کد خبر: ۳۸۹۹۲۸
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
0
به نظرم در دو تا سه ماه آینده، اتفاقاتی را پیش‌رو خواهیم داشت که حتی نمی‌توانیم اتفاقات را پیش‌بینی کنیم، ولی قطعا اتفاقاتی رخ خواهد داد و بازار هم به این موضوع فکر می‌کند؛ به همین دلیل در بازار همان نااطمینانی است و با قدرت روی تابلو آمدن پول‌ها را نبینیم.

سقف‌های جدید بهای دلار در راه است؟

پیام الیاس کردی – کارشناس بازارسرمایه گفت: دلار در بازار آزاد به ویژه در اواخر هفته گذشته بالای ۴۰ هزار تومان را ثبت کرد و شاهد آن بودیم که دلار بازار آزاد، تحلیلگران سقف‌های جدید را برای آن متصور هستند؛ البته این تذکر را باید داد که دلار مورد توجه و درایور بازارسرمایه، دلار نیما است که برای سودسازی شرکت‌ها مهم است.

وی در ادامه افزود: دو جا بازارسرمایه به دلار بازار آزاد فکر می‌کند؛ یکی این که وقتی دلار افزایش پیدا می‌کند، تورم وجود دارد و سهام که یک دارایی ثابت است، خود را وفق می‌دهد. دوم این که وقتی دلار بازار آزاد و دلار نیما، تقریبا می‌توان گفت دولت شاید یک‌جا به این نتیجه برسد که دلار نیما و آزاد را یکی کند و پس از این دو محل، بازارسرمایه می‌تواند رشد داشته باشد.

الیاس کردی تصریح کرد: بازارسرمایه این را دنبال می‌کند که دلار در بازار آزاد از این به بعد چه اتفاقی برایش می‌افت؛ مثلا ما یک شرایطی را داشته باشیم که دلار متوقف شود و بالاتر نرود، احتمال بورس هم کمی توقف خواهد کرد و حتی شاید در مقطعی شاهد افت هم باشد، ولی اگر همین روند دلار را ببیند احتمال دارد؛ حتی نزول هم داشته باشد و درجا بزند، ولی انقدر در این مدت شرایط؛ چه در بازارسرمایه و چه در باقی بازارها، دستخوش تغییرات و آبستن حوادث بوده، بازار هم این را می‌داند احتمال دارد که یک روز یک اتفاقی بیفتد و بتواند بسیاری از فاکتور‌ها را عوض کند.

این فعال بازارسرمایه در نهایت گفت: به نظرم در دو تا سه ماه آینده، اتفاقاتی را پیش‌رو خواهیم داشت که حتی نمی‌توانیم اتفاقات را پیش بینی کنیم؛ ولی قطعا اتفاقاتی رخ خواهد داد و بازار هم به این موضوع فکر می‌کند؛ به همین دلیل در بازار همان نااطمینانی است و با قدرت روی تابلو آمدن پول‌ها را نبینیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: