بازار خارج را تامین کنیم.

ثقفی با ابراز تاسف از اینکه بازار‌های خارجی حتی بازار‌های همسایه در اختیار ما نیست گفت: وضعیت بازار‌های خارجی نشان می‌دهد در امر دیپلماسی اقتصادی ضعیف عمل کردیم، زیرا اگر درست عمل می‌شد، اکنون تولیدکنندگان نباید مشکلی برای فروش محصولاتشان داشتند.

وی در واکنش به درخواست ایجاد وزارت صادرات برای جدیت در ورود به بازار‌های جهان گفت: هرچقدر وزارتخانه کمتر داشته باشیم، بهتر است، زیرا تشکیل وزارتخانه یا هر دستگاه دولتی، به معنای افزایش بروکراسی اداری است و روند کار را طولانی می‌کند.

رئیس انجمن تجهیزات صنعت نفت ایران از موازی کاری‌هایی که در امر صادرات صورت می‌گیرد انتقاد کرد و گفت: موازی کاری هزینه‌های بسیاری برای بخش خصوصی و دولتی دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه برای صادرات یک کالا بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف اختلاف نظر وجود دارد گفت: بنابراین لازم است دولت کنار بکشد و امر صادرات را به بخش خصوصی واگذار کند و برای آنکه سوتفاهمی پیش نیاید، نظارت دولت جدیدتر شود.

ثقفی شرط موفقیت در توسعه صادرات را واگذاری امور به بخش خصوصی دانست و گفت: تاکنون دولت صادرات را مدیریت کرده و موفق نبوده، بهتر است برای مدتی اختیار را به بخش خصوصی بدهند تا توانمندی بخش خصوصی اثبات شود.

وی از ایجاد شرکت مدیریت صادرات در انجمن استصنا خبر داد و گفت: شرکت مدیریت صادرات در استصنا کلید خورده، هیئت موسس آن انتخاب شده و به محض آنکه نهایی شود، بحث صادرات تجهیزات صنعت نفت از طریق انجمن با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس انجمن تجهیزات صنعت نفت ایران از رویکرد توسعه بازار صادرات در انجمن خبر داد و گفت: روند تولید تجهیزات صنعت نفت با جدیت و گستردگی ادامه دارد، اما تولیدات این شرکت‌ها بیش از نیاز داخل است، از سوی دیگر کیفیت لازم را هم برای صادرات دارد، بنابراین باید برای محصولات باکیفیت داخلی بازار مصرف پیدا کنیم تا بنگاه‌های اقتصادی تعطیل نشود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: