April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۶۵۵
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
امروزه با رشد رقابتی بازار، پیچیدگی‌های فروانی در فضای کسب و کار حاکم شده است. کسب و کار‌های حوزه معدن و صنایع معدنی نیز دچار چالش‌های فراوانی شده اند که ارائه راهکار برای هر کدام از آن ها، مستلزم دانش فنی و مهارتی می‌باشد.

ارزش آفرینی ملی و توسعه کارآفرینی در شرکت گهرزمین

بسیاری از مدیران و رهبران درصدد نوآوری در سازمان‌ها و بنگاه‌های کوچک و بزرگ خود هستند تا به کشف بازار‌های جدید بپردازند و توان رقابت خود را از دست ندهند، چالش متولیان ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی برای کمک به اقتصاد است، هدف فعالان کسب و کار‌های نوپا هم، خلق و ارائه ارزش‌های جدید به مشتریان است و در نهایت دغدغه بسیاری از فعالان صنعت و معدن در کشور است.

در یک کلام فعالان صنعت و معدن درصدد رشد و توسعه زیست بوم کارآفرینی هستند تا به توسعه مطلوب و اشتغالزایی و ارزآوری تبدیل شوند. اما قطعا بدون داشتن مهارت‌های نرم کارآفرینی و کسب و کار در کنار دانش مهندسی، این امر محقق نخواهد شد.

شرکت سنگ آهن گهرزمین با کارآفرینی دست به توسعه صنعت معدن و اکتشاف زده که اشتغالزایی را بهمراه دارد که بیش از ۵۵ شرکت صنعتی و معدنی از شرکت سنگ آهن گهرزمین نشان لیاقت و ارزش آفرینی ملی گرفته اند.

محمدرضا خضری پور عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گهرزمین و همچنین نعیم زیدآبادی نژاد مدیر سیستم‌ها و روش‌ها به نمایندگی از طرف مدیرعامل شرکت گهرزمین نشان لیاقت و ارزش آفرینی ملی را دریافت کردند.

امروز با استفاده از فناوری‌های مدرن در شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت تبدیل مواد خام به موادی با ارزش‌افزوده را ایجاد می‌کنند. در شرایطی که اقتصاد ما وابسته به درآمد‌های نفتی است و باتوجه به تحریم‌ها و ضعف ما در تامین قطعات و مواد اولیه در معادن، اهمیت دادن به دانش‌بنیان‌ها می‌تواند راه گریزی در جهت رشد اقتصادی باشد.

بهره گیری از فناوری و تکنولوژی در بخش تولید، استخراج و اکتشاف نقش پررنگی در کارآفرینی دارد و می‌توانند به رونق بخش معدن کمک کنند. خیلی از لوازم معدنی از طریق واردات تامین می‌شود، درحالی که با تکیه بر دانش داخلی می‌توانیم این نیاز را رفع کنیم.

کارآفرینی در زمینه به‌کار بردن عناصر نادر خاکی برای تولید و اکتشاف اقداماتی را انجام داده‌اند، شرکت سنگ آهن گهرزمین اقدامات و طرح‌هایی برای رشد بخش معدن و اکتشاف انجام داده است که در آینده نزدیک به مرحله بهبود اشتغالزایی و ارزآوری خواهد رسید.

شرکت سنگ آهن گهرزمین با ایجاد تیم‌های تحقیقاتی و تکیه بر نیرو‌های جوان و خلاق نخبه کشور در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های بنیادی در راستای خودکفایی صنعت اکتشاف و تولید در کشور است.
باتوجه به ظرفیت‌های خوبی که در نیرو‌های جوان فغال در کشور داریم، این شرکت می‌تواند شرایط بهتر از این هم داشته باشد. باتوجه به اینکه کشور‌های دیگر چنین ظرفیتی ندارند، مسئولان کشوری و نهاد‌های مربوطه باید قدر چنین نیرو‌های جوانی که به پژوهش اهمیت می‌دهند را بدانند. کارآفرینی در صنایع معدن و اکتشاف به شرطی می‌توانند موفق شوند که مراجع تصمیم‌گیر اصلی هم ارزش آن‌ها را بدانند و برای مطالعات‌شان بودجه در نظر بگیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: