May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
با بیش از ۱۰۰ سال فعالیت هنوز وابسته هستیم
کد خبر: ۳۸۹۶۷۴
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین با اشاره به اینکه ایران کشوری ثروتمند است گفت: اگر مدیران ما اهمیت علم و دانش را بفهمند، بزرگترین ثروت، اندیشه و فکر است.

پایان دادن به وابستگی نفت و گاز با حمایت از تولید داخل

مهدی نظری مرویان در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه خوشبختانه به اندازه کافی نیرو‌های تحصیل کرده و توانمند در کشور داریم گفت: به دلیل مشکلات، موانع و کم لطفی ها، دانش و علم نیرو‌های تحصیل کرده هرگز به نتیجه نمی‌رسد.


وی با اعلام اینکه ایران با داشتن ذخایر بزرگ نفت و گاز، بیش از ۱۰۰ سال سابقه فعالیت در عرصه نفت و گاز دارد گفت: متاسفانه بعد از گذشت این همه سال، هنوز برای فعالیت در عرصه‌های نفت و گاز نیازمند خارجی‌ها هستیم.


رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان سیما موج با ابراز تاسف از اینکه برای خرید قطعات و تجهیزات نفتی، به سراغ کشور‌هایی میرویم که ۳۰ سال هم سابقه نفتی ندارند گفت: جای تاسف دارد که نتوانسته ایم در زمینه تولید تجهیزات صنعت نفت به خودکفایی برسیم و همچنان چشم به دست خارجی‌ها دوخته ایم.


وی با اشاره به آخرین فناوری‌هایی که در زمینه تولید لوله‌های انعطاف پذیر پلیمری دریایی به دست آمده گفت: خوشبختانه در سیما موج به این فناوری دست پیدا کرده و نمونه آن را تولید کرده ایم.


عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین با اعلام اینکه شرکت نفت سالانه ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر از لوله‌های پلیمری مصرف دارد گفت اکنون این لوله‌ها را با بهترین کیفیت و مطابق فناوری روز تولید کرده ایم، اما برای آنکه آن را به تولید انبوه برسانیم، نیاز به سرمایه گذار داریم.


وی از وزارت نفت به عنوان بزرگترین سرمایه گذار تجهیزات نفتی یاد کرد و گفت: پولی که وزارت نفت بابت خرید این ۳۰ کیلومتر لوله پلیمری در سال به صورت دلار می‌پردازد، اگر به سیما موج بدهد، خط تولید لوله را راه اندازی و نیاز شرکت نفت را نه تنها برای امسال بلکه برای سال‌های سال تامین می‌کنیم.


نظری مرویان با اعلام اینکه سرمایه گذاری برای تولید لوله‌های انعطاف پذیر پلیمری دریایی مقرون به صرفه است گفت: تولید لوله‌های پلیمری بعد از ۲ سال به صورت کامل بازگشت سرمایه دارد و بعد از آن نیز به صورت مستمر تولید می‌شود که نیاز داخل به صورت صد در صد تامین می‌شود و صادرات نیز صورت خواهد گرفت.


وی با اعلام اینکه این طرح ۵۰ تحصیل کرده دانشگاهی را مشغول به کار می‌کند گفت: علاوه بر این، تعداد بسیار زیادی به صورت غیرمستقیم در این پروژه مشغول به کار می‌شوند.


رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان سیما موج با اعلام اینکه لوله انعطاف پذیر پلیمری دریایی باعث حذف لوله‌های فولادی می‌شود گفت: اکنون شرکت‌های تولید کننده لوله‌های فولادی با تمام ظرفیت کار می‌کنند، اما نمی‌توانند پاسخ نیاز داخلی را بدهند، در صورتی که با راه اندازی خط تولید لوله‌های پلیمری، نیاز داخل ۱۰۰درصد تامین می‌شود.


وی با اعلام اینکه لوله‌های فولادی به دلیل اینکه در محیط جنوب و دریا جایگذاری می‌شود، فرسودگی و زنگ‌زدگی شدیدی دارد گفت: همین امر باعث می‌شود که دائم لوله‌های فولادی فرسوده و تعویض شود، در صورتی که لوله‌های پلیمری در مقابل زنگ زدگی و آب دریا مقاومت بیشتری دارند.


نظری مرویان با اعلام اینکه لوله‌های پلیمری سی سال است در عرصه نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: جای تاسف دارد که هنوز در کشورمان از لوله‌های فولادی استفاده می‌کنیم که فرسودگی و زنگ‌زدگی بسیاری دارد و سرمایه‌های کشور بدین صورت از بین میرود.


وی با اعلام اینکه مدیران وزارت نفت از این لوله‌ها در نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت بازدید کردند گفت: مسوولان وزارت نفت قول مساعد دادند که همکاری لازم صورت بگیرد و اکنون منتظر هستیم تا سرمایه گذاری لازم انجام شود و خط تولید را فعال کنیم که البته باید منتظر بمانیم و نتیجه این قول را ببینیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: