April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس استصنا از بازرسی های جدی و کیفیت بالا خبرداد
کد خبر: ۳۸۹۹۲۲
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران(استصنا) از کیفیت بالای قطعات و تجهیزات صنعت نفت که در داخل تولید می شود گفت: تمامی تجهیزات صنعت نفت داخلی استانداردها را پاس می کند.

تجهیزات نفت ایرانی مطابق استانداردهای جهانی

احسان ثقفی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به بازرسی های فنی که از تجهیزات ساخته شده به وسیله انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران صورت می گیرد گفت: با توجه به بازرسی های فنی که انجام می‌شود، استانداردهایی که سازندگان تجهیزات صنعت نفت می بایست هنگام ساخت رعایت کنند، باید در حد استانداردهای جهانی باشد که همین طور است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بازرسی های فنی مطابق استانداردهای جهانی نبود، تجهیزات ساخته شده هرگز در بخش گاز، نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار نمی گرفت گفت: اگر می‌بینیم که تولید در صنایع نفت ایران و زیر مجموعه های آن متوقف نشده و حتی رشدی هرچند اندک داشته، بدلیل تولیدات استصناست.


رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران(استصنا) با اشاره به اینکه در سالهای اخیر در صنایع نفت طرح توسعه نداشتیم گفت: در سالهای اخیر احداث پالایشگاه جدید و خط تولید جدید نداشتیم، اما در همین محدوده ای که انجام شده، تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و صنایع نفت و گاز به وسیله سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران تامین شده و اگر این تجهیزات داخلی استاندارد نبود یا کیفیت لازم را نداشت، که نمی توانستیم خط تولید صنعت نفت را راه اندازی کند و جوابگوی نیاز داخل باشیم.

 

بیشتر بخوانید:عزم جدی برای صادرات تجهیزات صنعت نفت


وی افزود: اگر بعد از شدت گرفتن تحریم ها، می بینیم که خط تولید صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به مسیر خود ادامه داده، ناشی از این است که تجهیزات صنعت نفت تولید استصنا کیفیت مطلوب و استاندارد را داشته است.


ثقفی با تاکید بر اینکه تجهیز سازان صنعت نفت ثابت کردند که می توانند اکثر قطعات مورد نیاز صنایع نفت داخل و حتا خارج کشور را تولید کنند گفت: اکنون در ایران ۸۰ درصد قطعات صنعت نفت مورد نیاز داخل کشور را ساخته ایم و بالغ بر ۷۰ درصد این قطعات در خطوط استفاده می شود و پاسخ خود را پس داده است.


وی با اعلام اینکه ذات صنعت نفت این است که باید تمام تجهیزات آن استاندارد باشد گفت: اگر تجهیزات صنعت نفت استاندار نباشد، حداقل این است که وارد خط تولید نخواهد شد.


رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران(استصنا) با اشاره به جدیت هایی که هنگام بکار گیری تجهیزات نفتی صورت می گیرد گفت: قبل از آنکه تجهیزات ساخته شده برای تست عملیاتی در خط تولید قرار بگیرد، بررسی و بازرسی های بسیار سختگیرانه‌ای برای قطعات صورت می‌گیرد که تولید قطعات به نحو مطلوب ارائه شده باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: